Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Augusti 2021

Katizi80 skrev 2021-01-12 16:51:27 följande:

Ja, det känns riktigt jobbigt. Jag har ca 27 dagars cykel. Kan variera 3 dgr. Men det var alldeles för litet så svårt att ens hoppas på ngt. Ska träffa läkarn nästa fredag igen. Jag hade, och har fortfarande, lätta symtom. Typ acne, ömmande bröst, känns som att tarmarna är lite svullna, lätt illamående, mensliknande kramper till och från under alla dessa veckor.. Det var därför det kom som en chock.

Jag håller tummarna för att det går bättre för dig!

Hoppas på lugnande besked för dig nästa fredag! Tack vad snällt av dig!
  • Seven Costanza
    Katizi80 skrev 2021-01-13 23:28:25 följande:

Sant! Tyvärr fick jag missfall idag. Det började krampa rejält framåt kvällen. Mkt värre än mensvärk. Efter några timmar kom det en klumpig blödning. Kändes väldigt tydligt att det var det. Ledsamt, men kändes ingen bra att ha det inom mig när jag visste att det inte stod rätt till, så på ett sätt känns det bättre. Hellre att det kommer ut naturligt än att ta mediciner. Hoppas nu kunna påbörja ny behandling så snart som möjligt.

Men skönt att det gick bra för dig! Håller tummarna för att det blir många augustibebisar här! Kram på er

Känner med dig, hoppas att du kan komma igång med ny IVF så snart som möjligt och att den går hela vägen! Kram
  • Seven Costanza
    Jenjenh skrev 2021-01-16 19:08:03 följande:

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Magen min som bråkade efter maten har lugnat sig så man kan äta normalt igen ???? men igår kväll börja den igen, mer ont liksom på olika ställen över magen. Lyfte tvätten till tvättstugan och de högg till på olika ställen, blev liksom illamående. ????

Men det bubblar därinne och jag är svullen som en ballong så jag antar det är tarmarna som börjat bråka igen, är i vecka 12 nu. Tar jag ett stort andetag så gör det ont liksom mitt på magen, ovanför naveln.

Hade en sjukt stressig vecka både privat och jobb så misstänker det byggt på obalans i kroppen?

Någon här som bor nära Borås trakterna förresten?

Är också runt v 12 och ballongkänslan kommer och går men har bara haft ont några få gånger och då var det på samma plats som du, men det försvann sedan. Hoppas det känns bättre igen imorgon för dig!
  • Seven Costanza

Känner igen mig. Har KUB på torsdag och nu har jag typ inga symptom längre så det känns lite oroligt ifall det finns något därinne eller ej. Går det någonsin att se kön förresten redan på KUB?

• Seven Costanza
    Anonym (hoppfull) skrev 2021-01-20 07:34:15 följande:

Vilken vecka är du i? De berömda spökveckorna börjar väl från runt 12 nångång.

Väldigt sällan kön syns redan på kub. Oftast först på rul det syns.

Enligt BM:s standarduträkning 12+0, enligt mig 12+4 eftersom jag bara har 24 dagars cykel. Ja det är kanske nu det är spökveckor, känner inget alls längre.
  • Seven Costanza
    trueme skrev 2021-01-20 14:40:47 följande:

Hej

Plussade i lördag och enligt uträkningen är bf 30/8

Det är vårat andra barn och kom som en överraskning eftersom våran dotter är född 17/6 -20

Knappt något samliv och vi använde kondom

Välkommen!

Mår du bra?
  • Seven Costanza
    Eliinaw skrev 2021-01-20 16:10:52 följande:

Jag pratade med min barnmorska förra veckan jag var där och frågade då om man kan se kön vid KUB. Hon sa att oftast kan dom se kön på KUB. Ibland kan bebis vara lite blyg och det kan vara svårt att se. Jag minns att jag fick reda på kön på KUB när jag väntade min son år 2015.

Var på KUB idag och daterades till 12+1, BF 3/8. BM jag träffade sa att hon inte kunde se kön och menade att alla bebisar ser ut som pojke såhär tidigt. Jag hoppas på en pojke så jag letade efter en snopp men själv hittade jag tvärtom ingen, haha! Fick fina resultat och det var det viktigaste .
  • Seven Costanza
    trueme skrev 2021-01-21 19:35:20 följande:

Jag mår bra lite morgon illamående bara

Mycket flytningar så blir nervös ibland att det ska vara blod

Hur mår du?

Jag mår som vanligt så jag har varit lite orolig att det inte fanns något därinne, men allt verkade bra på KUB. Har också haft mycket flytningar men det har blivit mindre nu.
  • Seven Costanza
    Eliinaw skrev 2021-01-21 19:23:00 följande:

Ja de kanske är olika. Med min son såg hon direkt att det var en pojke. Till och med jag såg en snopp på skärmen när hon visade hehe. Men kanske är svårare att se om det är en flicka om det nu är så att alla ser ut som pojkar :)

Ja jag vet inte. Blev väldigt ställd när jag absolut tyckte att det inte verkade vara en pojke och hon tvärtom tycker att alla ser ut som pojkar. Sju veckor till RUL så jag får ge mig till tåls.
  • Seven Costanza
    Eliinaw skrev 2021-01-23 09:05:38 följande:

Ja det är en evig väntan ibland haha. Jag ska göra KUB nu på tisdag. Ska fråga om de kan titta kön när man ändå är där.

En fråga bara: någon som extrema känslo dippar?

Jag är extremt känslig och gråter för minsta lilla ....lite halvt jobbigt ibland.

Nej det har jag inte känt av själv hittills, men har hört att det är ganska vanligt.
Svar på tråden BF Augusti 2021