Äggdonation 2021
Hittills ser det bra ut,ET imorgon då bara det nu löper på :)
Hej allihopa! Idag är det väldigt mycket här. Ska åka till St Petersburg på söndag via Tallinn och förutom allt annat som måste fixas har det uppstått frågetecken kring om man över huvud taget kan åka vägen genom Tallinn längre när man ska vidare till Ryssland. Åt andra hållet verkar det gå bra, att åka hem den vägen alltså. Svårt att få klara besked också. Suck, pust och stön.
Tack GrodanS77 :)
Jag är nu ruvare till ett 2 dagars embryo :)
3 st embryon frös de ner idag och ytterligare 6 st kommer att odlas vidare till förhoppningsvis blastocyster. Kliniken använder som standard Embryoglue vid sina insättningar och så fick jag en spruta som heter Gonapeptyl att ta nu några dagar efter ET som ska gynna att ägget fäster. Hoppas på att det kommer att gynna en till graviditet nu då.
Vi har fått förslag på donatorer, och har valt! Superspännande!!
Usch vad ledsen och uppgiven jag har varit idag,alla 6 embryon som de odla över helgen fick kasseras. Den höga fragmenteringen är kvar,det var ju därför vi gick vidare till ÄD för att mina ägg verka så kassa och vi vid varje försök fick stor fragmentering på mina ägg.
Detta känns så hopplöst. Den lilla jag ruvar på och de 3 äggen i frysen är ju dömda de med,fragmenteringen lär ju vara på samtliga.
Har vi haft sån otur att min donator oxå har dålig äggkvalitet?
Är det inte mina ägg iallafall som är problemet?
Är det ändå sambons spermier som är dåliga?
Vi har gjort dyr DNA fragmentering på sambons simmare före ÄD just för att se att allt såg bra ut,vilket det gjorde,resultatet var väldigt bra och läkaren konstatera då att det måste vara var mina ägg som var boven
Vår läkare kunde inte svara på mina frågor om allt detta,jag står nu handfallen och vet inte ut eller in längre. Hon vill att vi försöker med de kvarvarande i frysen,om detta försök misslyckas,får göra ett FET i nästa cykel redan. Men det känns egentligen lönlöst att pröva mera med dessa ägg. Negativiteten flödar runt mig,förlåt,men just känns allt ganska pissigt.