• Cinnamonbun

Finns det verkligen INGET medel som funkar mot rynkor?

Nu har jag läst på om det mesta. Men det verkar inte finnas något medel (kräm, tillskott etc.)som funkar mor rynkor. Är det någon som har ändå har upplevt att något ni har köpt funkar? (Vid sidan av sömn, mat, gener, motion). Tipsa mig gärna.

• Svar på tråden Finns det verkligen INGET medel som funkar mot rynkor?
  • Cinnamonbun

När jag tänker efter så är det ett under att man inte är mer förstörd när man, som jag som tonåring, solade med Hawaiian Tropic kokosolja helt utan solskydd på 80-talet.... Herregud. Någon som gjort samma?

• Anonym (A)

Gud ja!! Var inte utomlands ofta i ungdomen men har solat så mycket solarium att jag bara väntar på malignt melanom.

• Anonym (Lisa)
    Cinnamonbun skrev 2021-02-12 07:06:56 följande:

Jag tror, för min del, att rynkorna kommer kännas bättre när pandemin är över. När jag kan klippa mig och inte heller behöver stirra på mig själv i videokonferensmöten hela dagarna. Och inte minst när det vinterglåmiga försvinner och man kanske skrattar mer! Men just nu är jag beredd att betala vad som helst för något som funkar...

Jag förstår dig.Äldre blir vi allihopa,och det är bara att acceptera det.Men att inte ha onödiga rynkor tidigt.Om vi kan förebygga det.
  • Lönnsirap
    Anonym (A) skrev 2021-02-12 15:57:12 följande:

Antar att Madonna valde kroppen då för i hennes fejs är inget sig likt..

Japp! Det var just det hon sa! Att vara vältränad och gammal innebär ofta att man inte har massa fett kvar i ansiktet som fyller ut. Det är på ansiktet.
  • Anonym (ilskerynkor)

Jag har sån där ilskerynka i pannan. Jag ser arg ut utan att vara det. 

Rituals olja fungerar. Rynkorna blir som små smala streck. 

Jag antar att den innehåller nåt som får huden att svullna lite eller nåt, skit samma, det fungerar och jag ser inte förbannad ut  

• Anonym (A)

Men Madonna har ju kört fillers! För mycket fillers!

• Anonym (Dermapen microneedling)

Jag rekommenderar dermapen microneedling. Det är en behandling som går ut på att små nålar penetrerar huden och åsamkar en liten skada i huden. Huden börjar då läka och producera mer kollagen automatiskt.

Har gjort denna behandling två gånger med två år emellan. Har knappt några rynkor. Jag är 43. :)

• Anonym (Rödluvan)
    Anonym (ilskerynkor) skrev 2021-02-12 18:23:14 följande:

Jag har sån där ilskerynka i pannan. Jag ser arg ut utan att vara det. 

Rituals olja fungerar. Rynkorna blir som små smala streck. 

Jag antar att den innehåller nåt som får huden att svullna lite eller nåt, skit samma, det fungerar och jag ser inte förbannad ut  

Vad bra. Ska testa oljan
Svar på tråden Finns det verkligen INGET medel som funkar mot rynkor?