Inlägg från: Anonym (Försökmednr2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försökmednr2)

Vi som planerar syskon 2022

Emmissss skrev 2021-07-06 07:44:21 följande:

Efter 4 clearblue digital felmeddelande fick jag äntligen ett svar. Det är ett missfall, mitt första missfall. Vad gör man nu? Hur länge "ska" man blöda?

Igår hade jag min jobbintervju, med tramadol & Alvedon satt jag där framför datorn och försökte se mående och glad ut. Jag tyckte det kändes som det gick bra. De pratade om första september. Skulle få svar denna vecka, allt samtidigt som vanligt. Nu vill jag bara sluta småblöda så vi kan njuta av semestern tillsammans.

Hoppas ni mår bra alla här inne och stort lycka till denna sommar! Kom ihåg - det kan ändra sig snabbt!

Ne :((beklagar!! Det kan inte ha varit lätt att sitta på intervju och vara på tå när man genomgår något sådant.. Jag håller tummarna att du får jobbet och hoppas att du snart slutar blöda och kan njuta av semestern!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-07-06 08:15:14 följande:

Så kul att få läsa allas uppdateringar!

Går in lite då och då och läser och håller mina tummar hårt för er alla :)

Stort grattis till er som plussat! <3

Beklagar missfallet Emmissss :( <3 hoppas du slutar blöda snart!

Spännande med jobbet, hoppas på bra besked i veckan :)

Själv så mår man skit rent ut sagt, illamående från helvete men inget kräkande, dock önskar man ibland att man hade kräkt så känslan skulle försvinna..

Har nog börjat få foglossning också i blygdbenet, supertidigt men hade samma med sonen förra året så inte så mycket att be för.

Har Lergigan Comp nu iallafall så jag kan överleva dagarna lite bättre.

Har KUB inbokat 12/8 så vi längtar dit! Finns typ inga tidiga ultraljud att boka någonstans, alla är uppbokade eller har semester :( var knappt där ens fanns tid för min KUB på min mvc, alla skaffar barn nu tydligen enligt bm haha.

V.7 idag, 6+6. Tiden går lååångsamt.

Åh, jag har undrat så hur det gått för dig!

Jobbigt med illamåendet :(hoppas det lugnar sig snart!

Tråkigt att du inte kunde få ett tidigt ultraljud, men snart är 12/8 här! Tiden kanske kommer gå lite snabbare sen när du mår lite bättre! Hoppas på det :) ta hand om dig!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Emmissss skrev 2021-07-07 07:10:12 följande:

Tack snälla ni <3 Nu väntar jag på svar från jobb och tror jag börjat blöda mindre nu. Väntar på att få en smärtfri dag utan smärtstillande!!

Hoppas kroppen snart är på banan igen. Håller tummarna för oss alla nu!!! :) <3

Spännande! Du får uppdatera hur det blev med jobbet :)

Skönt att du inte blöder lika mycket och hoppas såklart smärtan ska avta för dig<3
  • Anonym (Försökmednr2)
    mape92 skrev 2021-07-08 07:22:15 följande:

Har haft lite illamående flera dagar i rad efter frukost men inte hållt i sig så länge. Har också kunnat må jätteilla och blivit spyfärdig om jag tänkt på mat. Men tror mer att det kan bero på värmen. Är extremt känslig mot värme efter min första graviditet. Har BIM på måndag, men då ska jag och sonen åka upp till mamma över veckan. Så är lite inne på att inte ta med mig något test och istället vänta ut mensen. Och då testa när jag kommer hem om inte mensen kommer. Hur tänker ni andra som har BIM snart :) Är ju så spännande. Känner mig lite mer chill denna månad och kommer nog bli förvånad om det blir nått :P Prickade in ägglossningen bra denna månad. 

