• Anonym (,)

Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

• Svar på tråden Orgasmglappet
  • Anonym (Ologiskt)
    Eurydike skrev 2023-02-14 21:43:06 följande:
    Det är inte samhällets eller mannens fel. Varje individ, man som kvinna, måste bli bättre på att inte nöja sig med smulor om man vill käka hela kebabrullen. För då får man alltid gå hungrig. Män har lättare för att få sig ett riktigt skrovmål. Att uppnå orgasm vid samlag är oftast ingen utmaning för män, medan många kvinnor får nöja sig med att slicka tallriken efteråt. Jag är jävligt hungrig och vill äta en god trerätters, därför måste jag hitta en restaurang som erbjuder detta. Så länge jag fortsätter att gå till hak, kommer jag få mat som smakar bak 😝
    Nu "plötsligt" är det kvinnor som har det svårare och sex ska vara ett behov.
  • Anonym (Ologiskt)
    Eurydike skrev 2023-02-14 21:43:06 följande:
    Det är inte samhällets eller mannens fel. Varje individ, man som kvinna, måste bli bättre på att inte nöja sig med smulor om man vill käka hela kebabrullen. För då får man alltid gå hungrig. Män har lättare för att få sig ett riktigt skrovmål. Att uppnå orgasm vid samlag är oftast ingen utmaning för män, medan många kvinnor får nöja sig med att slicka tallriken efteråt. Jag är jävligt hungrig och vill äta en god trerätters, därför måste jag hitta en restaurang som erbjuder detta. Så länge jag fortsätter att gå till hak, kommer jag få mat som smakar bak 😝
    Det gäller bara generellt sett då det finns kvinnor som kan få orgasmer vid sex och samtidigt ha det lättare att få sex än männen. 
  • Eurydike
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-02-16 11:44:35 följande:
    Det gäller bara generellt sett då det finns kvinnor som kan få orgasmer vid sex och samtidigt ha det lättare att få sex än männen. 
    Ja, och det finns män som har lätt att få sex och orgasm, precis som kvinnorna. Varken män eller kvinnor har rätt till orgasm om man inte fixar den själv. Det man däremot har rätt till är att tacka ja eller nej till att ha sex, om någon vill ha sex med en. Om någon är egoistisk och inte får en att njuta i sängen, då blir man inte särskilt benägen att göra om det. Är det riktigt illa har man hellre sex med en kaktus 🌵
  • New  Dawn
    Eurydike skrev 2023-02-13 14:18:06 följande:
    Exakt! Så är det för både män och kvinnor. Man får avbryta när som helst och är aldrig garanterad njutning genom någon annan. Det är logiskt 😊
    👍
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Ologiskt)
    Eurydike skrev 2023-02-16 20:49:06 följande:
    Ja, och det finns män som har lätt att få sex och orgasm, precis som kvinnorna. Varken män eller kvinnor har rätt till orgasm om man inte fixar den själv. Det man däremot har rätt till är att tacka ja eller nej till att ha sex, om någon vill ha sex med en. Om någon är egoistisk och inte får en att njuta i sängen, då blir man inte särskilt benägen att göra om det. Är det riktigt illa har man hellre sex med en kaktus 🌵
    Ingen rätt att få tacka ja eller nej då det inte heller är en rättighet att någon är intresserad i en. 
  • Eurydike
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-02-17 16:19:55 följande:
    Ingen rätt att få tacka ja eller nej då det inte heller är en rättighet att någon är intresserad i en. 
    Om någon är intresserad har man rätt att tacka ja eller nej. Om ingen är intresserad behöver man inte tacka ja eller nej.
  • Eurydike
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-02-17 16:19:55 följande:
    Tror vi har diskuterat jämställdhet förut, men du hette Nattfrossa då och jag hade en annan användare.
  • Anonym (Ologiskt)
    Eurydike skrev 2023-02-17 16:51:57 följande:
    Om någon är intresserad har man rätt att tacka ja eller nej. Om ingen är intresserad behöver man inte tacka ja eller nej.
    Det jag menar är att få ett dåligt alternativ är ingen rättighet heller.
  • Anonym (Ologiskt)
    Eurydike skrev 2023-02-17 16:55:39 följande:
    Tror vi har diskuterat jämställdhet förut, men du hette Nattfrossa då och jag hade en annan användare.
    Och eftersom sex och relationer påverkar samhället mycket så handlar det inte så mycket om att det ska vara något privat och ingen mänsklig rättighet med sex.
    Statistik görs på exempelvis svenskarnas sexvanor. 

Det är inte olämpligt om någon tycker det är jobbigt att bli utan sex för att de flesta andra har sex. 
  • Eurydike
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-02-28 20:51:31 följande:
    Och eftersom sex och relationer påverkar samhället mycket så handlar det inte så mycket om att det ska vara något privat och ingen mänsklig rättighet med sex.
    Statistik görs på exempelvis svenskarnas sexvanor. 

Det är inte olämpligt om någon tycker det är jobbigt att bli utan sex för att de flesta andra har sex. 
    Nej, det har du helt rätt i! Det är inte olämpligt om någon tycker det är jobbigt att bli utan sex för att de flesta andra har sex. Det är lämpligt om någon tycker det är jobbigt, om denna någon upplever en orättvisa. Det har man all rätt att tycka.
Svar på tråden Orgasmglappet