• Cinnamonbun

Finns det verkligen INGET medel som funkar mot rynkor?

Nu har jag läst på om det mesta. Men det verkar inte finnas något medel (kräm, tillskott etc.)som funkar mor rynkor. Är det någon som har ändå har upplevt att något ni har köpt funkar? (Vid sidan av sömn, mat, gener, motion). Tipsa mig gärna.

• Svar på tråden Finns det verkligen INGET medel som funkar mot rynkor?
  • Cinnamonbun
    Anonym (F) skrev 2021-02-11 19:00:51 följande:

Jodå, det finns. För det första ska du sluta röka, kraftigt minska på alkoholen och sluta sola, även solarium. Sedan behöver du dricka väldigt mycket vatten varje dag så du håller rätt balans. Förutom det fundera på hur nyttig mat du äter. Rör på dig så du håller dig i trim och har god kondition (hur bra kroppen mår har en viss inverkan iom hormoner osv). Smörj in dagligen med hudkräm på händer, hals och ansikte. Jahapp det var det jag kom på rakt av så här.

Tack men jag röker inte, dricker väldigt lite alkohol, har solcreme ute, ligger aldrig och pressar på stranden (solarium solar väl ingen i längre? Men jag gjorde tyvärr det när jag var tonåring....) Äter nyttigt och motionerar och smörjer mig med hemskt dyra cremer....och jag dricker mycket vatten redan.
  • Cinnamonbun
    Anonym (I) skrev 2021-02-11 19:19:44 följande:

Jo det finns något som fungerar. Att acceptera sig själv. 

Ja men jag vill inte se sur ut. Jag accepterar nog åldrandet i stort.
  • Cinnamonbun
    Anonym (Retinol) skrev 2021-02-11 19:36:09 följande:

Att undvika solen förhindrar rynkor mest av allt, men har de redan uppstått är det bara retinol och c-vitamin serum som funkar.

Retinolserum (A-vitamin) i hög koncentration är bevisat att fungera, har dokumenterats mycket senaste åren. Var en undersökning på Svt också förra året där de prövade alla vanligt förekommande antirynkprodukter i handeln. Endast retinol och c-vitamin har vetenskaplig och bevisad effekt. Köp via Amazon där finns mest utbud. Viss effekt har även olika peptider, läs på om de olika och även koppar som finns i Matrixylprodukter och kollagentillskott.

Tack tack! Detta ska kollas upp noga. Precis sådant här jag ville få tips om.
  • Anonym (M)

Jag kör botox och dricker kollagen. Botox fungerar och det sägs att kollagen funkar ????

• Kentaur
    Cinnamonbun skrev 2021-02-11 19:58:38 följande:
    Tack för konkret tips, ska kolla upp den!
    För att det får huden att svullna. Rynkorna finns kvar men syns inte så läönge som du ser till att huden är lite småsvullen.
    Billigare är dåp att använda tex lut, det ger samma effekt...
  • Shameless

Solkräm. Jag använder det dagligen året runt. Är 38 men ser ut att vara runt 30 och får ofta visa leg på bolaget.

• Anonym (Lisa)
    Cinnamonbun skrev 2021-02-11 19:56:24 följande:

Tack men jag röker inte, dricker väldigt lite alkohol, har solcreme ute, ligger aldrig och pressar på stranden (solarium solar väl ingen i längre? Men jag gjorde tyvärr det när jag var tonåring....) Äter nyttigt och motionerar och smörjer mig med hemskt dyra cremer....och jag dricker mycket vatten redan.

Hur gammal är du?Har dina släktingar mycket rynkor?
  • Anonym (Lisa)
    Cinnamonbun skrev 2021-02-11 19:56:24 följande:

• Cinnamonbun
    Anonym (Lisa) skrev 2021-02-11 21:47:56 följande:

Jag är 51 år, nej min mamma tex har helt normalt med rynkor. Jag har nog inte onormalt med rynkor för att vara 51.
Svar på tråden Finns det verkligen INGET medel som funkar mot rynkor?