Inlägg från: Anonym (Försökmednr2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försökmednr2)

Vi som planerar syskon 2022

Hadt skrev 2021-06-11 06:00:56 följande:

Åh så spännande med ÄL! Hur märker du det, är det flytningar eller?

Tycker det gått snabbt haha! Vilken cykeldag är du på idag? :)

Oj glömde svara vilken cykeldag, men cd 16 var det igår! Förra gången hade jag ÄL på cd21 enligt sticka men fick mens 6 dagar senare.. Kanske hade äl senare än jag trodde men att jag missade den då? Eller så har jag kort lutealfas..
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-11 06:11:16 följande:

Alltså tjejer...

Hade ett CB ultratidigt planerat för idag, vilket jag tog och nästan direkt kom ett blått streck!?

Men hört så mycket spök på dessa så tog mitt sista vanliga rfsu sticka och där kom en svag svag linje?

Så tog mitt sista Predictor Early och där kom ett rosa streck tydligare än igår?!

Så tog jag ett CB veckoindikator som visade negativt...

För det första, hör ni hur galen jag är haha?

Använde upp alla mina stackars test som jag så fint räknade ut igår skulle räcka några dagar till.

Jag antar att jag är gravid?!! Att det är för tidigt för sista CB för att set är så pass tidigt, rfsu var ju så superosynligt och dom mäter väl från samma.

Har såna starka symtom! Igår började mensvärken från helvetet, kändes som om blodet kommer forsa närsom men inget ännu men är så rädd, gör så ont och känns som det kommer närsom :(

Lägger in bilderna från nu här så får ni hjälpa mig tyda, såklart blir dom inte alls lika starka som i verkligheten, blev förvånad hur dåligt det syns på bild!

Men alltså wow!! På PE syns det ju tydligt en ökning!! Förstår att du blev helt crazy och tog alla test.. Jag hade gjort EXAKT likadant haha! Åh iväg och köp nya test nu haha! Men håll dig till imorgonbitti för bästa urin, om du kan!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-11 08:23:36 följande:

Ja men det gör du helt rätt I! Man blir ju expert på sin egna kropp när man försöker skaffa barn haha!

Åh men cd16 låter ju helt perfekt!!

Ja kan ju vara så.. du får se hur det blir denna cykeln! Ibland blir ju en cykel knas men sen normal igen, är ju fortfarande tidigt efter du fick tillbaka din mens också :)

Jaa, man blir ju det! Så förhoppningsvis blir jag också det under sommaren haha!

Återstår att se hur den blir!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-11 08:25:55 följande:

Jaa visst gör det?! Haha man är lite smått galen!

Ska iväg nu under förmiddagen och köpa på mig ett litet gäng haha.

Eftersom det digitala visade ej gravid så kommer jag nog kunna hålla mig till imorgon! Vi ska iväg på student ikväll också så har att hålla mig upptagen med :)

Men kommer definitivt ta digitalt varje dag nu haha!

Låter bra! Skönt att du har lite att pyssla med! Haha det gör du rätt i ;)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-12 06:29:54 följande:

Åh herregud!

Hoppas den stannar <3

Beräknad 22/2-2022.

Åhhhhh!!!! GRATTIIIIIIISSSSS! Så så så himla glad för din skull <3 vilken resa! Jag håller tummarna att bebis stannar <3
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (88a) skrev 2021-06-12 07:45:48 följande:

Jag måste bara ställa en fråga, hur många i gruppen här är det som är vaccinerade mot covid?

Hur ställer ni er till det ni som är gravida och ni som försöker?

Jag är inte vaccinerad än och kommer ta vaccinet om jag hinner ta det innan vi börjar försöka igen. Vi pratar om att börja i augusti igen. Men har man inte fått möjlighet att ta vaccin innan det kommer jag vänta tills efter graviditetsv 12 :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Emmissss skrev 2021-06-12 14:47:48 följande:

Är det något speciellt före v.12? :) Jag ska börja jaga om 2 veckor och hoppas man får en tid hehe!

Jag läste nånstans att det var en rekommendation då största missfallsrisken minskat stort efter v12:)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-13 06:34:12 följande:

Blev för mycket att tagga er alla så skriver såhär haha.

TACK så jättemycket allihopa för er stöttning och peppning och gratulationer!! <3

ÄL+10 var jag igår som jag fick positivt på digitala också :)

Kommer du hänga kvar något i tråden och uppdatera? Man är ju så nyfiken när man följt resan!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-13 15:29:34 följande:

Ojoj säg inte så haha! Vi håller på att bygga hus och har bara planerat för två barn haha! Men ja tanken har ju slagit mig också.. har så extrema symtom också, blir bara starkare för var dag. Har sovit hela förmiddagen trots att jag sov hela natten och mått så illa!

Hade gärna velat få ett tidigt ultraljud just för att se hur många foster men tror tyvärr inte man bara kan begära det sådär? Och tror privat är rätt dyrt..

Nu lägger jag mig i den här diskussionen! Om du säger att du inte fått regelbunden mens än och inte är säker på när du blev gravid så kan du begära ett dateringsultraljud för att se hur långt gången du är.
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-13 15:32:14 följande:

Ja men det kommer jag! Är ju så investerad och vill ju se hur det går för er andra! <3

Kommer kanske inte vara lika engagerad då detta är en tråd för fram till plusset men är gärna delaktig ändå :)

Och såklart uppdatera hur det går efterhand också!

Jaa, jag förstår! Kul! Ja, men det förstår jag! Det tycker jag du ska göra. Är ju spännande å se om det blir en eller fler och kön så småningom haha
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022