New Dawn skrev 2023-02-10 14:58:16 följande:
Bara ett hål...
Du har ingen aning hur det är att ställa upp med sin kropp. Det är det värsta man kan göra som kvinna. Det riskerar att slita på slemhinnor, riskerar svampinfektioner, men det minskar också möjligheten att njuta, och inte sällan kan det göra att sexlusten minskar över tid. Kroppen lär sig att sex är något man ska undvika.
Tyvärr är det något som ändå ofta sker. Man kan ju undra varför. Varför runkar inte kvinnor av männen mer, utan låter han ligga och slita på oss?
Jag tror det beror på att på någon typ av föreställning att sex ska vara så, att det är det killen vill.
Det kan också vara osäkerhet.
Det är ju få kvinnor som kommer utan smekningar så det är ju mer "naturligt" att det ingår att mannen smeker kvinnan. Det handlar nog mycket om våra föreställningar om hur sex ska/brukar vara.
Vad tror du det beror på?
Hur beter ni er när kvinnan börjar runka? Om mannen avbryter ofta för att tex i stället ha samlag, eller tar över själv kan kvinnan få för sig att hon inte kan. Kanske är det så att killen beter sig som att det är samlag som är hans egentliga strävan.
Sedan har vi det här med avsugningar. Varför gör inte kvinnan det. Jag gissar att det oftast beror på att det känns "äckligt". Lukt kan definitivt vara en orsak, men även att få en stor sak mot gommen. Det ger lätt kräkkänslor och det är ju inte så konstigt att man vill undvika. Om mannen juckar lite samtidigt kan det kännas väldigt okontrollerat obehagligt.
Jag tycker det absolut bästa är att kombinera runk och sug, men många kvinnor har uppfattningen att så stor del av Kuken ska in för att det ska vara bra.
Min uppfattning är för övrigt att många män faktiskt inte tar lika stort ansvar för kvinnor orgasm. Min tidigare erfarenhet, och vad jag hört från andra kvinnor, är att väldigt många män vill att kvinnan ska smeka sig själv under samlag. Nu säger jag inte att det är dåligt, men det gör att kvinnorna gör det mesta jobbet för sin egen orgasm.
Exakt. Handlar nog mycket om hur föreställningen om att sex ska vara.
Det är lite det som är min poäng också. Föreställningen är att killar bara ska gilla vanligt penetrativt sex och använda kroppen. När då en kille kommer som inte kan komma genom vanligt sånt sex (som vi föreställer oss) så blir det konflikt och tjejen vet inte riktigt hur hon ska göra.
Känns lite som att du går i försvarsställning och till varje pris vill försvara tjejerna och ge en förklaring till alla situationer. Det jag skrivit är ingen kritik utan en observation som vi tillsammans kan försöka hjälpas åt med att hitta en lösning på.
Det är inget fel i att våga vara öppen för att tjejer inte är vana med killar som inte kan komma. Det är inte ett faktum som måste försvaras eller slås ner. Utan vi bör se det som en möjlighet att förbättra och utveckla vår förståelse för varandra istället.