• Cinnamonbun

Finns det verkligen INGET medel som funkar mot rynkor?

Nu har jag läst på om det mesta. Men det verkar inte finnas något medel (kräm, tillskott etc.)som funkar mor rynkor. Är det någon som har ändå har upplevt att något ni har köpt funkar? (Vid sidan av sömn, mat, gener, motion). Tipsa mig gärna.

• Svar på tråden Finns det verkligen INGET medel som funkar mot rynkor?
  • Anonym (Lisa)
    Cinnamonbun skrev 2021-02-12 05:48:36 följande:

Jag är 51 år, nej min mamma tex har helt normalt med rynkor. Jag har nog inte onormalt med rynkor för att vara 51.

Ok,vet hur det känns att få rynkor,och kan man hjälpa huden lite eller att det går långsammare.Jag fyller 45 år och känns att det blir värre hela tiden.
  • Cinnamonbun
    Anonym (Lisa) skrev 2021-02-12 06:17:49 följande:

Ok,vet hur det känns att få rynkor,och kan man hjälpa huden lite eller att det går långsammare.Jag fyller 45 år och känns att det blir värre hela tiden.

Jag tror, för min del, att rynkorna kommer kännas bättre när pandemin är över. När jag kan klippa mig och inte heller behöver stirra på mig själv i videokonferensmöten hela dagarna. Och inte minst när det vinterglåmiga försvinner och man kanske skrattar mer! Men just nu är jag beredd att betala vad som helst för något som funkar...
  • annabellelee

Det enda som det finns vetenskapliga bevis för hjälper mot rynkor är vitamin A. Övriga ingredienser får bara huden att tillfälligt svälla, så att rynkorna inte syns några timmar.

Det mesta handlar ju dock om hur hur huden byggs upp underifrån, dvs kost och hälsa snarare än krämer. Och undvika sol.

• brallison

Den främsta orsaken till att man får rynkor är helt enkelt vår mimik, hur vi använder var ansiktsmuskler när vi pratar, skrattar, gråter, osv. Sen spelar genetiken väldigt mycket i, och på topp av det - livsstilen (med solning, alkohol, rökning, osv). Så, om du rynkar på panna varje gång du öppnar munnen (tyvärr, märkt att typ varannan person i Sverige gör det - förstår inte varför, då man ser dum/förvånnad ut hela tiden), så ingen kräm eller lyft kan förebygga rynkor där.

• Kentaur
    brallison skrev 2021-02-12 08:08:09 följande:
    Den främsta orsaken till att man får rynkor är helt enkelt vår mimik, hur vi använder var ansiktsmuskler när vi pratar, skrattar, gråter, osv. Sen spelar genetiken väldigt mycket i, och på topp av det - livsstilen (med solning, alkohol, rökning, osv). Så, om du rynkar på panna varje gång du öppnar munnen (tyvärr, märkt att typ varannan person i Sverige gör det - förstår inte varför, då man ser dum/förvånnad ut hela tiden), så ingen kräm eller lyft kan förebygga rynkor där.
    Enda sättet att inte få rynkor i pannan när man gapar är att tappa hakan. Då ser man dum ut på riktigt.

Pröva framför en spegel får du själv se. Skrattande
  • brallison
    Kentaur skrev 2021-02-12 08:14:37 följande:
    Enda sättet att inte få rynkor i pannan när man gapar är att tappa hakan. Då ser man dum ut på riktigt.

Pröva framför en spegel får du själv se. Skrattande
    Haha, jag menade inte när man gapr, utan när man pratar - hos väldigt många blir det per automatik att man börjar prata samtidigt som ögonbrynen börjar krypa uppåt mot hårlinjen
  • Kentaur
    brallison skrev 2021-02-12 08:22:14 följande:
    Haha, jag menade inte när man gapr, utan när man pratar - hos väldigt många blir det per automatik att man börjar prata samtidigt som ögonbrynen börjar krypa uppåt mot hårlinjen smile2.gif
    Aha.
    Det är ju en helt annan sak.

Gör man verkligen så?
    *rusar till spegeln för att prata med mig själv*

smile2.gif
  • Kentaur
    Cinnamonbun skrev 2021-02-12 08:40:16 följande:
    Man får sluta upp med att prata bara! Hmmm kan ju få andra konsekvenser iofs smile1.gif
    Vi får börja kommunicera via sms istället!
    Problem solved.
    smile2.gif
  • Cinnamonbun
    Kentaur skrev 2021-02-12 08:42:51 följande:

Vi får börja kommunicera via sms istället!

Problem solved.

Ja tysta men skitsnygga
Svar på tråden Finns det verkligen INGET medel som funkar mot rynkor?