Anonym (F) skrev 2020-12-23 12:25:07 följande:
Nähä. Så det är bara du och dina kompisar som får vara vidsynta?
Anonym (suck) skrev 2020-12-23 12:00:25 följande:
Haha och det kan inte vara så att det ser ut som att det inte är så vanligt för dig för att de enda du umgås med är folk som inte röker...?
Ja, det är olagligt än så länge men det betyder bara att Sverige råkar vara efterblivet när det gäller lagstiftning, det har ju inget att göra med om man är knarkare eller inte. Man är inte knarkare för att man röker cannabis ibland precis som att man inte är alkoholist bara för att man dricker ibland (inte för att jag dricker iofs)
öh... va? Haha va? Vad har det här med nånting att göra?
Du vet inget om varken mitt privatliv eller mina upplevelser så gissa på du.
Nä och jag är inte speciellt intresserad heller. Jag gissar inget om ditt privatliv eller dina upplevelser. Du gjorde ett antagande om vilka jag umgås med och påstod saker om varför jag har en viss uppfattning och då vände jag på det och gjorde samma sak på omvända hållet. Det måste du väl ändå ha förstått?
Så var går gränsen för att vara knarkare`? Hur ofta ska man röka på för att räknas som knarkare? Har man för vana att ta droger så är man knarkare.
Anser du att man är alkoholist för att man dricker ibland? I så fall köper jag det du säger.
Och hur tror du dina föräldrar reagerar om en soc-arbetare ringer och talar om det för dem istället....? Du är för ung och har inte nödvändiga erfarenheter för att fatta det här intuitivt så du får lita på mig när jag säger att föräldrar reagerar bättre om man själv erkänner sina fel.
Du känner inte mina föräldrar. Om jag skulle prata med dom om detta så finns det inget sätt dom kan reagera på som skulle kunna vara värre än hur dom skulle reagera då så jag har liksom inget att förlora. Dom kommer att bli precis lika asförbannade oavsett. Och hur kan din ålder vara mer relevant än min erfarenhet av mina föräldrar när det gäller att avgöra hur dom kommer reagera?