• Anonym (,)

Orgasmglappet

"Att ignorera klitoris vid sex är som att ignorera snoppen. Tänk om de flesta inte visste att snoppen är det säkraste sättet att få orgasm? Hur skulle orgasmglappet se ut då?"

www.instagram.com/p/CK55gdppQOw/

@sexetochreproduktionen på Instagram. Klitoris och snoppen är egentligen väldigt lika utformade när man ser dem på bild.

• Svar på tråden Orgasmglappet
  • Anonym (Ologiskt)
    New Dawn skrev 2023-02-03 22:19:18 följande:
    Håhå... Det var en väldigt konstig slutledning. 

Nej, kvinnor vill inte att män ska ligga för att vara snälla. Kvinnor vill att männen ska vilja ligga med dem... Är det svårt att förstå? 
    Det handlar inte så mycket om det när det handlar om kvinnliga orgasmglappet. 
  • Anonym (Ologiskt)

Nej, kvinnor vill inte att män ska ligga för att vara snälla. Kvinnor vill att männen ska vilja ligga med dem... Är det svårt att förstå? 
    Argumenten är mer nu att männen är skyldiga pågrund av jämställdheten. 
    Syftet handlar inte om att män ska våldtas enligt lagen utan att männen ska bli påverkad.

Syftet är inte att männen ska få mer njutning av det utan att mannen ska ge njutning till dom pågrund exempelvis av jämställdheten. 
    Syftet är allstå mannen ska hjälpa kvinnorna. 

Läs på själv innan du anklagar mig för att jag skulle ha svårt att förstå. 
  • Anonym (Ologiskt)

Om syftet inte är att mannen ska få njutning av det, varför ska det inte handla om att mannen ska vara snäll mot kvinnan?
  • Anonym (Ologiskt)

Om det ska handla om något annat, då är det inte mitt fel, då jag tar bara upp vad andra personer vill. 
  • Anonym (Ologiskt)

Och vad handlar det då om när mannen själv ska inte få njutning av det?
    Prostitution handlar det inte om.... 
  • Anonym (Ologiskt)

Om syftet är inte att männen ska vara snälla mot kvinnan, varför kan hel del kvinnor håna män som inte ger orgasm till kvinnor, som kvinnorna vill ha?
    Att håna någon är inte att man bryr sig om vad andra personer vill eller kan prestera. 
  • Anonym (Kille)

Jag är en kille som har svårare att komma än de tjejer jag haft sex med. Trots det omvända förhållandet så är det få som bryr sig och tycker att det är mitt problem. Men så fort en tjej inte kan komma så förväntas jag ställa upp, ge det lilla extra. 

Uppenbarligen så har det inte med vem som kommer eller inte att göra.

• New  Dawn
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-02-03 22:26:24 följande:
    Det handlar inte så mycket om det när det handlar om kvinnliga orgasmglappet. 
    Vad menar du? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Ologiskt) skrev 2023-02-03 22:29:43 följande:
    Argumenten är mer nu att männen är skyldiga pågrund av jämställdheten. 
    Syftet handlar inte om att män ska våldtas enligt lagen utan att männen ska bli påverkad.

Syftet är inte att männen ska få mer njutning av det utan att mannen ska ge njutning till dom pågrund exempelvis av jämställdheten. 
    Syftet är allstå mannen ska hjälpa kvinnorna. 

Läs på själv innan du anklagar mig för att jag skulle ha svårt att förstå. 
    Ingen ska göra något de inte vill. Varken män eller kvinnor.
    Inget sex funkar om man gör det som en skyldighet, eller för att vara snäll. 
    Fungerade sex är något helt annat. 
    Dina tankebanor känns väldigt verklighetsfrånvända och fyrkantiga. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (Kille) skrev 2023-02-04 20:24:25 följande:

Jag är en kille som har svårare att komma än de tjejer jag haft sex med. Trots det omvända förhållandet så är det få som bryr sig och tycker att det är mitt problem. Men så fort en tjej inte kan komma så förväntas jag ställa upp, ge det lilla extra. 

Uppenbarligen så har det inte med vem som kommer eller inte att göra.

Ja, det finns så klart exempel där  mannen har större problem än kvinnor, men orgasmglappet handlar om den generella skillnaden i stora grupper män och kvinnor. 

Hur ser erat sexliv ut?
    Vem initierar?
    Hur kommer du lättast?
    Vet du varför du har svårt att komna? 
    Hur svårt /lätt har du att komma vid onani. Om det är skillnad, varför?
    Lever du i en relation? Har du alltid haft svårt att komma? 
Svar på tråden Orgasmglappet