• Anonym (Nyfiken)

Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män

Hejsan, en medelålders kvinna här. Jag har ett långt och stabilt äktenskap med min man.

Vi har ett bra sexliv. En sak som ofta kommer upp när vi har sex är att min man ofta börjar prata med mig om att jag är med andra män. Jag har förstått att detta inte alls är så ovanligt som man kanske kan tro. Det verkar som liknande saker händer i många relationer.

Han frågar mig vad jag gillar för män, om det är någon speciell man på mitt jobb, som jag är intresserad av. Och sedan vill han att jag berättar om mina fantasier, hur jag blir förförd och vad mannen gör med mig. Det kan kännas lite obekvämt för mig, men jag märker ju hur tänd min man blir, och summa summarum, så går jag också igång väldigt mycket på dessa fantasier. Det är väl inget att hymla om att jag har haft heta fantasier om andra män, även innan min man började prata om detta.

Han gör ingen hemlighet av att han vill ta detta ytterligare steg, att gå från fantasier till verklighet. Hittills har jag varit avvisande till detta, men kan inte förneka att det finns något i allt detta som tänder mig. Dock så är det inte så lätt att strunta i allt man har uppfostrats till och alla våra social konventioner.

Ni kvinnor, som har varit i liknande situationer, att ni har tanker om andra män, och samtidigt pratar med er man om detta, har ni låtit det stanna vid fantasier, eller har ni gått hela vägen? Vore guld att få lite vägledning i mina tankeprocesser runt detta. Känns som ett stort steg. Hur resonerar ni? Positiva argument? Negativ argument?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-02-27 15:48
    ..

• Svar på tråden Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män
  • Anonym (Q 40+)
    Dubbla liv, som i mitt fall tydliga dubbla identiteter, som ett hjälpmedel för många fruar var något som min man hittade i studier under vår väg mot förverkligande. Det var ett sätt som nämndes av många par och kvinnor.
    Min man räknade ut att detta synsätt kunde vara en stor hjälp och skulle passa för mig.
    Det blev en viktig nyckel för mig och vi har tagit det så långt att "mitt andra jag" till och med har ett annat namn.

För mig har "mitt andra jag" varit till mycket stor hjälp för att jag ska kunna öppna upp, slappna av, inte se ned på mig själv, inte känna skam.
    Det hjälper mig att inte kritisera mig själv för att jag inte alls är bara så där ordentlig utan tvärtom är både lite busig, odygdig, fri och sexig.
    Även mitt sätt att klä mig, med höga klackar och mycket sexigare kläder än normalt, sminka mig, långa naglar i klara färger, och att jag ofta bär håret lite annorlunda är också något jag gillar att släppa fram, vågar att göra, när jag är "mitt andra jag".
    Jag får mycket blickar, komplimanger och uppskattning som gör så mycket gott för min självkänsla.
    Och min man älskar det och uppmuntrar mig att fortsätta utveckla den här sidan.

När jag så småningom fick min älskare, och djupa känslor uppstod, så hände det ibland att jag fick känslor av att jag var otrogen mot min man, även skamkänslor och andra svåra känslor.
    Men det har underlättat mycket för mig att min man har kunnat förstå och acceptera mina känslor, även om det inte är helt lätt för honom ur sitt manliga perspektiv att verkligen förstå mina känslor som jag tror mera kommer från mitt eget kvinnliga perspektiv.
    Min man påminner mig ofta och vänligt om att det är han som är ansvarig, det var hans högsta önskan, och att det är han som under flera års tid har strävat efter att vi ska lyckas med att till slut förverkliga allt detta. Han påminner mig att det faktiskt var han som sökte och som valde ut min älskare och arrangerade så att vi fick träffas. 
    Jag försöker förstå det, verkligen ta in hans beskrivning djupt i mitt medvetande och påminna mig själv att jag är inte den som bär ansvaret.
    Om han skulle tycka att jag är för mycket, om jag går för långt, så är det upp till honom att sätta stopp.
    Och om jag själv, mitt vanliga präktiga jag, skulle tycka att jag gått för långt så kan jag skylla på "mitt andra jag", att det bara var en tillfällig parantes (även om det upprepas...) och sedan återgå till min vanliga roll och vara en ordentlig fru igen (till nästa gång...).
    Mitt vanliga präktiga jag behöver aldrig känna ånger, behöver inte be någon om ursäkt eller be om förlåtelse, vare sig till mig själv eller till min man.

Allt detta har varit nycklar som underlättat för mig.
  • Anonym (Lova)

Jag är själv så ambivalent till detta.

