• Anonym (Nyfiken)

Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män

Hejsan, en medelålders kvinna här. Jag har ett långt och stabilt äktenskap med min man.

Vi har ett bra sexliv. En sak som ofta kommer upp när vi har sex är att min man ofta börjar prata med mig om att jag är med andra män. Jag har förstått att detta inte alls är så ovanligt som man kanske kan tro. Det verkar som liknande saker händer i många relationer.

Han frågar mig vad jag gillar för män, om det är någon speciell man på mitt jobb, som jag är intresserad av. Och sedan vill han att jag berättar om mina fantasier, hur jag blir förförd och vad mannen gör med mig. Det kan kännas lite obekvämt för mig, men jag märker ju hur tänd min man blir, och summa summarum, så går jag också igång väldigt mycket på dessa fantasier. Det är väl inget att hymla om att jag har haft heta fantasier om andra män, även innan min man började prata om detta.

Han gör ingen hemlighet av att han vill ta detta ytterligare steg, att gå från fantasier till verklighet. Hittills har jag varit avvisande till detta, men kan inte förneka att det finns något i allt detta som tänder mig. Dock så är det inte så lätt att strunta i allt man har uppfostrats till och alla våra social konventioner.

Ni kvinnor, som har varit i liknande situationer, att ni har tanker om andra män, och samtidigt pratar med er man om detta, har ni låtit det stanna vid fantasier, eller har ni gått hela vägen? Vore guld att få lite vägledning i mina tankeprocesser runt detta. Känns som ett stort steg. Hur resonerar ni? Positiva argument? Negativ argument?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-02-27 15:48
    ..

• Svar på tråden Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män
  • villhatrekant
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-04-17 07:33:04 följande:

Grattis!!

Jag har själv föreslagit det för min man, men det kan han inte ens tänka sig?!

Det skulle ju vara fruktansvärt enligt honom

Vad är det du skulle vilja testa? Att träffa en annan man själv, eller en trekant med din man och en annan kille? Jag kan förstå om han är tveksam till att du har sex med en annan på egen hand, men kanske skulle han vara mer öppen för en trekant? Eller en fyrkant så han också får lite omväxling? Själv vill jag se min fru ha sex med en annan, önskar min fru var lika sugen på det som du...
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-04-18 04:44:10 följande:
    Jag skulle ju hoppa på direkt om jag var du-för att testa 1 gång åtm, men jag förstår samtidigt att alla tycker och tänker olika!!

Nja vårat sexliv har faktiskt blivit bättre med åren- han har alltid tänkt på mig först!! Så även om jag känner mig nöjd-eller speciell att min man inte vill dela mig med andra så känns det lite tråkigt!!
    Man lever bara en gång - sen är man död så j-kla längeSkrattande
    Ja, varför är livet som det är.... Jag är rätt övertygad om att det finns en hel del män där ute, som grämer sig, att de inte har dig som fru. Jag har förstått att det är många som ser din "man-lever-bara-en-gång" inställning som det mest fantastiska som finns hos en kvinna. Jag blir också jättesugen att vara som dig, men vi får se vad som händer i framtiden.

Samtidigt kan man nog hamna i vissa återvändsgränder, men om man har ditt mind-set, så kanske inte det är hela världen.

Alla har ju sin egen situation, där man får värdera vad olika saker är värt, och vilka risker man vill ta. Jag uppfattar att du är beredd att ta risker, för det som du tycker fattas i ditt liv.
  • villhatrekant
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-04-18 01:53:53 följande:

Han har absolut pratat om det utanför sängen också. Känner mig trygg i att han har genuina tankar i den här frågan.

Om du drar upp det under sex, så kan det bli bra, men skulle också kunna bli en riktig erotik dödare, om han inte alls känner för det.

Trist att han inte vill ha rollspel. Det kan jag tycka är riktigt hett, även om det är min man som tar initiativet till det. 

