• Anonym (,)

Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

• Svar på tråden Orgasmglappet
  • Decemberskytt

Hur svårt kan det vara?

Man väljer själv vem man vill ha sex med. Tror de flesta, både kvinnor och män, vill att båda ska ha det skönt och få orgasm. Funkar man inte ihop, inte vill göra det skönt för varann, då finns inget som säger att man måste fortsätta att ha sex ihop heller.

• New  Dawn
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-02-03 22:40:30 följande:
    Om syftet är inte att männen ska vara snälla mot kvinnan, varför kan hel del kvinnor håna män som inte ger orgasm till kvinnor, som kvinnorna vill ha?
    Att håna någon är inte att man bryr sig om vad andra personer vill eller kan prestera. 
    I vilka sammanhang hånas män? 
    Fattar inte vad du menar när du skriver "om syftet inte är att vara snälla, varför kan en del kvinnor håna män..."? Förstår inte frågan? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (earr)

men hur mycket suckers får ni vara, seriöst inget bättre för er än att ständigt mata troll? nja alla troll matar troll.

• Anonym (Kille)
    New Dawn skrev 2023-02-05 16:41:47 följande:
    Ja, det finns så klart exempel där  mannen har större problem än kvinnor, men orgasmglappet handlar om den generella skillnaden i stora grupper män och kvinnor. 

Hur ser erat sexliv ut?
    Vem initierar?
    Hur kommer du lättast?
    Vet du varför du har svårt att komna? 
    Hur svårt /lätt har du att komma vid onani. Om det är skillnad, varför?
    Lever du i en relation? Har du alltid haft svårt att komma? 

Javisst.

Fast även om något är på ett visst sätt i ett makroperspektiv så ska inte det styra hur bemötandet blir på individnivå. På individnivå så ska alla som har ett problem bemötas av samma respekt och erbjudas hjälp för den "åkomma" man kommer med. Tyvärr vill jag hävda att många låter makroperspektivet styra hur den enskilde får hjälp eller inte och blir bemött. Med det vill jag säga att jag ser alltför ofta minoriteter till ett problem få sämre hjälp bara för att personen inte tillhör majoritetsgruppen. Detta oavsett kön. Det tycker jag är fel. 

• New  Dawn
    Anonym (Kille) skrev 2023-02-07 21:03:20 följande:

Javisst.

Fast även om något är på ett visst sätt i ett makroperspektiv så ska inte det styra hur bemötandet blir på individnivå. På individnivå så ska alla som har ett problem bemötas av samma respekt och erbjudas hjälp för den "åkomma" man kommer med. Tyvärr vill jag hävda att många låter makroperspektivet styra hur den enskilde får hjälp eller inte och blir bemött. Med det vill jag säga att jag ser alltför ofta minoriteter till ett problem få sämre hjälp bara för att personen inte tillhör majoritetsgruppen. Detta oavsett kön. Det tycker jag är fel. 

Jag ställde frågor till dig som individ, (som du tycker är så viktigt) men det fanns tydligen inget värde i det. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Kille) skrev 2023-02-04 20:24:25 följande:
    Orgasmglappet

Jag är en kille som har svårare att komma än de tjejer jag haft sex med. Trots det omvända förhållandet så är det få som bryr sig och tycker att det är mitt problem. Men så fort en tjej inte kan komma så förväntas jag ställa upp, ge det lilla extra. 

Uppenbarligen så har det inte med vem som kommer eller inte att göra.

Vad menar du med att du "ställer upp med"?
    Vad gör du när du gör "det lilla extra"? 
  • Anonym (Kille)
    New Dawn skrev 2023-02-08 16:28:15 följande:
    Jag ställde frågor till dig som individ, (som du tycker är så viktigt) men det fanns tydligen inget värde i det. 

Jag brukar inte svara på så många intima frågor på ett så plötsligt sätt utan att veta hur den informationen kommer att användas, hur ska den analyseras, av vem ska analysen göras (är det något med expertis i de frågorna eller är det någon privatperson som ska göra en känslomässig bedömning utifrån ett tyckande) dessutom är det på ett öppet forum där jag inte är bekväm att skriva uttömmande på det sättet. 

Visst finns det ett värde men det kanske är mer med en sexterapeut som ställer sådana frågor i ett enskilt rum t.ex. 

• Anonym (Kille)
    New Dawn skrev 2023-02-08 17:48:43 följande:
    Vad menar du med att du "ställer upp med"?
    Vad gör du när du gör "det lilla extra"? 

Med att göra det lilla extra så syftar det på att om tjejen inte skulle komma så hjälper jag till med alla medel jag har och utefter vad hon önskar att jag gör. Om tjejen önskar att jag smeker, slickar, gör något annat så ställer jag upp och gör det så att jag på olika sätt underlättar för henne att klara av att komma om det nu är det hon vill göra och behöver hjälp med. 

Kontrasten är att i min upplevelse så är det färre tjejer som vill göra detsamma för en kille som inte lyckas komma. Tjejen är ovan i situationen (mycket kanske för att det går emot hur det brukar vara). Tjejen kan på sin höjd låna ut en hand men passionen och glöden i att nu ska jag göra vad som krävs för att få killen att komma tycker jag mig inte se på samma sätt som tjejer förväntar sig att killen gör för dem.

• Anonym (B_la)

Det är nog ofta för att killar generellt har lättare för att komma. Det finns väldigt många killar, framförallt yngre som helt struntar i om tjejen kommer eller ens njuter.
    Tror många kvinnor sen efter den sortens upplevelser bestämmer sig för att vara lite mer ego. Här och i andra sammanhang benämns det gärna som att kvinnan ska ta ansvar för sin egen orgasm. Läs, smeka sig själv.

Bra om du är en givare. Då kan du behöva vara mer noggrann och precis som jag, försäkra dig om att den du har sex med också är en givare. Många tagare, är väldigt bra på att hitta just givare. Som givare ska man undvika dem. Om motparten inte är generös sexuellt, dumpa fort. 

Men två givare som gör allt för att båda ska njuta, det är receptet för fantastiskt sex. 

• Anonym (Ologiskt)

Kvinnor väljer inte män pågrund av någon empati. 
    Många kvinnor kan säga saker som annars i andra sammanhang hade räknats som något taskigt, exempelvis det är otrevligt om någon kvinna säger att det är äckligt, omanligt och avtändande med män som mår dåligt. 

Svar på tråden Orgasmglappet