Inlägg från: Anonym (Försökmednr2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försökmednr2)

Vi som planerar syskon 2022

Hoppas2022 skrev 2021-06-16 09:53:49 följande:

Fick nästan positivt äl-test nu på morgonen och det var innan kl 10 så det blir säkert positivt under dagen :) Jag har även starka äl-symtom så jag tippar på äl imorgon :) Ska ha sex idag och imorgon och då har vi haft sex fyra gånger på sex dagar :) nu måste det ta sig!

Åh, vad kul! Ja men kör på!! Jaa det låter som väldigt bra förutsättningar :) håller tummarna!!
  • Anonym (Försökmednr2)
    muffins88 skrev 2021-06-16 10:04:57 följande:

Mensen kom som vanligt som en klocka på beräknad dag.. motivationen har fått sig en törn då vi ändå är ett halvår in nu. Även om vi bara räknar detta som vårt andra/tredje ?riktiga? försök så har vi legat mycket och regelbundet under alla månader sedan jag plockade ut spiralen i januari.

Laddar nu om inför ägglossning under midsommarhelgen! Har beställt massa äl-test och också fertilitets hemtest. Kanske dumt men man blir ju så nojig.

Dec

2/4 EmmalinneaS - 29 år (1a förs.) ett barn PLUSSAT - Bf 10/12-2021

18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (3e förs.) ett barn PLUSSAT - Bf 29/12-2021

Jan.

125/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1-2022

16/5 Lotgardet - 25 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 24/1 - 2022

18/5 EmelieE1996 - 25 år (åttonde försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 25/1 - 2022

Feb.

20/5 Lunne - 33 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 2/2 - 2022

3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 9/2 - 2022

8/6 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn PLUSSAT -BF 14/2 -21

15/6 gasellen87 - 33 år (första försöket) tre barn

15/6 Hadt - 25 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - BF 22/2-2022

22/6 lottizm - 36 år (tredje försöket) två barn

26/6 Lucifer91 - 30 år (andra försöket) ett barn

29/6 Magdalena88- 32 år (fjärde försöket efter mf) två barn

30/6 88a - 32 år (fjärde försöket) ett barn

1/7 Hoppas2022 - 37 år (fjärde försöket) tre barn

5/7 mamma8212 38 år (andra försöket) tre barn

5/7 mangelica - 29 år (andra försöket) 5 barn

6/7 Bebisdrömmar - 35 år (tredje försöket efter ängel) ett barn

12/7 mape92- 29år (tredje försöket) ett barn

14/7 muffins88 - 33 år (tredje försöket) ett barn

28/7 ik96 - 25 år (tredje försöket) ett barn

Åh :( det är tufft! Förstår att det blir jobbigt när det gått en tid. Man går ju och hoppas hela tiden såklart blir det tufft vid varje negativt test eller mens. Hur var det, hade ni kört med äl tester eller har du koll på när du har?

Vi har också försökt en längre tid.. Sen december, men då hade jag inte fått tillbaka min mens så hann få ett riktigt försök som inte tog sig och nu måste vi vänta lite då jag börjar nytt jobb i september. Men även innan jag fick min mens så gick man och hoppades och blev besviken. Jag började bli orolig och tänkte att ne jag kanske inte kommer kunna få en till. Jag är såklart jätteglad för min son men vill så gärna ha fler. Vet inte om detta var så peppande men ville bara säga att jag kan förstå dina känslor!

Hoppas att nästa cykel ger dig ett plus!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-16 18:40:33 följande:

Så kul! :)

Ja ibland ändrar dom sig! Hoppas han känner sig mer redo nu så du kan få lite bättre sömn, vet hur jobbigt det är!!

Mår sådär haha, tröttheten är värst, känner mig så oschysst mot sonen att jag har noll energi men förhoppningsvis går det över snart. Lite illamående i perioder men inte så farligt.

Ja ringde mvc i måndags och fick en telefontid nu den 29e! Så får vi se vad hon säger. Gick inte så bra att be om ett tidigt ultraljud, kom inte ens på tal haha.. men funderar på att dra upp det försiktigt och se vad bm säger annars får jag väl betala själv, vill gärna se innan v12 känner jag!

Jaa, jag hoppas det med! Började igår kväll med att försöka sluta nattamma. Blev en hel del skrik, men inte så konstigt och väldigt lite sömn för mig haha! Får se hur det går inatt. Ammar alltid en sista gång innan jag går och lägger mig i hopp om att han ska sova bättre och att jag tillslut ska kunna ta bort den amningen också! Får se hur det går!

Håller tummarna att det ger sig snart och att du får mer energi snart <3

Ja, men ta upp det då, den 29e! Säg bara att du vill ha det för att känna dig lugn då du inte vill råka ut för att komma när det är kub och så är det försent. Tryck på oron. Tror inte dom nekar dig. En kompis till mig ville också ha tidigt så jag peppade henne och sa vad hon skulle säga så då fick hon ett tidigt ultraljud. Det blir då ett vul. Stå på dig!!
  • Anonym (Försökmednr2)
    muffins88 skrev 2021-06-16 22:04:58 följande:

Ja det suger. Blir som en käftsmäll varje gång. Jag körde med äl-tester de första två månaderna efter spiralen för att se så det kom igång ordentligt, men har en väldigt regelbunden cykel och ganska tydlig ägglossning så har inte känt behovet efter det. Pluss att vi ligger i ordentligt så att säga hehe.

