Dags att förbjuda hemmafruar?
Så många trådar här på FL som handlar om hemmafruar som råkar illa ut på ett eller annat sätt. Borde inte det vara förbjudet att vara hemmafru?
Så många trådar här på FL som handlar om hemmafruar som råkar illa ut på ett eller annat sätt. Borde inte det vara förbjudet att vara hemmafru?
Det här är könsdiskriminering då det faktiskt finns hemmamän också.
Skämt å sido, folk får väl välja själva hur de vill leva sina liv. Om jag hade råd så skulle jag välja att vara hemma med mina barn. Min man likaså.
Hur tänker du att man ska förbjuda det? Lite som att förbjuda att vara arbetslös, hemlös eller fattig. Röstade därför nej även fast jag inte förstår hur någon kan vilja vara hemmafru.
Jag är hemmaman/hemmappappa. Varför skulle någon förbjuda något jag valt att göra?
Ni som har röstat ja- 40-talet ringde och vill ha tillbaka sin kvinnosyn.
Jag är väldigt nyfiken på hur det rent praktiskt ska gå till. Ska man knacka dörr och släpa ut folk ur sina hem? Tvångstillsätta hemmafruar/män på statliga arbetsplatser där de får göra menlösa uppgifter bara för att man ska ha något att göra? Bötfälla långtidsarbetslösa? De är ju faktiskt också hemmafruar/män, även om det inte är självvalt.
Och så den stora frågan: varför inskränka andras livsval?
Förbjuda hemmafruar, vad kommer härnäst, max två barn per hushåll...
Wow, självklart inte.
Om staten ska ha sådan makt över människors frihet att forma sina liv själva, ja då är det hejdå demokrati.
Om du tycker detta är ett vettigt förslag kanske du bör flytta till en diktatur..
Ni som har röstat ja- 40-talet ringde och vill ha tillbaka sin kvinnosyn.