Anonym (suck) skrev 2020-12-23 10:00:49 följande:
Seriöst, förstår du inte att jag inte hade sagt nåt om jag hade fattat det?? Han har sagt att jag kan prata med honom om allt och att han inte får föra vidare sånt jag säger i förtroende så nej jag förstod inte det.
Jag sa inte att jag får dåligt samvete, jag sa att du försöker ge mig dåligt samvete och det är skumt. som att skälla på nån för att den har trillat. Att säga att jag inte borde ha sagt nåt är inte det samma som att försöka få mig att må dåligt över att jag sagt nåt. Att du säger som det är och vad som kan hända nu är jag förstås bara tacksam för eftersom att det var det jag bad om.
Ja, jag vet att det är olagligt och jag fattar varför det kan bli en polisanmälan. Det var inte det jag frågade utan vad som händer efter att det gjorts en polisanmälan, alltså vad följden blir.
Haha du har ju inte trillat över en joint direkt och råkat inhalera medan du andades :D Nej du, det här har du bara dig själv att skylla, både att du rökt på och att du sedan gått och sagt det till en ansvarstagande vuxen. Synd att du inte förstod innan då vad en lärare får eller inte får säga. Att han inte får föra saker vidare rör helt andra saker, oskyldiga saker, men inte sådant som rör brottslighet eller om du far illa i hemmet.
Vad påföljden blir om det ens skulle bli en polisanmälan är svårt att säga, jag har inte koll på straffskalan. Det som är viktigast i det här fallet är att soc kontaktas, där brukar man lägga krutet.