• Anonym (,)

Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

• Svar på tråden Orgasmglappet
  • Anonym (Ologiskt)

Om det inte finns likheter mellan det som jag tog upp för "det påstås vara som att jämföra päron med äpplen" 

Med den logiken
    I så fall måste kvinnliga orgasmglappet ha något annat med sex att göra. Det är inte sex det handlar om. Vad är det då ni håller på med? 
    2. Jämställdhet existerar bara när kvinnor blir utan orgasmer vid sex och inte när män missgynnas vid sex. 
    3. Njutning vid sex existerar bara när någon kvinna blir utan orgasm med en sexpartner. Kroppen skulle känna av vad som är orsaken till någon blir utan orgasmer vid sex.

• Anonym (Ologiskt)
    Anonym (,) skrev 2021-02-05 11:22:56 följande:
    Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

Om sex ska handla om något man måste förtjäna så blir det rättvist om olika kvinnor blir utan orgasm vid sex. 
  • Anonym (Ologiskt)
    Orgasmglappet

Om män måste förtjäna sex medan kvinnor får det gratis. 
    Så blir det naturligt att kvinnor hamnar i en situation där de kan bli utan orgasm då de är garanterad sex men inte en orgasm. 
  • Anonym (Tanke)

Hur mycket fick kvinnor njuta av sex förr i tiden? Det var ju så mycket förbjudet med onani och sex förut. Fanns det något skrivet om kvinnlig njutning, pratades det om hur klitoris fungerar? Nu tänker jag på tiden före sextiotalet när mycket blev friare i synen på kvinnlig sexualitet. Har tänkt på kvinnor genom århundraden. Fick de orgasmer eller var det inte ens tillåtet för dem att njuta av sex?

• Anonym (Ologiskt)

Jag har en rättighet att få tycka att kvinnors orgasmer vid sex ska inte fördelas "rättvist" för övrig sex ska inte göra det. 

• Anonym (Ullabritt)

Tjejer har ju svårare att komma än killar generellt sett, det är den största anledningen att det blir orättvis fördelning orgasmmässigt sett.

Lösningen är att hitta en tjej som har lätt för att komma, alternativt en kille som är segare.

• Anonym (Ologiskt)
    Orgasmglappet

Kvinnor som blir utan orgasm kan också ha svårt att hitta någon som vill göra man själv vill. 
  • Anonym (Maria 81)

Orgasmglappet? Ja det är ju kvinnors egna ansvar att lära känna sin kropp så man vet hur det går till. Numera kan ju ingen missa det. Förr i tiden ja och fortfarande bland vissa kulturer är det ju gamla myter o tabun, föreställningar. 

Men om man inte vet själv vad som får en att komma, hur ska mannen veta? 
    Sedan en annan sak, det ibland svårare att komma med en man än när man fixar det själv. Därav kan ibland sexet var ok utan orgasm för min del ibland. Då jag får bättre orgasmer på egen hand. 
    Sedan kan ju många kvinnor få flera orgasmer på rad. Är det orättvist mot män då? 

• Nomanisanisland
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-06-16 15:09:55 följande:
    Om sex ska handla om något man måste förtjäna så blir det rättvist om olika kvinnor blir utan orgasm vid sex. 
    Vad du svamlar, de flesta kvinnor har lättare att få flera orgasmer i tät följd så med lite grundläggande biologikunskaper hos både/samtliga parter blir orgasmglappet det omvända. Här kommer min bättre hälft absolut fler gång, jag däremot färre men något oftare.
  • Anonym (Ologiskt)
    Orgasmglappet

När ska sex fördelas till männens fördel?
Svar på tråden Orgasmglappet