Anonym (Funderande) skrev 2021-01-11 16:25:26 följande:
Jag är i sån chock. Jag fick en liten blödning förra veckan och var i fredags på gynakuten. Allt såg bra ut men fick veta att det är TVILLINGAR!
Till saken hör att jag redan har en treåring och en 1,5 åring som kommer ha hunnit bli 2 år innan födseln men ändå.
Vi blev gravida av slarv, inte planerat och jag har varit väldigt velig om jag ville behålla. Nu känns allt ännu värre. Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till
Oj oj, vilket besked med tanke på så små barn redan! Vilken vecka är du i? Är barnen hemma eller på förskolan, eller hade ni tänkt skola in? Blir ju tufft att rodda allting hemma så du får ju kolla i så fall hur många timmar ni kan få på förskolan - ibland kan man få fler timmar för de andra barnen om det är tvillingar man är föräldraledig med. Om du väljer att inte behålla så förstår jag dock det fullständigt givet att era barn är rätt täta redan och rätt små och att det inte var planerat. Ska själv på KUB nästa vecka och hoppas på ETT friskt barn - har aktivt tänkt tanken att jag hoppas att det inte blir tvillingar eftersom jag var tveksam till fler barn överhuvudtaget av olika skäl.
Andas och fundera ett tag på detta! Har ni berättat för folk om graviditeten än?