Det är en fantasi helt klart, men jag har så svårt generellt med dubbelnaturer. Jag vill vara mig själv rakt av oavsett sammanhang. Sann mot mig själv och inte spela teater.

Att ligga med andra och ha ett hett möte med min man efteråt för att timmen senare stå och diskutera middagsmat och kommande aktiviteter för barnen.. hänga tvätt och strosa runt i mjukisar, där går det inte ihop i mitt huvud.

• villhatrekant
    Anonym (Lova) skrev 2021-04-05 16:29:21 följande:

Jag är själv så ambivalent till detta.

Det är en fantasi helt klart, men jag har så svårt generellt med dubbelnaturer. Jag vill vara mig själv rakt av oavsett sammanhang. Sann mot mig själv och inte spela teater.

Att ligga med andra och ha ett hett möte med min man efteråt för att timmen senare stå och diskutera middagsmat och kommande aktiviteter för barnen.. hänga tvätt och strosa runt i mjukisar, där går det inte ihop i mitt huvud.

Men det gäller väl allt privat samliv? Du har förhoppningsvis hett sex med din man som du inte berättar om för barn, släkt och vänner, eller hur? Så varför vore det här egentligen så mycket mer komplicerat? Ens privatliv är just det, något ingen annan har med att göra eller behöver veta om. Det ser inte jag som ett dubbelliv utan en naturlig gränsdragning mellan det som angår bara en själv och ens partner, och det som är "offentligt".
  • Anonym (Lova)
    villhatrekant skrev 2021-04-05 18:53:53 följande:

Men det gäller väl allt privat samliv? Du har förhoppningsvis hett sex med din man som du inte berättar om för barn, släkt och vänner, eller hur? Så varför vore det här egentligen så mycket mer komplicerat? Ens privatliv är just det, något ingen annan har med att göra eller behöver veta om. Det ser inte jag som ett dubbelliv utan en naturlig gränsdragning mellan det som angår bara en själv och ens partner, och det som är "offentligt".

Vi har ett hett sexliv och det hymlar jag inte om. Skulle inte berätta för barnen men när de blir större och om de mot förmodan skulle fråga så kan jag absolut stå upp för att jag och deras far känner stor passion och har ett sexliv. Jag tycker sex är en viktig del i livet och hoppas mina barn kommer få fina sexliv de med. Men jag kan inte stå för att vi skulle vara med andra. Inte när vi båda är emot otrohet. Det blir liksom fel, även om fantasin är eggande.

Likaså dirty talk. Tycker inte om förnedrande ord och nedsättningar så har svårt att se att de skulle infinna sig i vårt sovrum.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Lova) skrev 2021-04-05 19:14:41 följande:
    Vi har ett hett sexliv och det hymlar jag inte om. Skulle inte berätta för barnen men när de blir större och om de mot förmodan skulle fråga så kan jag absolut stå upp för att jag och deras far känner stor passion och har ett sexliv. Jag tycker sex är en viktig del i livet och hoppas mina barn kommer få fina sexliv de med. Men jag kan inte stå för att vi skulle vara med andra. Inte när vi båda är emot otrohet. Det blir liksom fel, även om fantasin är eggande.

Likaså dirty talk. Tycker inte om förnedrande ord och nedsättningar så har svårt att se att de skulle infinna sig i vårt sovrum.
    Jag förstår dig till 100%, och jag själv har inte tagit något avgörande steg. Samtidigt, så har jag lärt mig att man aldrig ska säga aldrig. Det som inte riktigt framgår av dina inlägg, är var din man, står i denna frågan. Det är ju absolut inte otrohet vi pratar om här, utan något som ni går in i tillsammans.

Hoppas ni finner en väg framåt, som både tillfredställer din njutning, och något som du kan leva med.
  • Anonym (Q 40+)
    Anonym (Lova) skrev 2021-04-05 19:14:41 följande:

Jag tror jag förstår ungefär hur du menar och hur du känner. Jag själv kände nog ungefär på motsvarande sätt när jag var yngre.
    Men lite senare i livet ledde min man in oss på den här vägen och även om det tog flera år för mig så är jag glad och lyckligt för vår utveckling.
    Jag förstår och jag accepterar din inställning. Men jag hoppas att du är öppen för utveckling och förändring, även om det i ditt fall kanske inte alls leder in på någon stig som liknar den jag och vi har valt att ta.
    Hoppas att du kan acceptera och kanske kan förstå något i mitt sätt att leva mitt liv, även om det kanske inte passar just för dig.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Q 40+) skrev 2021-04-05 16:12:55 följande:
    Dubbla liv, som i mitt fall tydliga dubbla identiteter, som ett hjälpmedel för många fruar var något som min man hittade i studier under vår väg mot förverkligande. Det var ett sätt som nämndes av många par och kvinnor.
    Min man räknade ut att detta synsätt kunde vara en stor hjälp och skulle passa för mig.
    Det blev en viktig nyckel för mig och vi har tagit det så långt att "mitt andra jag" till och med har ett annat namn.

