Inlägg från: Anonym (Försökmednr2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försökmednr2)

Vi som planerar syskon 2022

Hadt skrev 2021-05-30 21:29:01 följande:

Åh så tråkigt!! :( trodde verkligen det kunde vara något!

Blir lite semester nu i sommar och sen på det igen till höst :)

Vad roligt med intervjun att den gick så bra! :D när får du svar om fast tjänst? :)

Jaa, ne tyvärr :( ja, precis så får det bli. Jag ser det positiva att jag får chansen att bli av med lite gravid kilon innan jag bygger upp det igen ;) viktigt att vara stark i kroppen så man orkar!

Jaa, jag vet inte! Dom skulle höra av sig! Nu var det ju två tjänster dom hade lagt ut varav ena var vik och andra fast tjänst. Nu verkade det på intervjun som den fasta tjänsten redan var klar men jag försökte trycka på att det var den jag var intresserad av! Vi får se helt enkelt! Kommer nya jobb hela tiden så jag fortsätter söka så får jag se. Men vill ju ha en fast tjänst.

Åh nu håller jag tummarna för dig imorgon att det blir en fast gubbe! Vilken cd är du på?
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-31 07:03:12 följande:

Helt rätt! Inte lätt att bli av med dessa kilona men man har ju mycket bättre förutsättningar om man lyckas! :D

Bra du tyckte på! Ja men precis, du har ju så brett område så där kommer väl jobb lite då och då, skönt! :) förstår det, klart man vill ha fast! Håller tummarna att dom hör av sig snart med den fasta tjänsten! :)

CD20 idag och fortsatt blinkande haha.. det som såg så lovande ut! Men nu springer dagarna iväg :( hoppas ägglossningen kommer snart, är så drygt att bara gå och vänta!

Kommer mensen denna cykeln så kommer jag kontakta läkaren igen, för nu har ju isåfall systemet kommit igång så det behöver jag inte hjälp med men gärna så man kan få ägglossning tidigare. Tiden springer snabbt iväg om man inte ha en chans på ägglossning varje månad :/

Ja, precis! Jag gick upp ganska mycket så det skadar verkligen inte. Nu kör jag igång med träning och ser över kosten så fr vi se. Det gynnsr ju också när man vill bli med barn :)

Tack! Hoppas dom hör av sig denna vecka!

Men åh! Fasiken jag förstår dig! Jag önska att den KLM nu med för dig. Nej, det blir väldigt långa cykler för dig:/ det tycker jag du ska göra!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-31 16:30:24 följande:

Nu tror jag att jag lärt mig något nytt haha!

Fick en stor slemklump i trosan (ursäkta informationen haha) och efter en del googlande så verkar det finnas en slempropp även som icke gravid? Är detta vanlig information som alla visste om utom jag haha?

Visste man hade en som gravid!

Men men, den lossnar tydligen innan ÄL så spermierna kan komma in, så nu hoppas jag att det var en sådan som kom ut och att ägglossning kommer någon gång under de kommande dagarna, vi får väl se, intressant!

Hade ingen aning! Nu hoppas vi för fulla muggar! Jag fick ju jätteslemmig flytning samma dag jag hade positivt test! Så är säkert på g:))
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hoppas2022 skrev 2021-05-31 16:05:56 följande:

Vet inte om det syns här på fl? Men syns på min mobil väldigt svagt.

Jag ser också!! Hoppas hoppas!! :))
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-31 21:33:59 följande:

Här är en till som också gick upp mycket! Ja men verkligen! Gynekologen sa ju det att gå ner i vikt var ju en grej som man själv kan påverka och som verkligen hjälper när man vill bli gravid :)

Du får berätta när dom hört av sig! :)Men åh nu fick jag mer hopp! Jag tog ett nytt test i eftermiddags, annars tar jag bara på morgonen, fortsatt blinkande men teststrecket var mycket starkare!

Vi passade på att mysa nu också utifall att och sambon sa att det kändes som förra gången jag hade ägglossning, alltså väldigt blött, lite för blött haha. Nu blev det verkligen för mycket information här haha men vad ska man göra! Jag hoppas iallafall att det betyder att ägglossning är på gång!!

Okej, har du lyckats gå ner allt? Känns som lång väg för mig haha men ska göra mitt bästa :)

Självklart, det gör jag! Hoppas dom hör av sig denna vecka!

