• Vanessa89

Orosanmälan t soc???

Att du blivit påkommen kommer vara det bästa som hänt i ditt liv. Du kan tacka din lärare om 15 år när du har en annan bild av hur världen och samhället fungerar.

• Vanessa89
    Anonym (suck) skrev 2020-12-23 10:06:33 följande:

en annan bild av hur världen och samhället fungerar? Öh... jag tror det är du som har en sned bild om du tror att cannabis inte är en del av världen och samhället. 

Det är inte normalt att begå lagöverträdelser för att berusa sig själv. Det jag menar är att du inte har någon som helst aning om vilka konsekvenser ditt rökande medför i framtiden eftersom du inte behöver ta ansvar för något just nu.
  • Vanessa89
    Anonym (suck) skrev 2020-12-23 10:06:33 följande:

en annan bild av hur världen och samhället fungerar? Öh... jag tror det är du som har en sned bild om du tror att cannabis inte är en del av världen och samhället. 

Det är inte normalt att begå lagöverträdelser för att berusa sig själv. Det jag menar är att du inte har någon som helst aning om vilka konsekvenser ditt rökande medför i framtiden eftersom du inte behöver ta ansvar för något just nu.
  • Vanessa89
    Anonym (suck) skrev 2020-12-23 10:43:48 följande:

men va? Vilken värld lever du i? Och att det är olagligt är väl förhoppningsvis bara en tidsfråga. Det finns ju inga unga människor som inte anser att det ska legaliseras.

Vad du och dina gelikar tycker överensstämmer inte med hur våra lagstiftare ser på saken, för dina dagiskompisar sitter väl knappast i riksdagen? Du är helt enkelt för ung och på tok för naiv för att förstå den större bilden och de långtgående konsekvenserna av att hamna i de sociala myndigheternas klor. Deras register gallras aldrig. Aldrig. Fundera ett tag över det och blanda gärna in dina föräldrar i diskussionen (eftersom de inom en snar framtid kommer få reda på dina förehavanden ändå)
Svar på tråden Orosanmälan t soc???