• Sussna85

Äggdonation 2021

Sofia95 skrev 2021-02-02 12:11:27 följande:

Grattis till fina resultat Juni10 och Sussna85!

Själv har jag åkt på vad som känns som steg tillbaka, även om jag hoppas på att det reder ut sig och leder till framsteg.

Jag har problem att bygga slemhinna. Min första stimulering gick vägen, om än något blygsamt så 7,8mm och 3-skikt, därefter har jag gjort två stimuleringar där den blivit som tjockast 6mm och saknar skikt. Samma upplägg alla gånger, 8mg progynon/dag.

Jag tycker att det kändes rimligt att inte ändra något inför omgång 3, då omgång 2 skulle kunnat vara ren "otur", men nu känns det tydligt att jag behöver ändring i upplägget. Vi ska diskutera det på torsdag, jag ska göra ett till vul innan för att se om något alls händer med slemhinnan mellan dag 12-16 (förmodligen inte, förra gången hade inget hänt mellan dag 10-14).

Inför mitt samtal undrar jag om någon här har kunskap eller erfarenhet av svårigheter med slemhinnan?

(Jag äter extra järn).

Självklart oroar det mig att jag inte ska lyckas få till slemhinna alls, oavsett medicinering. Skulle det kunna vara möjligt? Det känns så frustrerande att inte ens få ta sig fram till start..

Tack så mycket <3

Vad frustrerande att inte komma över tröskeln till en fin slemhinna. Jag håller nog med dig att efter 2 omgångar där inte medicinen har hjälpt till behövs kanske andra alternativ.

Jag hoppas att ni får ett givande samtal på torsdag som leder till nått som kan hjälpa dig.

Tyvärr har jag själv inte några konkreta tips att ge,men önskar och hoppas att det kommer att ordna sig<3
  • Sussna85
    GrodanS77 skrev 2021-02-02 17:24:56 följande:

Har du testat seaband mot illamåendet? Åksjukearmband typ. Jag tyckte att det funkade vid måttligt illamående. Tog udden av det värsta, så man ivarjefall kunde få i sig lite mat.

Det händer mycket spännande i kroppen de första veckorna. Man kan få ont på de mest konstigaste ställena utan att det är något fel.

Tack för tipset! Hört om det men aldrig prövat,ska lägga det bakom örat och se om de finns här på holmen. Det har faktiskt ökat lite nu,illamåendet, mest på kvällarna. Jag är egentligen så glad att det finns där,känns betryggande. Men på samma gång så tar det ju lite på.

Men ja,tänkt vad fantastiskt det är egentligen och vad mycket som händer i kroppen vid en graviditet. Att man bakar en liten människa därinne... Känner mig ödmjuk inför tanken.

Och RD 5 för dig,spännande spännande :D <3
  • Sussna85
    Lumila skrev 2021-01-11 19:17:20 följande:

Hej på er alla! 

Ja, nu drar också vi igång! Äntligen!

Jag är nu 40 och har över ett decenniums banlängtan bakom mig, så det känns hoppfullt nu att gå vidare med ÄD. Glad

Från början hade vi tänkt Ovumia, men de tar inte emot i Helsingfors eftersom vi inte bor i Finland, så vi skulle behöva ta oss ända till Tammerfors...
    Vi tog också kontakt med Aurakliniken och Felicitas i Åbo och har nu valt den sistnämnda.

Vi har haft telefonkontakt och epostkontakt med läkaren under december och besökte Felicitas förra veckan. Vi blev väldigt glada över bemötandet där. Läkaren har dessutom 20 års erfarenhet, vilket känns tryggt. 

Som det ser ut nu blir det äggplock i början av februari!
    Jag borde få mens vilken dag som helst och ska då börja med östrogenplåster på mensdag 2.

Jag blev väldigt glad över att läkaren kunde skriva ut bioidentiska hormoner istället för syntetiska! Det har inte varit en självklarhet på de andra ställena.

Kul att också ett par andra här valt Felicitas!

Har tänkt på dig Lumila, vi går ju på samma klinik {#emotions_dlg.flower}Hur går det för dig? Blir det ÄP nu i början av februari?
  • Sussna85
    GrodanS77 skrev 2021-02-05 06:54:06 följande:

Rd 8 idag med en 5-dagars blasto. Jag plussade! Lika starkt på cb som kontrollstrecket. Så nu får vi hoppas att det går vägen denna gång. 3de gången gillt för syskonförsöket.

Jamen yeeeeey!! Grattis!! Vad roligt <3
  • Sussna85
    GrodanS77 skrev 2021-02-05 11:57:49 följande:

Tack allesammans!

