Regeringens el-fiasko
Att det skull eha med populism att göra har du inte givit några som helst belägg för - däremot har du berättat att du tycker att det är populism. Det är två helt olika saker.
Att det har med populism att göra anser jag är bevisat genom Hultqvists tal på partikongressen i höstas. Där lämnades inte ett uns av utrymme för omvärdering p.g.a. världsläget, utan han gjorde klart för alla vart s-skåpet står.
S vände med opinionen för att inte tappa röster, inte något annat.
S är nu mer villiga att satsa på försvaret trots att behovet funnits länge, detta då intresset för frågan har vuxit kraftigt hos väljarna sedan Rysslands invadering av Ukraina. Rent säkerhetsmässigt så utgör inte Ryssland ett större hot mot Sverige nu än tidigare, snarare tvärt om då kriget i Ukraina slukar en väldigt stor del av Rysslands militära resurser.
Att det har med populism att göra anser jag är bevisat genom Hultqvists tal på partikongressen i höstas. Där lämnades inte ett uns av utrymme för omvärdering p.g.a. världsläget, utan han gjorde klart för alla vart s-skåpet står.
S vände med opinionen för att inte tappa röster, inte något annat.
S är nu mer villiga att satsa på försvaret trots att behovet funnits länge, detta då intresset för frågan har vuxit kraftigt hos väljarna sedan Rysslands invadering av Ukraina. Rent säkerhetsmässigt så utgör inte Ryssland ett större hot mot Sverige nu än tidigare, snarare tvärt om då kriget i Ukraina slukar en väldigt stor del av Rysslands militära resurser.
I sammanhanget är "akut" det som behöver fixas NU, inte nödvändigtvis att katastrofen (eller motsvarande) händer nu... fast kriget är såklart en katastrof på sitt sätt, bara inte just för oss i Sverige.
Ryssland har flertalet gånger framfört hot mot länder som hjälpt Ukraina och än så länge är de hotade länderna skyddade av det faktum att Ryssarna har arslet fullt i Ukraina, men hur länge!? Tidpunkten är således perfekt för att lämna in en NATO-ansökan och bör absolut inte komma senare, när kriget är över. När kriget är över och Ryssland har återhämtat sig någorlunda för att kunna göra allvar av sina hot, så bör Sverige och Finland vara fullvärdiga medlemmar.
Men framförallt blev det akut behov för de svenska partierna av att göra något för att inte tappa väljare.
Du låter mer förvirrad än någonsin. Jag tänker inte bemöda mig med att nysta upp detta åt dig. Du är helt enkelt inte mottaglig.
Jag har länkat ett flertal artiklar och YT-videos där det visas hur mp medvetet motarbetat kärnkraft, något som s accepterat för att ha mp's stöd.
Detta är FAKTA, ingen åsikt.
Effekterna av detta, som har varit känt länge och som experter säkerligen har kunnat räkna ut redan i förväg och varna för, det är FAKTA och ingen åsikt.
Att s har (eller i alla fall säger sig ha) omvärderat sin inställning till kärnkraft nu när det blivit en valfråga, det är FAKTA, ingen åsikt.
Således finns en massa fakta som du blundar för.
Det du framför är bara dina åsikter, ingen fakta.
Ska du kommentera något, så kommentera de fakta som finns, istället för att låtsas som att de inte existerar.