Inlägg från: Anonym (Försökmednr2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försökmednr2)

Vi som planerar syskon 2022

Hadt skrev 2021-06-13 17:42:13 följande:

Ja asså jag har ju funderat lite i dessa banorna! Känns som man gör en liten fuling men ja haha? Känns värt att prova!

Såklart! Kul att följas åt med alla också som man följt nu ett tag och veta hur det får <3

Jaa, men det är klart du ska göra det!! Stå på dig!

Jaa, vi har bestämt att börja försöka igen inte denna cykel som kommer men nästa. Hoppas att den blir hyfsat regelbunden. Haha! Hur mycket låg ni nu denna äl då det tog sig? Har du koll på det? Om man får fråga haha
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-13 22:17:28 följande:

Men åh vad kul!! Hur känns det då att börja försöka nu redan? :D

Här kan du se haha! Hjärtan är att vi låg, fick fast smiley kvällen den 1/6. Klart du får fråga! Jag tyckte det var väldigt smidigt att använda denna appen för att hålla koll på allt Och minnas! Gjorde samma när sonen blev till, dock inte i samma utsträckning men det gjorde också att jag kunde gå tillbaka nu och se vad vi gjorde när han blev till haha.

Nej, men just nu försöker vi inte! Jag pratade med honom och sa att jag ville vänta tills jag fått ett fast jobb. Sen får vi se om jag kan hålla mig tills augusti haha!

Tack <3 ska försöka mig på något liknande när äl närmar sig varannan dag sen kanske några dagar varje dag precis kring äl. Förutsatt att jag fått koll på när den är! Det verkar vara ett vinnande koncept för dig då det nu funkat inte bara en gång, utan två! Är så avis på dig nu. Vill så gärna ha en till, men min tid kommer också hoppas jag! Oavsett är jag så glad för min son jag redan har <3
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-14 06:29:22 följande:

Skitsvårt att hålla sig haha! Men förstår att du vill vänta på jobbet :) var det tidigast denna veckan du skulle få höra något om intervjuerna?

Ja när jag fick blinkande så började vi med varannan för att säkra upp! Sen när jag ändå fick fast så var det varje dag, jag hade egentligen velat den 3e också men det passade inte mannen och oj vad jag grämde mig över det haha! Men ja det funkade ju ändå :)

Hoppas du får en regelbunden cykel och du hittar din ÄL! Klart din tid också kommer! <3 snabbare än du tror!

Ja vi sa det, oavsett vad så har vi ju redan ett barn, det är mycket mer än vad många andra har så det får man vara glad och tacksam över när det känns tufft i denna processen <3

Jaa, ett av jobben hörde av sig och erbjöd en fast tjänst så jag valde att tacka ja! Börjar 1 september, så spännande! Nu är det grönt ljus att börja försöka haha!. Men vi kommer nog försöka vänta tills augusti innan vi börjar så jag hinner jobba lite innan jag eventuellt behöver kläcka ur mig att jag är gravid.

Okej, jaa då får man sikta på det och se om det går att få till. Våran son har supersvårt att sova nu och har haft ett par veckor. Hoppas det blir bättre för det är inte så lätt att hitta tiden att mysa på om jag säger så.

Tack <3 det hoppas jag med!

Jaa, det har du helt rätt i!!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Ik96 skrev 2021-06-14 18:58:50 följande:

Imorgon ska jag ta ett gravtest, är på ÄL+12 då.. Har ingen känningar på varken mens eller graviditet så jag vet inte riktigt vad jag tänker och känner men lite nervöst är det allt.. :)

Spännande!! Håller tummarna för dig!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-14 20:12:10 följande:

Men åh STORT GRATTIS! :D så kul! Vad blev jobbet? :)

Så skönt, slipper du oroa dig för det!

Åh lillen då.. min son har fått tand efter tand och haft mycket problem med sömnen men nu har det börjat bli bättre och han har kunnat börja sova i sin egen säng igen.

Men ja det hindrar ju bebisverkstaden en del haha!

Så spännande, du Får uppdatera hur det går efter hand!!

Tack :D kommer arbeta som utredare inom socialtjänsten! Ja det känns skönt att slippa oroa sig!

Åh, hur gammal var din son nu? Min har inte ens kunnat börja sova i egen säng :/ han sover fortfarande med oss..

Jaa, men det är klart jag gör det :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hoppas2022 skrev 2021-06-14 23:08:05 följande:

Stort grattis till jobbet :D

Tack så jättemycket :D
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-15 05:41:16 följande:

Vad kul :D förstår det! :)

10 månader nästan precis, fyller 1år 13/8 :)

Men det är så olika! Hade det varit upp till min sambo hade sonen fortfarande sovit hos oss haha. Fast han erkänner att det är rätt skönt att han sover själv nu.

Men både vi föräldrar och barnet ska ju känna sig redo för det och det är man ju olika tidigt redo för! :)

När han var 6 månader började han sova själv men sen kom en jobbig period med tänder så då gick det inte längre så fram till nyligen har han sovit hos oss och jag tror säkert det kommer komma fler såna perioder :)

Okej, vad mysigt!

Det lät skönt! Haha! Min son har aldrig kunnat sova själv tyvärr. Men det är olika som du skriver. Jag funderar på att sluta nattamma för jag får inte sova på nätterna, han vill ligga och snutta hela nätterna. Är så trött på dagarna så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Vet bara inte hur jag ska lyckas då han inte tar napp och inte är intresserad av flaskan oavsett innehåll.

Är väl bara att bestämma sig som alla säger!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Ik96 skrev 2021-06-15 06:35:41 följande:

Skulle precis sätta mig och kissa och ta ett gravtest men då kom mensen istället.. Anade det lite men blev ganska besviken ändå :( nya tag nästa månad!

Förstår att du blev besviken, hoppas på nästa månad för dig!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-06-15 13:22:34 följande:

Grattis till jobbet! =D Måste kännas härligt? 

Jaa, det känns jättebra! Nu kommer vi börja försöka i augusti igen så nu längtar jag som bara den tills dess haha!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-15 19:46:31 följande:

Hur gammal är din son? Var inte våra nära i ålder? :)

Jag är långt ifrån någon expert men kan berätta vad som funkade för oss!

Jag slutade nattamma, sonen gjorde som din, låg och snutta och vaknade jätteofta och skulle snutta för att somna om. Jag höll på att bli galen!

Så jag slutade amma på natten och tröstade han med att hålla om honom istället.

Han förstod faktiskt rätt fort!

Min son vill heller inte ta napp eller nappflaska! Dock dricker han ur sugrörsflaska. Vi har philips avent. Så dom dricker han allt ur nu.

I samma veva som vi tog bort amningen så började vi ge en flaska välling inför natten.

Sen kort därefter började han sova hela nätter och sen efter det kunde han sova i sin egen säng.

Sen kom ju bakslag med tänder och så men nu funkar det igen :)

Jaa, det skiljer typ en månad mellan våra! Han är 8 1/2 mån nu. Jaa, vi pratade om att försöka sluta nattamma men han blir så ledsen. Vi försökte för ett tag sen och då var han vaken 4 timmar mitt på natten.. Men vi har sagt vi ska försöka igen. Välling verksr han inte tycks om, men värt att kanske prova igen nu..

Hur mår du? Har du kontaktat bm än?
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022