För mig har "mitt andra jag" varit till mycket stor hjälp för att jag ska kunna öppna upp, slappna av, inte se ned på mig själv, inte känna skam.
    Det hjälper mig att inte kritisera mig själv för att jag inte alls är bara så där ordentlig utan tvärtom är både lite busig, odygdig, fri och sexig.
    Även mitt sätt att klä mig, med höga klackar och mycket sexigare kläder än normalt, sminka mig, långa naglar i klara färger, och att jag ofta bär håret lite annorlunda är också något jag gillar att släppa fram, vågar att göra, när jag är "mitt andra jag".
    Jag får mycket blickar, komplimanger och uppskattning som gör så mycket gott för min självkänsla.
    Och min man älskar det och uppmuntrar mig att fortsätta utveckla den här sidan.

Tack för allt du delar med dig. För oss alla som funderar och känner oss lockade på ett eller annat sätt, kan vi ju verkligen inte få en mer positiv och lockande bild än den du ger oss. För mig som ibland känner ett sug efter att få vara en en oansvarig och gränslös variant av mig själv, så är det jättespännande att läsa vad du skriver.

Jag funderade på det du skriver om att detta att få komplimanger, blickar, och att det påverkar din självkänsla. Det jag funderade på är hur det i sin tur påverkar ditt normala jag. Om det på något sätt spiller över? Även om du inte alls har samma utseende attribut, så undrar jag om du ändå inte utstrålar en ny lite sexigare självsäkerhet även i ditt normala jag, nu för tiden?

Jag får dessutom känslan av att ditt andra jag fortfarande strävar efter utveckling avseende ditt utseende och dina handlingar. Vad har du och din man pratat om för ytterligare steg att ta? Är det ännu mer utmanande kläder? Eller något annat? Jag utesluter ingenting, vad du kan hitta på, baserat på vilken förändring du gjort.
  • Anonym (Q 40+)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-04-06 07:58:27 följande:
    Tack för allt du delar med dig. För oss alla som funderar och känner oss lockade på ett eller annat sätt, kan vi ju verkligen inte få en mer positiv och lockande bild än den du ger oss. För mig som ibland känner ett sug efter att få vara en en oansvarig och gränslös variant av mig själv, så är det jättespännande att läsa vad du skriver.

Jag funderade på det du skriver om att detta att få komplimanger, blickar, och att det påverkar din självkänsla. Det jag funderade på är hur det i sin tur påverkar ditt normala jag. Om det på något sätt spiller över? Även om du inte alls har samma utseende attribut, så undrar jag om du ändå inte utstrålar en ny lite sexigare självsäkerhet även i ditt normala jag, nu för tiden?

Jag får dessutom känslan av att ditt andra jag fortfarande strävar efter utveckling avseende ditt utseende och dina handlingar. Vad har du och din man pratat om för ytterligare steg att ta? Är det ännu mer utmanande kläder? Eller något annat? Jag utesluter ingenting, vad du kan hitta på, baserat på vilken förändring du gjort.

Det har helt klart påverkat hela mig.
    Kanske ingen omedelbar revolution men lite stegvis med tiden och om man ser det över några år så tror jag att skillnaden är rätt så påtaglig och det råder ingen tvekan om att det spiller över. 
    Vid utvecklingssamtal på jobbet och även i andra sammanhang har jag fått bekräftelse på att jag under senare år har utvecklats i positiv riktning. Vad som egentligen leder till det ena eller det andra är väl alltid svårt att säkert avgöra och hur långt jag kommit i min utveckling utan allt detta är självfallet svårt att säga. Men jag själv är övertygad att hela jag som person, mitt självförtroende och min självkänsla, har utvecklats i positiv riktning.
    Det sägs ju att om man känner sig sexig så är man sexig. Jag kan tro på det, åtminstone i någon mån.
    Min man, mina bästa väninnor, min syster och flera andra har flera gånger påpekat och uppmuntrat att jag är snyggare, klär mig bättre, och är sexigare nu än vad jag var förr.
    Och då skulle de bara veta hur sexig jag kan vara, och hur sexig jag känner mig, när jag befinner mig oss på sexigare ort...