Det låter som ert sexliv ser ungefär likadant ut nu, som för 20 år sedan. Vi har lyckats förnya våra sexliv ganska radikalt under vår tid tillsammans (inom vår tvåsamhet). Jag njuter idag av handlingar, som jag i början av vårt förhållande helt förkastade. Så härligt att vara lite utanför mallen ibland. Detta är dock något min man har drivit framåt hela tiden

TS, det har gått nästan två månader sedan du startade tråden. Känner du dig mer redo att göra verklighet av din mans (och din) fantasi nu efter att ha fått så många bra svar? Om inte, vad är det som gör att du fortfarande tvekar?
  • Anonym (Nyfiken)
    villhatrekant skrev 2021-04-18 11:45:04 följande:
    TS, det har gått nästan två månader sedan du startade tråden. Känner du dig mer redo att göra verklighet av din mans (och din) fantasi nu efter att ha fått så många bra svar? Om inte, vad är det som gör att du fortfarande tvekar?
    Jag har fått väldigt många bra svar, och många balanserade fina svar. Det är dock fortfarande lite ovan situation för mig att faktiskt eventuellt göra någonting "på riktigt". Det är skillnad att att tänka, fantasier, rollspel, mot att verkligen göra dessa handlingar på riktigt. Några små steg har faktiskt tagits. Jag och min man har mer intensiva diskussioner runt detta, vi har mer rollspel. Jag är rätt säker att den fortsatta utvecklingen kommer bestå av ett antal mindre steg, istället för ett gigantiskt steg. Jag tror jag vill göra detta, men måste fatta mod.... 
  • Anonym (Elisabet)
    villhatrekant skrev 2021-04-18 04:55:04 följande:
    Vad är det du skulle vilja testa? Att träffa en annan man själv, eller en trekant med din man och en annan kille? Jag kan förstå om han är tveksam till att du har sex med en annan på egen hand, men kanske skulle han vara mer öppen för en trekant? Eller en fyrkant så han också får lite omväxling? Själv vill jag se min fru ha sex med en annan, önskar min fru var lika sugen på det som du...
    En trekant med en annan man..

Men han vill inte tyvärr!!
  • Anonym (Elisabet)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-04-18 23:55:49 följande:
    Jag har fått väldigt många bra svar, och många balanserade fina svar. Det är dock fortfarande lite ovan situation för mig att faktiskt eventuellt göra någonting "på riktigt". Det är skillnad att att tänka, fantasier, rollspel, mot att verkligen göra dessa handlingar på riktigt. Några små steg har faktiskt tagits. Jag och min man har mer intensiva diskussioner runt detta, vi har mer rollspel. Jag är rätt säker att den fortsatta utvecklingen kommer bestå av ett antal mindre steg, istället för ett gigantiskt steg. Jag tror jag vill göra detta, men måste fatta mod.... 
    Får man fråga vad du menar med rollspel..
    Det är inte piskor och kedjorSkrattande
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-04-20 01:02:14 följande:
    Får man fråga vad du menar med rollspel..
    Det är inte piskor och kedjorSkrattande
    I den här kontexten, så menar jag med rollspel, att vi leker, att jag är med någon annan man, att min man utger sig för att vara någon annan t ex.

Eller att jag har på mig speciella kläder, som min man vill att jag har på mig för att locka andra män.

Sedan är det så att jag och min man, i vår monogama relation har utvecklat vår sexualitet en hel del under åren. I den kontexten, kan det absolut finnas en del som vi njuter av, som inte faller inom epitetet "vanilj". 
  • Underhill
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-02-21 11:36:28 följande:
    Hejsan, en medelålders kvinna här. Jag har ett långt och stabilt äktenskap med min man.

Vi har ett bra sexliv. En sak som ofta kommer upp när vi har sex är att min man ofta börjar prata med mig om att jag är med andra män. Jag har förstått att detta inte alls är så ovanligt som man kanske kan tro. Det verkar som liknande saker händer i många relationer.

Han frågar mig vad jag gillar för män, om det är någon speciell man på mitt jobb, som jag är intresserad av. Och sedan vill han att jag berättar om mina fantasier, hur jag blir förförd och vad mannen gör med mig. Det kan kännas lite obekvämt för mig, men jag märker ju hur tänd min man blir, och summa summarum, så går jag också igång väldigt mycket på dessa fantasier. Det är väl inget att hymla om att jag har haft heta fantasier om andra män, även innan min man började prata om detta.