Att du klarar att vänta så länge! Det är bra jobbat! Måste vara skönt att känna sig så chill. Blir kanske inte samma press då? Hoppas att illamåendet visar sig vara en graviditet :) själv har jag lpngt kvar till BIM, men ska nog försöka hålla mig till bim innan jag testar då det bara blev hux flux att vi hade sex när jag förmodligen hade ägglossning. Vi hade tänkt vänta till augusti men nu får vi se helt enkelt. Men jag har svårt att tro att det skulle gå nu haha!
  • Anonym (Försökmednr2)
    mape92 skrev 2021-07-08 11:40:33 följande:

Haha jag kan nog inte egentligen men jag försätter mig i den situationen. Åker till min mamma och tar inte med något test. Hon bor i en skitliten by så jag kan inte köpa ett test där utan att det blir snack. Så jag blir liksom illa tvungen att ha tålamod och vänta tills vi kommer hem. Tyckte det var kul med ägglossningstesten för då fick man ju testa varje dag :P Men jag fick aldrig nån blinkande gubbe utan fast direkt, Vet inte om det är bra eller dåligt. Sen är min son en handfull så han hjälper mig att fokusera på annat :) 

Okej, jag förstår! Ändå skönt haha! Hoppas tiden går fort :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    ugglans skrev 2021-07-08 13:35:07 följande:

Fick höra ett tickande hjärta häromdagen och vågar nu äntligen tro på det! <3

Har en del ägglossningstest över och en oöppnad förpackning av Rosenrot om någon är intresserad av att köpa :)

Åh vilken härlig känsla!! Längtar om/tills man får höra det där ljudet igen!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Emmissss skrev 2021-07-09 14:57:07 följande:

JAG FICK JOBBET! Idag har jag skrivit på min nya anställning! Börjar förhoppningsvis första september om min nuvarande arbetsgivare vill släppa mig.. Alltid spännande med olika uppsägningstider.

Inatt var jag uppe och hade så ont i magen. Har fortfarande lite blödningar från missfallet men hoppas att kroppen snart är återställd.

Åh vad kul!! Stort stort grattis!! Någonting gott <3

Hoppas det blir smidigt och du kan få släppas till 1 september :) jag börjar också nytt jobb 1 september!

Åh, att du ska behöva ha ont fortfarande :( hoppas det ger sig!! Nu får du fira jobbet iaf :))
  • Anonym (Försökmednr2)
    Emmissss skrev 2021-07-09 16:55:41 följande:

Tack snälla ni! Hoppas kroppen snart är på banan igen så får vi nog ta en liten paus i bebisverkstan. 6 månaders provanställning först. Men ljuger om jag säger att jag inte är lite sugen att försöka efter mensen kommit igen.

Äsch, varför ska du vänta på din provanställning? Dom kan inte sparka dig för att du blir gravid! Då måste du göra ett dåligt jobb/missköta dig till tusen. Det är inte alldeless lätt att sparka folk hur som helst i dagens samhälle. Jag skulle inte låta det hindra mig om jag ville skaffa barn. Därför jag kör på! Dom får säga vad dom vill, att vara gravid är en så kort tid av ens liv. Man ska jobba hela livet, inte tänker jag få anpassa mig efter jobbet. Det får anpassa sig efter mig helt enkelt haha! Det finns kvar! Så tänker jag iaf :) men alla är vi olika!
  • Anonym (Försökmednr2)

Måste fråga, ni som har koll på er äl. Jag är så osäker vad som händer med min kropp.. Jag trodde jag hade äl 4/7. Då hade jag mensvärk typ, äggvite sekret.. Ursäkta informationen. Sen lugnade det sig lite, för att sedan komma mer 7-8/7 för att sedan lugna sig och sen idag strålar det jättemycket och det känns som mensvärk och jag har äggviteflytningar igen? Kunde jag inte ägglossa tidigare eller kan det vara normalt?ska ha mens om 9 dagar.. Därför jag undrar, tänker om jag ägglossa såhär sent så är ju min lutealfas väldigt kort.?

Hur ser det ut för er innan/under och efter ägglossning?

• Anonym (Försökmednr2)
    Emmissss skrev 2021-07-10 06:34:05 följande:

Det är ett stort ställe med mycket folk i rörelse, jag har svårt att tro att man blir poppis om man redan skulle vara gravid eller blir det direkt tyvärr :(

När börjar du jobba på ditt nya jobb? Ni försöker nu igen? :)

Okej, jag förstår hur du tänker!

Jag börjar 1 september jag också :) jaa, lite löst kan man säga. Vi har sagt händer det så händer det. Vi letar inte äl med tester eller något utan vi har sex när vi vill och skyddar oss inte så får vi se. Från och med augusti däremot kommer vi börja med äl test tror vi :)
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022