Ja, jag tror att jag och vi fortfarande befinner oss i utveckling. När man väl har börjat vandra i den riktningen, när man lyckats med ett första steg, så upplever jag att det blir allt enklare för varje nytt steg.
    Men med det vill jag också nämna att vi ibland har tagit ett snedsteg och fått ta ett steg tillbaka. Även dessa "snedsteg" blir dock lättare att komma över och det blir lättare och går fortare att återuppväcka nyfikenheten och lusten att gå vidare igen när man tidigare har lyckats göra det.
    Vi har inte i detalj pratat om hur vi vill gå vidare. Jag tror att vi känner varandra och att vi lite fortsätter vara öppna för nya upplevelser och intryck, fortsätter att rida på vågen. Vi strävar efter att vara öppna för varandra, lyssna och att korrigera riktningen om någon av oss vill det. 
    Just nu är självfallet relationen med min älskare och att träffa honom det som står i fokus.
    Men att jag och vi fortsätter experimentera med mer utmanande kläder och liknande, och att vi kommer hitta på fler och nya äventyr, känns självklart.

• Anonym (Hmm)

Antigen är din man en Couck eller hur det stavs nu (druckit lite)

Eller så vill han bara bevisa för dig vilken S* du är helt enkelt.

Så när han manipulerar dig åt det här hållet så är det okej? Men inte åt något annat håll eller ? Då är han ett monster som förtjänar att dö i sin ensamhet och hatad av alla, visst ? 

Du är bara den du vill vara. Vill du vara en S*. så är du det. Helt upp till dig själv om du är en falsk sak eller helt genuin. Är han dock en Couck och väldigt pådrivande så betyder det helelr inte att du måste vara delaktig, utan han får hitta sig någon annan. Men du erkänner ju att det rinner floder i trosan, så med det sagt så är du väl helt enkelt vem du är en S' alltså. 

Om inte så varför är manipulation ok åt ett visst håll Okej, men inte åt ett annat ?

Väx upp och lär känna dig själv i första hand ! 

• Anonym (Q 40+)

Om man vill få leva ut sin lust för utmanande kläder och sin sexighet så har jag redan nämnt mitt tips om Cap d Agde, som ett exempel. 
    Vi har inte varit där sedan jag träffade min älskare men jag tror säkert att vi kommer återvända igen någon gång.
    Här kan vem som helst, med hur mycket fantasi som helst, klä sig precis hur utmanande och sexigt som man vågar, vill och förmår men man kan ändå räkna med att det finns flera som är mycket mera utmanande och sexigare. Och med alla kroppsformer, alla olika utseenden, mogen som ung. Under högsäsong brukar där finnas 30 - 40 000 människor inom Naturist Village och för de flesta finns nog några tankar och något fokus på sex.
    Det är nog mest för par och ganska mycket swingers, men vi är väldigt många som besöker Agde utan att ha sex med andra.
    Där finns också många singel män som hoppas få träffa kvinnan i ett par men konkurrensen mellan männen är stenhård, vilket medför det positiva att det finns gott om attraktiva män, alla männen är mycket respektfulla och artiga, mycket mera än på krogen i Sverige eller liknande sammanhang.
    Männen följer minsta lilla vink, det räcker med ett avböjande tecken med min hand eller med en huvudskakning (eller en jakande nickning om man föredrar det...), jag vet för jag har testat flera gånger. Om de inte uppför sig så har de ingen chans i konkurrensen.
    För oss har våra tidigare besök i Agde inneburit massor av inspiration och hjälpt oss våga gå vidare i vår utveckling.
    Om man t ex vill se andra par ha sex i dagsljus så kan man lägga sin handduk i mitten av Swingers Beach och det går inte en dag, knappt en timma, innan man får något att titta på. Eller så gör man som vi och lägger sig en bit ifrån och tittar på folk. Jag har aldrig blivit antastat eller dåligt bemött i Agde.
    Alltså ett tips om man vill testa och leva ut sin sexighet och mycket mycket annat... 

Ja, efter Covid då förstås. Förra året var det visst lite drama och skandaler gällande smittspridning.

Googla runt lite på Cap d Agde och även Naturist Village / La Village Naturiste.
    Det finns en hel del att läsa och att se, det mesta på Franska men också mycket  på Engelska och Svenska.
    Jag har även sett det nämnas i flera trådar här på FL.
    Men det finns förvånande lite foto och video i förhållande till hur stort det är, vilket beror på att där råder strängt foto- och filmförbud, för vilket jag är mycket tacksam. Det är relativt liten risk att bli outad på nätet. De som filmar och fotar i smyg har säkerligen mer intressanta människor i fokus än att filma mig, så jag känner mig rätt trygg.

Svar på tråden Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män