Han gör ingen hemlighet av att han vill ta detta ytterligare steg, att gå från fantasier till verklighet. Hittills har jag varit avvisande till detta, men kan inte förneka att det finns något i allt detta som tänder mig. Dock så är det inte så lätt att strunta i allt man har uppfostrats till och alla våra social konventioner.

Ni kvinnor, som har varit i liknande situationer, att ni har tanker om andra män, och samtidigt pratar med er man om detta, har ni låtit det stanna vid fantasier, eller har ni gått hela vägen? Vore guld att få lite vägledning i mina tankeprocesser runt detta. Känns som ett stort steg. Hur resonerar ni? Positiva argument? Negativ argument?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-02-27 15:48
    ..
    På den negativa sidan väger väl det faktum att det KAN gå lite snett med den befintliga relationen. Har ni varit ett par i många år? Är ni en familj? Möjligt att det redan är beskrivet i tidigare inlägg??...tror att detta med att bjuda in en tredje kräver en hel del vad gäller trygghet, åtrå, passion osv i Er relation. Att mer eller mindre allt är tipp topp och att ni båda verkligen vill göra detta tillsammans för att ta Er relation på ett äventyr som ni båda troligtvis kommer att njuta av. Självklart är det ingen garanti för att det gör att det blir smidigt och smärtfritt för det, men finns inte det tror iaf jag att det är väldigt riskfyllt för den egna relationen. Lägger man där till känslorna, så kan det mesta hända oavsett. 
  • Anonym (Q 40+)

TS, jag tror jag kan förstå dig, dina tankar och dina känslor någorlunda bra. I mycket av det jag skrivit har jag utgått från min egen situation i dag, detta mest på grund av de frågor du och andra har ställt och också utifrån den sinnesstämning och den situation jag befinner mig i just i dag.

Men om jag tänker tillbaka till den tid då min man väckte dessa tankar hos mig, tillbaka till den tid för flera år sedan då vi lite försiktigt och trevande började vår rätt långa vandring som har lett fram till där jag och vi befinner oss i dag, så tror jag att jag kan känna igen mig ganska mycket i dina tankar och i din situation.

Många av inläggen i tråden, kanske även mina egna, säger till dig kör-bara-kör eller Go-For-It.
    Så kan jag känna när jag utgår från mig själv och hur min situation ser ut just idag. Då blir det enkelt för mig att bara säga till dig, släpp allt och kör-bara-kör.

Men vid närmare eftertanke så vill jag påminna om min makes och min relativt långa vandring tillsammans, i gemenskap och med ömsesidig kärlek, med från början ganska små steg, från början trevande, lite blyga och osäkra.
    Min man förstod att han måste se långsiktigt och med mycket stort tålamod på min utveckling.
    Han önskade säkert att vi skulle nå långt och gå hela vägen, kanske trodde och hoppades han att vi lite snabbare skulle komma till "verkstad".  
    Men hans tålamod och den långa gemensamma vandringen, den ömsesidiga utvecklingen under tiden, tror jag kan vara en av alla nycklar till att det har blivit så lyckosamt för oss.

Om jag skulle ha kört-bara-kört, hoppat i säng och haft en trekant tillsammans med en annan man, så där direkt eller ganska snabbt efter att min man hade avslöjat sina tankar om det, så är jag inte alls säker på att det hade gått lika bra. Det hade absolut inte lett till en katastrof i vårt äktenskap men det finns en klar risk att det bara hade blivit ett eller ett par tillfällen, ett par försök, och sen inte mera.
    Tänk vad mycket vi då hade gått miste om i livet!
    Då menar jag inte bara mitt underbara sex, och känslor, med min älskare utan framförallt tänker jag på den fantastiska utveckling jag och min make har haft under den här tiden av vår långa vandring, såväl utveckling på våra egna personliga plan som utveckling av vår ömsesidiga kärleksrelation.
    Även om vi i dag eller snart skulle avsluta med min älskare så har vi själva och vår egen relation utvecklats på ett både fantastiskt och bestående sätt.

