Äggdonation 2021
Fick se knodden idag. V7+5, 13 mm. Ett pickande litet hjärta också. Det verkligen pickade. Förra graviditeten, som blev missfallet, så tyckte jag hjärtat mer pulserade om ni förstår skillnaden. Vet att jag reagerade och inte tyckte att det slog tillräckligt fort men slog bort det och sa inget under ultraljudet då. Undrar om det var magkänslan som sa mig något då?
Läkaren kunde se spår av blödning i livmodern men inget som verkade pågående. Hon sa att jag kunde få lite färgade flytningar framöver. Inget som verkade vara något problem tack o lov!
I v10+0 ska jag börja med utfasningen och tydligen göra det väldigt snabbt. Minska till hälften i två dagar, sen till hälften igen i två dagar och sen vara medicinfri. Förutom att de ville att jag skulle fortsätta med trombylen typ hela graviditeten. Hade för mig att när jag väntade dottern så minskade man en vecka i taget innan man ändrade dosen igen. Stod i och för sig på högre doser då så kan ju ha varit det. Men annars känns det väldigt snabbt. Lite läskigt!