IVF2021 skrev 2021-12-07 14:29:28 följande:
Hej allihop!
Väldigt längesen jag var här nu. Blev så ledsen och uppgiven efter mitt senaste misslyckades försök i somras. IVF 1, korta protokollet, med resultatet 18 omogna ägg. IVF 2, korta protokollet, många månader senare med resultatet 21 ägg och totalfrys. Blev 3 blastocyster till frysen. En extremt svår återföring med blödning och svullnad till följd. Nästa återföring blev lättare men tog sig inte heller. Sen stängde kliniken för att flytta, vilket skulle göra att sista FET skulle dröja två hela cykler. Jag blev alldeles för otålig då jag väntat mer än behandlats. Har på 1 helt år hunnit med två IVFer och 2 FET. Så jag spenderade en dag på att fixa med inskrivning på en privat klinik och få ut alla journaler, fixa nya blodprov m.m. Sen dagen efter åkte jag och mannen på en sista minuten för att träna utomhus i fint väder en vecka. När vi kom hem blev det inskrivning och start i princip direkt.
Denna gången blev det långa protokollet. Oj så långt det är jämfört med det korta! Imorgon är det dags för plock. Åter igen risk för överstimulering så de får plocka lite tidigare än de önskar. Bara att hålla tummarna att blåsorna spurtar i mål sista dygnet. Preliminär plan är mitt livs första ET på fredag. Vågar knappt hoppas med tanke på hur det gått innan.
Här har dykt in sååå många meddelanden och plus så det skulle ta flera dagar allt. Grattis till er som plussat! Och framförallt helt galet, Inalina! Enormt coolt grattis till dig!!
Hej lycka till nä plock är aldrig kul. Personligen har det ibland gjort ont och ibland inte känts något alls typ. Beror lite på hur man har det i magen antar jag och hur blåsorna sitter + vilken läkare det är. Jag har själv plussat nu efter flera färska och frysna återföringar. Nästa tis har jag ultraljud, smått nervös. Har blivit besviken förut så försöker lite mentalt att ta det lite chill..