Jag fylls med värme och känslor av både ödmjukhet och tacksamhet när jag tänker på det.

• Anonym (Q 40+)
    Var snälla och missförstå mig inte.
    Jag påstår absolut inte att alla tvunget behöver eller måste ha en lång vandring. Men jag känner att jag vill beskriva hur det har varit för mig och att en relativt långsam utveckling troligen var en förutsättning för att det skulle bli lyckat just för mig.

Redan i mitt första inlägg skrev jag att d
    et tog min man flera år att stegvis uppmuntra mig, vidga mina vyer och få oss att med små små steg, två steg fram och ibland ett steg tillbaka, och med massor av tålamod, närma oss det här.

Under flera års tid började vi med att ha vi olika små upplevelser som min man ofta ordnade så att möjligheter och tillfällen skulle kunna uppstå som så småningom gjorde att jag fick testa att doppa tån lite och att vi båda började förstå vilken typ av man det skulle krävas för att få mig tillräcklig nyfiken, och hur allt skulle gå tillväga och hur vi båda ville att det i så fall skulle fungera.

Från början handlade det kanske mest om att bada naken och sedan att mera utforska vår egen sexualitet och älska med varandra ute i det fria, så småningom med ökad risk för att någon skulle "råka" se oss, senare att vi själva på avstånd fick se andra par ha sex. Att ha åskådare på håll och så småningom närmare. Efter rätt lång tid och efter att flera gånger ha varit jättenära så kom den första fysiska kontakten, men som ändå bara var smekning och beröring.
    Och på ungefär motsvarande sätt när vi besökte klubbar med swingers-tema, där vi från början höll oss strikt till oss själva, till att i nästa steg dansa med en annan man och vidare till några olika små äventyr, vi har tittat på andra och vi har själva haft sex, men vi har (ännu?) aldrig haft lust att ta steget till penetrerande sex med någon annan i något av dessa sammanhang.
    Men alla dessa små steg ledde så småningom fram till att vi en kväll, i en bar på en sexig ort, råkade finna en man som kändes rätt och det var uppenbarligen vid rätt tillfälle, för att bjuda hem honom till vårt hotellrum. Det var första gången som vi hade trekant och vi hade då haft flera års vandring och utveckling, och många små äventyr, som så småningom ledde fram till detta.
    Sedan har det tagit ännu ett par år att komma dit där vi är i dag och till att hitta min "perfekta" återkommande älskare som jag har i dag.

Senare har jag också skrivit att s
    må steg, eller väldigt väl valda steg där den som är långsammast måste få bestämma takten, har varit mycket viktigt för mig.
    Även om jag ibland har behövt uppmuntran och att bli knuffad lite försiktigt i rätt riktning och kanske att min man inte alltid har hört mitt första lite svaga nej...

Men alla små saker som kan få en att vänja sig vid tanken hjälper. Att läsa och studera ämnet och finna uppmuntran i andras erfarenheter har varit viktigt för mig. Det finns många forum och filmer och annat att fördjupa sig i.

När jag så småningom insåg och verkligen förstod att detta var något som faktiskt inte var så himla ovanligt, att "normala" och kloka människor faktiskt gillar att ägna sig åt sådana här äventyr, hjälpte mig mycket.
    Jag hade inte anledning känna att vi var onormala.
    Det var viktiga insikter för mig.

Ett exempel på som jag tycker alldeles utmärkt läsning är Vägen till vår trekant med en extra man Liws lust Amelia. (jag vet inte om man får lägga ut länkar här, men googla...).
    Denna Liw tror jag mig ha sett här någon gång på FL men vet inte om hon längre är aktiv?
    Men jag tycker att hennes sida är utmärkt läsning. Gå gärna vidare, för det finns väldigt mycket mera att läsa än just det exemplet som jag gav ovan. Det är nog f
    lera dagars läsning, och något att återkomma till. Jag själv försöker följa bloggen och jag har också gått tillbaka och läst flera gånger. Hittar alltid något nytt att lära och att inspireras av vid varje besök.
    Dessutom har nämnts här på FL hennes/deras kontaktsida Hemligg som jag dock ännu inte har haft anledning att besöka.
Svar på tråden Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män