-
Han har läst många trådar där ensamma män får vad han anser är ett dåligt bemötande från de kvinnor som svarar.Anonym (Zupp) skrev 2023-02-09 18:25:40 följande:Det går ju inte att förstå vad du skriver. Helt obegripligt nonsens.
-
Jag förstår inte heller allt som han brukar skriva, men det mesta, tror jag.Anonym (B_la) skrev 2023-02-09 20:03:50 följande:Bra att du tolkar, för jag förstod inte heller.
-
Men nu handlade det väl om att som kille ställa upp? Var inte det vad ND frågade dig om? Ditt inlägg 418: Om tjejen önskar att jag smeker, slickar, gör något annat så ställer jag upp och gör det så att jag på olika sätt underlättar för henne att klara av att kommaAnonym (Kille) skrev 2023-02-10 13:39:00 följande:
Att bara ställa upp med sin kropp utgår från förutsättningen att killar är enkla. Det räcker med att jag ställer upp med ett hål så att säga så är killen nöjd. Att göra det lilla extra är att få in ett annat finlir, lyhördhet och experimentvillighet med andra metoder som behövs för de killar som inte har så lätt att komma.
Om tjejer har åsikten att det räcker att ställa upp med kroppen så stärker det min tes om att man inte riktigt förstår de killar som inte kan komma så lätt och man tror det är lätt för killen att komma för så brukar det ju vara. Vilket också skulle kunna förklara den bristande träningen i att tänka utanför boxen och ge det lilla extra tillbaka.
-
Det var att jag tyckte inte att du svarade på den här frågan:Anonym (Kille) skrev 2023-02-10 15:54:02 följande:
Jag menar att det förväntas oftare att jag som kille ska ställa upp och hjälpa tjejen eftersom tjejer som majoritet har svårare att komma. (Sen att vissa killar är ego och inte gör det ändå må vara hänt). Men förväntningen är åt det hållet.
Sen när det kommer en kille som inte kan komma så lätt så blir det en mismatch mellan vad man förväntar sig det ska vara och situationen. Då upplever jag att tjejer inte vet hur de ska göra. De t.ex. tänker att det räcker att låna ut sin kropp och inte göra så mycket mer.
Vad är det du vill fråga mig mer exakt, har lite svårt att utläsa det ur inlägget?
Fattar absolut ingenting. Är det att ställa upp att smeka och slicka? -
Det kan väl också vara ett sätt att ta ansvar för hennes orgasm, även om det också kan vara ett sätt att lägga över ansvaret på henne. Det kan nog också vara så att det inte alls handlar om att han strävar efter att hon ska få orgasm, utan för att han själv tänder/njuter av att se henne smeka sig.New Dawn skrev 2023-02-10 14:58:16 följande:Min uppfattning är för övrigt att många män faktiskt inte tar lika stort ansvar för kvinnor orgasm. Min tidigare erfarenhet, och vad jag hört från andra kvinnor, är att väldigt många män vill att kvinnan ska smeka sig själv under samlag. Nu säger jag inte att det är dåligt, men det gör att kvinnorna gör det mesta jobbet för sin egen orgasm.
-
??? Hon ställde ju flera individuella frågor till dig, som du inte tyckte var lämpligt att svara på, och nu anklagar du henne för att inte seriöst vilja sätta sig in i din situation?Anonym (Kille) skrev 2023-02-10 20:09:10 följande:Jag tycker inte du har seriöst velat sätta dig in i min situation och på riktigt velat visa sympati. Jag känner mer att du gärna vill visa på hur dåligt tjejer också har det istället för att helhjärtat vilja diskutera det problem någon kommer med o se det från den personens synvinkel, erfarenheter o utan fördomar.
Då är det bättre att vi lägger ner för jag är inte intresserad av en sådan debatt där man bara ska vända saker och tävla i hur dåligt alla har det. En person som har en genuin vilja att hjälpa brukar inte dra upp sina problem utan lyssnar, frågar o försöker assistera o komma med lösningar från en positiv synvinkel där man inte tolkar saker till det negativa. -
Men det är inte oschysst att kalla det för krav, det är väl ingen som har KRÄVT av dig att du ska svara? Och dessutom i utbyte mot sympati? Vart får du det ifrån?Anonym (Kille) skrev 2023-02-10 20:38:35 följande:Det är skillnad på att vilja diskutera något från den andres synvinkel och berätta alla intima detaljer om en persons sexliv.
Om jag sitter o diskuterar med någon i ett fikarum kan jag välja att diskutera något ämne utifrån den personens synvinkel om ämnet o visa sympati utan att jag behöver avkräva alla intima privata detaljer offentligt av den personen först.
Det är ett lite väl oschysst krav att sätta på någon. Tänk om du bara skulle ge en person sympati om den först avslöjar allt i detalj.
(En person är ledsen men du vägrar att vilja ge tröst för att personen tar inte upp alla detaljer kring varför hen är ledsen. Klart som korvspad man kan ge sympati o tröst ändå utan att exponera individen på ett oetiskt sätt om inte hen känner sig bekväm med det.)
Man får helt enkelt jobba med det man har och försöka hjälpa en medmänniska utifrån den information som ges. Är av den uppfattningen att vill man vara medmänniska o visa medkänsla för nåt så vill man o så går det också. Har man andra agendor så har man.
Är det inte oschysst att misstänkliggöra andra och anklaga om agendor? -
Överdriven tolkning tycker jag... sen har ju du heller ingen rättighet att få de svar som passar dig. Ingen är skyldig dig något här så vem är det då som egentligen har krav här är ju också en tolkning.Anonym (Kille) skrev 2023-02-10 21:09:00 följande:Premissen verkade vara att om jag inte svarade på frågorna så är jag inte värd att få hjälp och medhåll i mina problem o min synvinkel. Då hade man gjort allt man kunnat. Det upplever jag som ett krav.
Du klagade på att hon inte försökte sätta sig in i ditt problem och det stämmer ju inte. Sen att sättet hon försökte på inte dög åt dig är ju en annan sak.