Vi som startar ivf behandling 2021
Ja, så är det säkert :) jag började blöda lite mer, men mensen är inte som den tidigare varit, då jag blödde väldigt mycket. Igår tog jag första sprutan gonal-f det gick bra. Är 200 E vanlig dos? Vet inte vad jag kan förvänta mig att börja känna av sprutorna? Har du gjort flera behandlingar?
Jag läste att var tredje par blir gravida, vilket är positivt. Det är så hemskt, är som att jag är helt avtrubbad på känslor, jag bara gör det jag ska göra. Tar Sprutorna, bokar tid för blodprov, ultraljud till veckan. Men jag vågar inte längre ha förhoppningar, är som att jag inte försöker känna något för att klara av att tackla motgång.
Kanske är hälsosamt att ha lite distans till de, är en hård resa för knopp och kropp. Alla hormoner gör att man mår lite olika från dag till dag timme till timme. Är slitigt, men har man inget val, funkar ju inte naturligt så man får göra vad som krävs. Bra att detta forum finns där man kan bolla idéer tankar jämföra behandlingar osv. Jag har själv haft stor hjälp till att prova olika saker i min behandling genom att läsa och fråga andra här. Vi sitter på massa kunskap tillsammans.
Lycka till!