Men åh, alltså jag tror du får fast imorgon!! Det låter så! Killarna märker också av, haha är det nånstans det får vara mycket information så är det nog här.
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-01 07:59:15 följande:

Nej har 5kg kvar! Och sen hade jag inte blivit ledsen om jag gick ner lite till haha. Gick upp 31kg som gravid.

Trodde verkligen på fast men den blinkar! Gud vad den retar mig nu haha. Tänker prova på eftermiddagen också hädanefter nu! Både för förra gången fick jag utslag på eftermiddagen och igår eftermiddagen var teststrecket starkare. Men är 8e dagen idag med blinkande, vet det står att blinkar den 9 dagar så kan man sluta men det är ju baserat på att man börjar testa när man ska i sin cykel, jag började ju alldeles för tidigt för att jag inte har koll så fortsätter :)

Vad grym du är! Man ska inte titta för mycket på vikten heller. Viktigast att man mår bra :) jag har 14 kg kvar. Min son har inte gillat ligga i vagn och sova så har int ekunnat motionera så mycket men det börjar bli bättre nu. Så hoppas kunna gå ner lite under sommaren.

Men åh vad frustrerande!! Jaa men precis, du började ju väldigt tidigt så fortsätt så kommer det ska du se <3
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-01 20:04:43 följande:

Så är det verkligen! Hejja dig! Kommer du fixa galant! :) Jag har haft "tur", min sambo gick också upp en massa gravidkilo haha så vi har haft varandra och stöttat, är ju lättare när man är två! Men dom sista kilona sitter som berget! Inte så lätt att sköta maten heller när man ibland knappt hinner äta utan får ta något som går snabbt. Men så är det, allt sitter inte i vikten :)

Väldigt! Skulle ju ta ett test i eftermiddags också men var ute på picknick med sonen och gick långpromenad så när jag kom hem fick jag snabbt springa och kissa för var så nödig så glömde jag testa.. så tänkte ta ett test nu efter jobbet så får vi se om jag har starkare senare på dagen!

Okej, vad skönt! Det är kul när man kan hjälpas åt! Jag ska kämpa på i sommar så får vi se hur det blir.

Ja, men jag såg längre ner att du fick fast smiley!!! Yay!! Sååå himla glad för din skull!! Äntligen säg!! Nu är det bara att köra på och så hoppas vi på plus om två veckor ;)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-01 21:57:47 följande:

Ja lite roligare att komma ut med vagnen nu också när vädret blir bättre :) bästa när man kan förena nytta med nöje! :)

Ja men herregud äntligen!! Dag 8 med blinkande och då blinkade den imorse också! CD21 idag! Så nu hoppas jag bara också att ett ägg faktiskt släpper och det tar sig :)

Kommer nog inte testa mer nu, har ju andra tester men nej jag gör nog bäst i att låta bli! Och sku det vara som förra cykeln att jag får en massa flytningar igen så testar jag nog ifall det är så att kroppen gör ett nytt försök annars får jag nog bara acceptera att det är ägglossning nu för att stilla mitt huvud haha!

Ja, men exakt! Jag fick ju också äl på cd 21 haha! Håller alla tummar och tår för dig nu! Haha jaa försök låta bli, det är det bästa :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-02 06:39:36 följande:

Haha vad kul att det blev samma cd! :)

Nu är det bara den lååånga väntan i 2 veckor, känns som man inte gör något annat än att vänta! Det är få dagar man kan göra något själv haha.

Tog faktiskt nya ÄL test idag! Testberoende jag vet men var tvungen att bekräfta ägglossningen fast jag vet att peaken kunde redan ha försvunnit men tog ett vanlig digitalt (rosa) och en vanlig sticka. Och båda blev positiva! Digitala gav glad gubbe :)

Så nu känns det lugnare och mer bekräftat så NU behöver jag inte testa mer haha!

Jaa men eller hur! Jaa jag förstår dig, det är. Mycket väntan :/ men förhoppningsvis går det fort <3

Haha jag var ju likadan!! Skönt att du känner så! Fick ni till det igår då?
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-02 22:01:03 följande:

Ja igår och idag! Sa till mannen att nu är det ett 3 dagars maraton som gäller men får se om det Går imorgon också, var tufft idag haha!

Haha okej, kämpa på! Låter som ni verkligen fått till det bra!
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022