• Cinnamonbun

Finns det verkligen INGET medel som funkar mot rynkor?

Nu har jag läst på om det mesta. Men det verkar inte finnas något medel (kräm, tillskott etc.)som funkar mor rynkor. Är det någon som har ändå har upplevt att något ni har köpt funkar? (Vid sidan av sömn, mat, gener, motion). Tipsa mig gärna.

• Svar på tråden Finns det verkligen INGET medel som funkar mot rynkor?
  • Anonym (Yoyo)
    Cinnamonbun skrev 2021-02-11 16:50:07 följande:

Nu har jag läst på om det mesta. Men det verkar inte finnas något medel (kräm, tillskott etc.)som funkar mor rynkor. Är det någon som har ändå har upplevt att något ni har köpt funkar? (Vid sidan av sömn, mat, gener, motion). Tipsa mig gärna.pulver

Har du testat kollagenpulver, marint? Ska visst vara bra.

Krämer jag tycker är effektiva är J'abushé original och Eucerin hyaluronfiller.

Du kan öka kollagenproduktionen med en needle-roller. Var noga med kolla instruktioner/storlek eller gå till proffs så din hud inte skadas. Inte alltid rätt för rynkor dock.

Något jag tycker känns effektivt för ungdomligare hy är microdermabrasion.

Injektionsbehandlingar:
    Restylane-injektioner. Det kan visst även få igång naturlig kollagenproduktion lite mer. Gå till väl utbildad behandlare så du inte får knasigt resultat. Detta försvinner naturligt efter ett tag.
    Botox.
  • Anonym (tidsoptimist)
    Cinnamonbun skrev 2021-02-11 16:50:07 följande:

Nu har jag läst på om det mesta. Men det verkar inte finnas något medel (kräm, tillskott etc.)som funkar mor rynkor. Är det någon som har ändå har upplevt att något ni har köpt funkar? (Vid sidan av sömn, mat, gener, motion). Tipsa mig gärna.

Jo, det finns - kniv!
  • Cinnamonbun
    Anonym (Yoyo) skrev 2021-02-13 17:03:52 följande:

Du kan öka kollagenproduktionen med en needle-roller. Var noga med kolla instruktioner/storlek eller gå till proffs så din hud inte skadas. Inte alltid rätt för rynkor dock.

Injektionsbehandlingar:

Restylane-injektioner. Det kan visst även få igång naturlig kollagenproduktion lite mer. Gå till väl utbildad behandlare så du inte får knasigt resultat. Detta försvinner naturligt efter ett tag.

Botox.

Tack för tips! Jag har någon slags gräns vid nålar.
  • Cinnamonbun
    Anonym (ilskerynkor) skrev 2021-02-12 18:23:14 följande:

Jag har sån där ilskerynka i pannan. Jag ser arg ut utan att vara det. 

Rituals olja fungerar. Rynkorna blir som små smala streck. 

Jag antar att den innehåller nåt som får huden att svullna lite eller nåt, skit samma, det fungerar och jag ser inte förbannad ut  

Vilken Ritulas-olja använder du?
  • Cinnamonbun
    Anonym (Dermapen microneedling) skrev 2021-02-13 08:01:12 följande:

Jag rekommenderar dermapen microneedling. Det är en behandling som går ut på att små nålar penetrerar huden och åsamkar en liten skada i huden. Huden börjar då läka och producera mer kollagen automatiskt.

Har gjort denna behandling två gånger med två år emellan. Har knappt några rynkor. Jag är 43. :)

Aj aj tack för tips! Men jag är tveksam till nålar...
  • Cinnamonbun
    Anonym (Yoyo) skrev 2021-02-13 17:03:52 följande:

Injektionsbehandlingar:

Botox.

Nej men jag har läst mycket om kollagenpulver men inte sett några rön om att det verkligen fungerar. Funkar det för dig? Tack för de andra tipsen men jag vill inte spruta in saker med nålar.
  • Anonym (Yoyo)
    Cinnamonbun skrev 2021-02-13 19:07:26 följande:
    Nej men jag har läst mycket om kollagenpulver men inte sett några rön om att det verkligen fungerar. Funkar det för dig? Tack för de andra tipsen men jag vill inte spruta in saker med nålar.
    Har inte köpt än men tänkte prova då jag haft lite problem med kollagenproduktionen.

Tycker också lite extra B-vitaminer, järn och vitamin C hjälper för finare hy. Men man ska inte ta för mycket förstås. Vissa tar silica och tycker det funkar bra för huden.

Ja, det är nog bra vara försiktig med sånt :)
  • Tilla37

Personligen så tycker jag som så att det alltid funnits där, står för nära inland så risken då uppstår att man missar det o lägger fokus på fel ställe ..

Jo, det heter så mycket/lite som acceptans samt att förstå att det handlar om naturligt åldrande, bara det i sig är vacker utan spackel ! OM inget annat så mår man så mycket bättre med sig o i sig själv ju fortare man e villig att fullständigt skita i personen i TV rutan/tidningen o istället fokusera på det att vara stolt över varenda lilla rynka man hunnit uppnå genom livets timglas .. =)

• Anonym (Lisa)

Har ni märkt att runt 45-årsåldern rynkorna börjar bli mer och mer tydliga,och sen kan det vara lugnare ett tag?

• Anonym (Retinol)
    Tilla37 skrev 2021-02-15 21:56:55 följande:

Personligen så tycker jag som så att det alltid funnits där, står för nära inland så risken då uppstår att man missar det o lägger fokus på fel ställe ..

Jo, det heter så mycket/lite som acceptans samt att förstå att det handlar om naturligt åldrande, bara det i sig är vacker utan spackel ! OM inget annat så mår man så mycket bättre med sig o i sig själv ju fortare man e villig att fullständigt skita i personen i TV rutan/tidningen o istället fokusera på det att vara stolt över varenda lilla rynka man hunnit uppnå genom livets timglas .. =)

Vänta du bara tills du är där efter klimakteriet. Finns en anledning varför skönhetsindustrin är en miljardindustri. För att det är hemskt att bli ful och gammal.
  • Anonym (A)
    Vänta du bara tills du är där efter klimakteriet. Finns en anledning varför skönhetsindustrin är en miljardindustri. För att det är hemskt att bli ful och gammal.

Ha! Där har jag varit sen jag var 32 och ja, det händer grejer i fejset det kan jag intyga. Först blev jag torr som fasen, fick några allergiska reaktioner och huden under ögonen återhämtade sig aldrig och blev rynkig direkt. På det så tog jag tag i vikten och blev ännu rynkigare när jag smalnade av. 
  • Mrs Moneybags

Mig veterligen är det bara retinolkräm som fungerar. Det tar väl upp till ett år innan man ser skillnad. 

Annars är det bästa att förebygga rynkor genom att ha solkräm, keps/hatt på sommaren, mörka solglasögon när det är soligt, inte röka, sova 7-8 timmar/natt. 

En annan sak man kan göra om man är desperat är botox och fillers. Det funkar också, det ger omedelbart resultat och kan se väldigt naturligt ut om rätt person utför behandlingarna. Har inte testat själv, men känner flera som gör det och det ser helt naturligt ut. 

Svar på tråden Finns det verkligen INGET medel som funkar mot rynkor?