Anonym (Kille) skrev 2023-02-10 20:00:32 följande:
Jag fattar det att män är minst lika dåliga åt andra hållet. Inget konstigt i det. Men vart vill vi komma med det? Att jag inte ska få ta upp mitt bekymmer för att män är lika dåliga tillbaka? Att jag inte ska få några tips eller medhåll för det omvända så länge män gör samma sak tillbaka?
Jag fattar o förstår att kvinnor också har det jobbigt o män inte gör vad de ska osv. Det går säkert göra en hel tråd eller flera om just det. Tråkigt att det är så. Men vad hjälper det att visa på att vi(ni) också har det lika dåligt. Jag fattar det. Vi kan diskutera det också om du vill.
Men hur ska jag göra för att få någon som vill fokusera på problemet jag tog upp och hitta lösningar på den utan att man vill vända offerkoftan?
Jag ger en bredd på problematiken. När det gäller sexuella problem måste man se helheten.
Jag har ju tagit upp att det finns flera orsaker till problem i sexlivet.. Du vill tydligen välja offekoftan och önskar att jag bara lydigt stickar dina koftor, och blundar för allt annat som påverkar, men jag tycker att sex påverkas av många faktorer, och man måste se hur olika saker påverkar varandra.
Det man får göra är försöka ta reda på vilka problem man har framför sig.
Det jag tror är väsentligt, för båda könen, är att man berättar hur man känner och vad man vill. Om tex en tjej smeker sig själv till orgasm under samlag kan ju mannen tro att det är något hon vill, även om hon innerst inne är missnöjd.
Om mannen hela tiden strävar efter samlag kanske kvinnan tror att det är det viktigaste.
Om ingen berättar hur de känner och njuter kan de inte mötas
Dessutom. Är relationen dålig, sexlivet infekterat, eller kravfyllt, måste det lösas innan man med sann vilja kan hänge sig och engagera sig i bådas njutning.
Och, det jag skrivit från början. Prova ha sex utan samlag och ni kommer förstå varandra bättre. Det är mitt allra bästa tips.