Äggdonation 2021
Tack snälla ni! Känner inte speciellt mycket så lite orolig är jag.
Tack snälla ni! Känner inte speciellt mycket så lite orolig är jag.
Tack snälla för hopp. Har testat idag och testet är starkare så jag hoppas på det bästa. Blodprov imorgon!
Hej,
Har testat och det visade 59. Jag vet inte om det är bra eller dåligt men det är bekräftat att jag är gravid. Detta är 8 dagar efter insättningen med en blasto. Hoppas att den vill vara kvar där?
Tack för svaret! Ja jag hoppas att det är så som du skriver. Jag testar trots allt väldigt tidigt. Det viktigaste nu är att HCG utvecklas och stiger.
Du har definitivt en stabil HCG utveckling! Wow över 2000! Har du haft starka symptom? Jag känner inte så mycket ännu vilket gör att jag tvivlar ibland..
Hej Sussna85! Jag såg ditt nick och mindes hur vi kämpade i ivf-tråden förra hösten, speciellt din kamp till Åbo med inställda båtar mm. Nu ser jag att du också fått en son och ville bara gratulera!!! Vi gav tillslut upp ivf och allt men i februari blev jag mirakulöst nog gravid utan vetskap om det, fick också en son för en månad sedan.
Ursäkta trådkap, blev bara så glad att det gått vägen för er!
En update här: Tog nytt blodprov idag som visade 353! Det har alltså gått från 59 i fredags till detta. Idag är det 11 dagar efter insättningen. Känns lite skönt just nu!
Hej er båda känner jag igen. Men var kul, ger hopp!
Hej jag bara kastar mig in i tråden och känner att jag måste skriva av mig någonstans. Efter flera år i ivf-snurren och 6,5 år med försök att få barn så ska vi äntligen få göra äggdonation. Vi har ett embryo. Från någon random fantastisk kvinna i Sverige och min underbara man. På Lucia ska vi få insättning. Jag är jätteglad, pirrig och så tacksam... Men fruktansvärt rädd. Vad händer om det embryot inte tar sig. Då får vi inte mer från landsting... Vart börjar man när det går åt skogen? Samtidigt som sagt - Så tacksam. Så här nära en graviditet har jag ju aldrig varit.
Hej!
Jag har faktiskt ett positivt gravtest och är inne på V7, nästa vecka har jag UL har tagit 2 kontrolltest ett förra veckan och ett idag, visar ftf positivt. Då hoppas vi på ultraljudet att hen har det bra därinne...nervöst
Hej tack! Inte för att Jinxa något men det är det 7 försöket sista i frysen, sista landstinget. , hoppas hoppas så men försöker hålla igen mentalt på nån yra. Håller huvudet kallt. Nästa tis gäller det.
Hej tack! Inte för att Jinxa något men det är det 7 försöket sista i frysen, sista landstinget. , hoppas hoppas så men försöker hålla igen mentalt på nån yra. Håller huvudet kallt. Nästa tis gäller det.
Hej jag bara kastar mig in i tråden och känner att jag måste skriva av mig någonstans. Efter flera år i ivf-snurren och 6,5 år med försök att få barn så ska vi äntligen få göra äggdonation. Vi har ett embryo. Från någon random fantastisk kvinna i Sverige och min underbara man. På Lucia ska vi få insättning. Jag är jätteglad, pirrig och så tacksam... Men fruktansvärt rädd. Vad händer om det embryot inte tar sig. Då får vi inte mer från landsting... Vart börjar man när det går åt skogen? Samtidigt som sagt - Så tacksam. Så här nära en graviditet har jag ju aldrig varit.
Hej! Det var en liten därinne v8 7+2, inte riktigt trillat ned i huvudet ännu svårt att fatta. Hjärtat slog allt var normalt. 9mm stor. Ser ut som en liten ödla. Har filmat och tittar på det ibland. Nu vill jag snabbspola till V12!
Hoppar in här. Har varit i ÄD-trådar förut men då Covid stoppat våra planer flera gånger är vi nu framme vid vårt första ÄD-försök. Jag har 1 tonårsbarn, sambon har inga barn. Vi har gjort 4 ivf:er, vilket gett 1 återföring med negativt resultat. I juni blev vi helt osannolikt naturligt gravida men slutade i missfall v 7.
Ska börja Progynon imorgon, donator har UL på måndag, äggplock i slutet på veckan. Återföring julveckan om slemhinnan är ok.
Jag är så sjukt stressad och mår inte bra. Dels är jag rädd att Covid ska hindra oss att resa. Går på Ovumia Helsingfors. Dels är jag orolig att inget blir befruktat. (Manlig faktor). Dels har det här året varit så jobbigt. Missfallet i sig var kanske inte det som tog mest energi utan att kastas tillbaka till möjligheten att få ett genetiskt barn och sedan tvingas släppa det igen och på nytt välja ÄD. Det är stressigt på jobbet. Så jag känner mig helt under isen och överväger även sjukskrivning. Vilket också skulle öka stressen på jobbet ytterligare.
Vill nog bara skriva av mig lite bland människor som förstår vad jag skriver om.
Gjorde mitt första ultraljud förra v, allt såg bra ut men läkaren kunde inte bekräfta hjärtaktivitet. Idag gjorde vi om och vi kunde se ett litet hjärta som pumpade så fint! Känns helt overkligt. Är i v 6+1 enligt dagens undersökning. En dag i taget! Skickar pepp till alla som kämpar här inne! Och ni som har plussat, stort grattis!
En uppdatering.... Embryot klarade inte upptining.... Ett enda embryo hade vi. Som tur är ska vi få en ny donator av livio, eftersom det inte tog sig så räknas det ej som försök... Så nu väntar vi igen..
Tack!
Det är ett jädra lotteri minst sagt. Jag skulle så säga att 3 till frysen är ok men inte mer. Att de frystes som 3 dagars berodde på att det var Jul. Att de inte hann bli 5 dagars innan Jul berodde på att donatorn glömde ta ägglossningssprutan och äggplocket blev senarelagt 3 dagar (helg emellan). Alltihop känns helt okontrollerbart, känner mig i händerna på en massa tillfälligheter hela tiden. Så jobbigt! Har inbokat telefonsamtal med läkaren imorgon. Får se vad hon säger men jag kommer i alla fall föreslå att försöka med ostimulerad cykel.