Det där plusset är med skräckblandad förtjusning. Glad givetvis, fattas bara annat. Men denna väntan på att se hur det går denna gång. Ja den är lite jobbig...

Åh jag förstår så väl din oro med tanke på hur det har gått med dina andra graviditeter.

Men jag hoppas att den lilla har bott in sig ordentligt och vill stanna denna gång <3 Hur var det,får du nått utöver progesteron och östrogen,nått till som kan gynna en graviditet? Men jag håller mina tummar hårt för att ni inte ska behöva uppleva ett till missfall! <3
  • Sussna85
    GrodanS77 skrev 2021-02-06 06:51:16 följande:
    Tack!

Jag får lite extra progynon och lutinus, samt trombyl och kortison.
    Vad bra Hjärta Ren nyfikenhet, hur mycket progynon och lutinus får du nu?
  • Sussna85

Jag blir så trött, jag blöder och det gör ont i magen...for i panik till gyn som var så snälla och tog in mig,och jag fick se ett litet hjärta slå för tillfället, men för hur länge? Detta kan inte sluta bra,tror att det bara är att vänta på att den lilla väljer att lämna detta liv,det molar och blöder alltför mycket för en solskenshistoria.
    Usch...jag vill inte börja omGråter

• Sussna85
    AndraSladdis skrev 2021-02-09 18:55:14 följande:
    Nu bör jag inte skriva här egentligen för jag gör inte ÄD än, men om jag vore dig skulle jag ta blixtsnabbt extra progesteron och östrogen. Även om det kan vara för sent nu om du blöder rikligt :(.

Som jag har förstått så när man gör i stimulerad cykel har en blödning inte så mycket med fostret att göra utan att de hormoner man tillsätter inte räcker till. (Dvs behöver inte vara fel på fostret för att hormonnivån gå ner...)
    Ja jag tänkte faktiskt samma! Tog mitt sista östrogen nu tidigare en vanligt 2 mg*3 har jag per dag. Men ska jag ta ytterligare 1 tbl östrogen. Harv oxå Cyclogest 400mg*2. Har tagit båda idag, den andra direkt när jag kom hem från sjukhuset. Har oxå annat progesteron hemma 200mg, kanske ta en extra sån?
  • Sussna85
    AndraSladdis skrev 2021-02-09 18:55:14 följande:
    Nu bör jag inte skriva här egentligen för jag gör inte ÄD än, men om jag vore dig skulle jag ta blixtsnabbt extra progesteron och östrogen. Även om det kan vara för sent nu om du blöder rikligt :(.

Som jag har förstått så när man gör i stimulerad cykel har en blödning inte så mycket med fostret att göra utan att de hormoner man tillsätter inte räcker till. (Dvs behöver inte vara fel på fostret för att hormonnivån gå ner...)
    Och tack snälla för att du svara ändåHjärtaGlad Gick och tog en exta zumenon nu(östrogen) så nu har jag tagit 8 mg allt som allt av det idag, 2 mg mer en vanligt då...om jag skulle våga ta en extra cyclogest 400 mg eller Lugesteron 200mg till?
  • Sussna85
    GrodanS77 skrev 2021-02-09 17:39:48 följande:
    Neeej nej, å va jobbigt! Men du, försök att hålla fast vid att du såg ett hjärta picka och pyret lever. Vi får hoppas att det är lite taskig växtvärk i kombination med att ett av alla nya blodkärl spruckit. Ta det lugnt och vila. Förstår att det är jobbigt, men håll ut. Än är det inte kört! Pyret levde tidigare idag!
    Ja det är det lilla pickande hjärta jag ser framför mig..och hoppas så att det fortsätter slå.Tack snällaHjärta
    pixie78 skrev 2021-02-09 19:01:46 följande:
    Åh neeeej... vad det gör ont att höra! Hejar ju så på dig! Men som några andra skrivit här - ge inte upp än. Det finns så många som blöder i början av graviditeten och du har ju sett hjärtat slå idag! Har du fått nån tid för uppföljning eller hur blir det nu? Vad säger dom på ivf-kliniken?

Tack snälla duHjärtaJa det gör så ont i själen just nu,och jag vill så gärna tro att det ska gå vägen,men på samma gång får jag nog vara realistiskt med tanke på mängden blod och värk. Men inte någe klumpar ännu, bara rent blod dock...och min tapp var stängd ännu sa läkaren idag.
    Ska dit på torsdag igen,dagen som egentligen var inbokad sen länge för första ul. Klinien vet inget ännu.
Svar på tråden Äggdonation 2021