Anonym (Nyfikengul) skrev 2024-10-19 04:55:38 följande:
Jag har några funderingar. Själv i något liknande situation som man men började med att kvinnan jag träffade redan hade en sexuell relation med ett par så det blev ett val jag fick göra, ett val som inte var lätt. Det är en lång historia så till min fråga. Du och din man har av alla inlägg jag läst växt in i er nya öppenhet gentemot andra. Det jag själv har upplevt och vad som förvånade mig första gången jag såg min kvinna med en annan man var en helt annan möjlighet att uppleva kvinnans njutning, både visuellt och ljudligt. När jag själv smeker, berör, bestiger, kysser eller slickar så är ju min upplevelse till den stora delen direkta fysisk stimulering där jag känner av vår kontakt, njuter av den och förstås har en del utav detta kopplat till den mentala upplevelsen av sexet. Men har noterat att då jag bara är betraktaren så upplever jag så mycket starkare en känsla av att se, uppleva saker av kvinnans njutning som inte är möjligt då jag själv är i direkt anslutning till henne. Ett bra exempel är tex om jag lyfter upp hennes ben på mina axlar och tränger in i henne djupt, och hon svarar upp, möter mina rörelse. Om hon då kör in sina fingrar i mitt hår så kan jag ju känna det, uppleva sensationen men jag kan ju inte själv se det. När hon är med sin älskare och jag låter dem mer koncentrera sig på varandra så kan jag ju visuellt få se allt det rent mekaniska och upplever då en njutning av att dels se henne njuta, dels en ökad förståelse för hennes njutning. Men lite som du varit inne på så är detta inte för alla skulle jag själv säga. Som man upplever jag något helt annat hos min kvinna då hon har sex med en annan man. Hon är mer exalterad, mer frenetisk i sina rörelser, en högre grad av kåthet kommunicerar ljudligt med ord hon inte annars använder och stönandet låter hon slå ut i full blom. Ibland är jag aktivt passiv som jag väljer att kalla det. Älskaren har henne på knä framför sig och jag håller hennes händer i mina och får då uppleva deras energi fortplantas från honom, via henne och till mig. Så frågan är om din man reflekterat något över detta, vad han känner och upplever både mentalt och visuell?
Intressant det du skriver.
Jag tror att min man skulle känna igen det, troligen hålla med dig och intyga i mycket av det du skriver.
Jag har själv inte reflekterat medvetet över detta. Jag och min man har nog inte pratat om det, åtminstone inte direkt.
Men jag är alltså ganska övertygad att han skulle hålla med om en hel del av det du skriver.
Jag kommer tänka på att min man ibland gillar att filma och då måste det ju vara mycket fokus på det visuella, både när han filmar och självfalelt när han sedan tittar på det.
Jag har aldrig (hittills) titta på något av det inspelade. Känner inget intresse av att se det eller att se mig själv.
När min man filmar så vill jag nog helst att han gör det på så sätt att det inte är uppenbart. Jag vill nog helst inte ens se att han filmar.
Men jag har inget problem med det.
Jag tänker ju att han också ska få ut något av våra äventyr och upplevelser. Jag får ju allt det fysiska, så visst tycker jag att han åtminstone ska få det visuella, även med film när han nu gillar det.
Jag tror att jag skrivit om det tidigare, att jag ofta är och uppträder väldigt annorlunda när jag är med en älskare än när jag är ensam med min man. När jag tänker på det så är jag annorlunda när vi är tre tillsammans, alltså när min man deltar, än när jag är ensam med min älskare. Skillnaden är nog ganska lika som det du beskriver, mer frenetisk, exalterad mer ljudlig, mer verbal, både känner och ger uttryck för högre grad av kåthet och s a s slår ut i full blom.
Det är självfallet underbart för mig att uppleva.
Och det gör mig glad när jag tror att min man upplever något liknande som du, att han gillar det och får uppleva att han också får ut något av att se på mig när jag slår ut i full blom.
I tidigare inlägg och i tråden har vi ju skrivit om vissa svårigheter.
Det som du och jag har beskrivit i dessa våra två inlägg skulle ju kanske kunna ge problematiska känslor hos någon man?
Att få se sin fru slå ut i full blom, på ett sätt som mannen själv inte förmår få henne att göra, kan ju kanske skapa både svåra känslor och kanske avundsjuka/svartsjuka hos någon?
Det här är inte för alla.
Bra och stabil relation, djup och stark ömsesidig kärlek, mycket god självkänsla hos mannan, är några av alla saker som behövs i dessa sammanhang.