Regeringens el-fiasko
I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.
Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.
I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.
Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.
Det har flera gånger i tråden påståtts att ägarna lägger ner kärnkraften och inte vill satsa på ny för att det inte är lönsamt.
Svenska Vattenfall som är ägare/delägare av svensk kärnkraft verkar i alla fall tycka att kärnkraft är värt att satsa på i Estland....
Kan man då komma fram till en annan slutsats att hindret för kärnkraft inte ligger i lönsamhet, utan i det politiska klimatet, som är vad som skiljer Sverige från Estland?
Vattenfall bygger nya kärnkraftverk i Estland | SVT Nyheter
Detta stämmer inte längre. Låginkomsttagare har sedan länge lämnat Socialdemokraterna, kvar är välavlönad vänster i storstan och bidragstagare.
Politik som slår mot arbetarklassen gör varken från eller till för sossarna i valet 2022. Jag kommer ta min 15 min dusch som vanligt idag och betala vad det kostar, men jag sörjer för den ensamstående mamman som bor utanför stan och måste ta bilen till jobbet. Med två barn som ska duscha efter träningen tre gånger i veckan blir det inte många kronor kvar efter att det mesta redan skattats bort. Det är tyvärr inte lätt att vara fattig i Socialdemokraternas Sverige.
Lyssna på en expert om hur politiker har raserat den genomtänkta elförsörjning som tidigare gav Sverige konkurrensfördelar:
Jag vill även påminna om den utmärkta artikeln i Expressen som det redan har länkats tills i tråden:
www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/s-och-mp-maste-erkanna-sitt-ansvar-for-elbristen/
Lyssna på en expert om hur politiker har raserat den genomtänkta elförsörjning som tidigare gav Sverige konkurrensfördelar:
" target="_blank">
Jag vill även påminna om den utmärkta artikeln i Expressen som det redan har länkats tills i tråden:
www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/s-och-m.../
" target="_blank">
www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/s-och-m.../
Vad har du för kompetens att bedöma Rudlings kompetens?
Kan du peka på något felaktigt i det han säger?
Det var Socialdemokrater som byggde upp den energiförsörjning som nu håller på att raseras av en ny generation Socialdemokrater. Det är otroligt att lilla MP fullständigt har fått diktera villkoren för svensk energipolitik.
Nu när MP är borta ur regeringen får vi i stället en miljöminister som inte ens vet hur många kärnkraftsreaktorer som har lagts ner och hur många som finns kvar. Det verkar inte finnas något krav på kompetens inom det område man ska hantera som minister.