• Anonym (,)

Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

• Svar på tråden Orgasmglappet
  • Eurydike
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-07-12 10:13:22 följande:

Jag har en rättighet att få tycka att kvinnors orgasmer vid sex ska inte fördelas "rättvist" för övrig sex ska inte göra det. 

Ja, det har du självklart rätt att tycka! Men tycker du inte att det är sexigare om kvinnan också får orgasm? 🤔
  • Anonym (Xtra)
    Eurydike skrev 2023-07-12 17:46:46 följande:
    Ja, det har du självklart rätt att tycka! Men tycker du inte att det är sexigare om kvinnan också får orgasm? 🤔
    Det är ju det som är målet, om man inte har just som mål att föröka sig.
  • Anonym (Ger och tar!)
    Nomanisanisland skrev 2023-07-12 13:59:49 följande:
    Vad du svamlar, de flesta kvinnor har lättare att få flera orgasmer i tät följd så med lite grundläggande biologikunskaper hos både/samtliga parter blir orgasmglappet det omvända. Här kommer min bättre hälft absolut fler gång, jag däremot färre men något oftare.
    Statistik på det?
    Jag tvivlar starkt!
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (Ger och tar!) skrev 2023-07-13 08:19:22 följande:
    Statistik på det?
    Jag tvivlar starkt!
    Svar på ditt trådnamn.
    Han kanske tycker kvinnan inte är värd mer än vad hon får. 
    Det är inte allmänheten som avgör vad privatpersoner har för sex och andras sexualitet. 
    Om det handlar om att ge och ta måste kvinnan stanna kvar i sängen så han får också flera orgasmer. 
    Samt att kvinnan måste prestera mer för att få sex. 

Om kvinnor hade haft det svårare att få sex så hade färre av dom hamnat i en situation där man tycker mannen är skyldiga dom orgasm under sex. 
    För de skulle sakna en sexpartner då. 

Allstå
    Att först ska inte sex fördelas rättvist för liggpartner men sedan när kvinnor missgynnas för orgasmer när de har en sexpartner så plötsligt ska sex nu fördelas rättvist. 
  • Anonym (Ologiskt)
    Anonym (Ger och tar!) skrev 2023-07-13 08:19:22 följande:
    Statistik på det?
    Jag tvivlar starkt!
    Allstå det handlar inte alls om att ge och ta utan problemet är att hel del kvinnor tycker de missgynnas nu. 
    Och då används olika argument som de inte bryr sig om annars. 
  • Anonym (Ologiskt)

Kvinnliga orgasmglappet handlar inte alls bara om att ge och ta utan väven om jämställdheten, att sex ska fördelas rättvist och att sex är ett grundläggande behov.
    Det påminner därför hel del om när män blir utan orgasm vid sex. 

• Anonym (Ologiskt)
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-07-15 10:30:17 följande:

Kvinnliga orgasmglappet handlar inte alls bara om att ge och ta utan väven om jämställdheten, att sex ska fördelas rättvist och att sex är ett grundläggande behov.
    Det påminner därför hel del om när män blir utan sex för de saknar sexpartner 

När män blir utan sex för de saknar sexpartner 
  • Anonym (Xtra)
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-07-15 10:30:17 följande:

Det påminner därför hel del om när män blir utan orgasm vid sex. 

Man får slicka till deras orgasm och det är okej så.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-07-12 10:13:22 följande:

Jag har en rättighet att få tycka att kvinnors orgasmer vid sex ska inte fördelas "rättvist" för övrig sex ska inte göra det. 

Fast du är ju bara snurrig. Sex är helt klart roligare om båda får komma i den utsträckning de vill. Förstår inte vad du vill uppnå?
  • Nomanisanisland
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-07-13 09:53:25 följande:
    Svar på ditt trådnamn.
    Han kanske tycker kvinnan inte är värd mer än vad hon får. 
    Det är inte allmänheten som avgör vad privatpersoner har för sex och andras sexualitet. 
    Om det handlar om att ge och ta måste kvinnan stanna kvar i sängen så han får också flera orgasmer. 
    Samt att kvinnan måste prestera mer för att få sex. 

Om kvinnor hade haft det svårare att få sex så hade färre av dom hamnat i en situation där man tycker mannen är skyldiga dom orgasm under sex. 
    För de skulle sakna en sexpartner då. 

Allstå
    Att först ska inte sex fördelas rättvist för liggpartner men sedan när kvinnor missgynnas för orgasmer när de har en sexpartner så plötsligt ska sex nu fördelas rättvist. 
    Du är ju verkligen lika ologisk som ditt användarnamn.

Förstår inte vad som är problemet, det är ju bara att se till att ens partner trivs och att ens partner ser till att en trivs.
Svar på tråden Orgasmglappet