Jag förstår precis vad du menar! Är oerhört tacksam över min son och han är den bästa som finns! Men nu när jag äntligen har träffat min stora kärlek och vi inte vill något hellre än att utöka familjen så snurrar tankarna igång när tiden bara går..

Denna cykeln kommer vi köra med både äl-tester och tempa med NC för att bekräfta ägglossning.

Stort tack och heja på med jobbet!! :)

Jag förstår det! Okej, ja det är ju skönt om man vet hur ens cykel är så man slipper fundera så mycket på det :)

Det är klart, det är inget konstigt! Jag hoppas att er väntan snart är över!

Tack så mycket!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-17 06:46:13 följande:

Ja man får ta ett steg i taget! I början ammade jag sonen en gång på kvällen så han somnade och på morgonen när han vaknade, där emellan fick han tröst på annat vis.

Sen tog jag bort det också till slut. Men det är tufft!!

Hoppas det går bättre inatt så du får mer sömn :)

Tack för tips! Har screenshotat så jag ska komma ihåg vad jag ska säga när det är dags haha! Har så svårt för hur man ska ta upp det, vet inte varför men vill väl inte vara jobbig. Men ska försöka! :)

Jaa det är lite det jag strävar efter, vi får se! Inatt var det lite bättre. Får se hur natten blir :)

Haha det är bra, på dom bara! Dom kommer inte kunna neka dig! En orolig mamma har alltid rätt att komma på kontroll ;) glöm inte det!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-18 06:49:29 följande:

Så härligt att läsa att det vart lite bättre igår, hoppas det fortsätter så! :) ammar du något på dagen fortfarande?

Jaa det är ju sant! Får ta på min bästa oroliga röst när bm ringer haha!

Ja, det fortsätter att gå bra tycker jag! Blir ju fortfarande mycket vaket på natten men så är det får man väl räkna med! Inatt drömde jag för första gången på såååå länge. Drömde att jag var gravid haha! Önsketänkande!

Jaa, det gör du helt rätt i!!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-18 17:55:23 följande:

Åh härligt!! Förhoppningsvis blir det mindre vaket med tiden!

Haha kanske en sanndröm om vad som komma skall ;)

Jaa, vore skönt om det var lite bättre tills jag börjar jobba. Men det får gå i hans takt helt enkelt. Ingen idé att stressa.

Haha, jaa man kan ju alltid hoppas!! Alltså åhh jag längtar så tills vi ska börja försöka. På ett sätt vill jag att tiden ska gå fort fram tills augusti men på ett sätt vill jag bromsa tiden, med första sommaren med lilla plutten. Kommer vara jättejobbigt att vara ifrån honom. Längsta jag varit ifrån honom är 2 timmar typ!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-19 09:51:31 följande:

Så är det ju, är ju tid kvar också tills du börjar jobba eller ska du jobba på ditt gamla jobb först innan det nya? :)

Jag förstår dig!! När man väl bestämt sig så vill man bara komma igång!

Tar din partner över eller är det förskola som gäller eftersom sommaren? :)

Jag känner samma, vill att tiden ska gå nu!! Men samtidigt vill man inte hoppa över denna tiden med sonen, såhär liten kommer han aldrig vara igen.

Men jag har märkt att man gärna längtar till saker och glömmer leva här och nu och njuta av nutiden, vilket jag försöker bli bättre på nu :)

Jaa, men jag får hålla ut! Nej, jag börjar på det nya när jag väl börjar jobba och då får sambon vara föräldraledig tills mitten på januari sen blir det inskolning då är tanken :)

Nej, det är svårt det där! Jag förstår ändå hur du menar!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Gasellen87 skrev 2021-06-21 13:29:56 följande:

Grattis ni som plussat och håller tummarna för er som har bim i dagarna.

Jag är på bim +6 idag men vågar inte testa. Känns så osannolikt att det skulle tagit sig på en fullbordad gång dag 11. Känns mer sannolikt att kroppen börjar strula.

Jag förstår inte hur du kan hålla dig så länge! Imponerande tålamod! Haha! Har du oregelbunden cykel eller är det just att du har världens tålamod?
  • Anonym (Försökmednr2)
    Gasellen87 skrev 2021-06-22 19:17:15 följande:

Jag har väldigt bra tålamod ;) Nej, min cykel är regelbunden. Brukar ligga på 28-30 dagar. Har en riktigt jobbig graviditet bakom mig med vår trea, småblödningar fram och tillbax till ca v. 9 och symtom som kom och gick. Så är nog mest rädd. Men som jag skrev ovan så har jag vaccin inbokat nästa vecka, så innan dess måste jag testa eftersom jag måste avboka isf..

Jaa, verkligen!! Skönt att den är regelbunden. Ja, men då förstår jag din oro faktiskt! Håller tummarna för dig :)
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022