• Anonym (Alfabeta)

Hon vill aldrig ligga

Jag är en man i 40-årsåldern som ser bra ut, vältränad och håller mig ung och fräsch.

Jag har ett förhållande med en kvinna i min ålder sedan ett par år tillbaka som varit bra fram tills i våras.

Vi har alltid haft massor med sex, snabbisar i köket och varje morgon och kväll. Nu kommer hon alltid med dåliga ursäkter till att hon inte vill ligga med mig. Att hon är stressad, trött, har mens (!), vill se en serie osv. För mig är det viktigt att ha sex dagligen gärna flera gånger för att hålla intimiteten vid liv, vilket jag gjort tydligt för henne. Jag har köpt krämer som ska göra det skönt för henne, köpt blommor och gått ner på henne i köket och fick då en utskällning!

Häromnatten jobbade hon kvällsskift på akuten och jag satt uppe och väntade ända till klockan halv tolv för att vi skulle ha tid att vara intima. Hon duschade och jag antog att hon gjorde sig ren och fräsch för mig. Hon ville inte att jag skulle komma in i duschen (!) sedan ville hon bara sova! Jag förklarade flera gånger hur sugen jag var och skedade och smekte henne men hon kom med massa ursäkter. Blev uppriktigt förbannad.

Jag har även en del saker jag vill prova i sängen, har skrivit ner dessa till henne. Det är inga svåra saker utan handlar om olika ställningar, att jag vill att hon pratar lite på ryska osv. Hon har gått från att vara en kåtbock till en riktigt tråkig människa i sänghalmen.

Känner mig avvisad och arg. Några tips på hur jag får henne på hugget igen? Nu går hon med på samlag max tre gånger i veckan!

• Svar på tråden Hon vill aldrig ligga
  • Anonym (extrem)
    Anonym (Trött) skrev 2020-11-12 13:09:14 följande:
    Eller hur?

Mitt ex var också sån, det slutade med att han både misshandlade och våldtog mig när jag helt enkelt inte orkade ha mer sex.

Det blev en dyr historia för honom.
    Att det finns sådana människor alltså, så hemskt. Tur att han fick smaka på sin egen medicin tillslut!
  • Anonym (Alfabeta)
    Anonym (extrem) skrev 2020-11-13 11:52:50 följande:

Att det finns sådana människor alltså, så hemskt. Tur att han fick smaka på sin egen medicin tillslut!

Vad bra att du anmälde! Vilket svin...
  • Anonym (Alfabeta)
    Mimosa86 skrev 2020-11-13 11:36:50 följande:

Hon jobbar med människor och människor nu i kris. Det påverkar på ett djupare plan än andra typer av arbeten. Hur kopplar man bort jobbet när man möter rädda människor? Skadade människor? Människor som kanske kommer dö och förtvivlade anhöriga? You tell me. Hur kåt är man efter att tex ha pratat med gråtande anhöriga som portas från att ta avsked från den man älskar mest?

I detta läge kanske inte sex är vad HON behöver utan en trygg famn att vila i, att prata av sig och ev underlätta det som tynger henne. Att känna stöd och omtanke. Ett varmt bad och få lagad middag så hon kan få vila både fysiskt och mentalt och slippa pressen på att prestera i sängen för att hålla dig nöjd. Att få ta hand om sig själv.

Sex varierar under livet utifrån situation. Det är helt normalt att tappa lust i kris, sorg, trötthet och barn. Det betyder inte att det minskade sexet är ett konstant tillstånd. Och älskar man varandra så har man förståelse för detta. Man kan ha intimitet utan att behöva vara vild i sängen dessa tider.

Och om ett vilt sexliv med ständig kontinuitet är vad du värdesätter som viktigast i en relation så tycker jag inte du ska ha ett förhållande utan ha flera kk istället. För om du tror att en människa är kapabel till vilt sex 2 ggr om dagen i alla lägen så har du orimligt höga förhoppningar på en vanlig människa. Då är det en nymfoman du behöver vid din sida.

Det som är mest alarmerande i din text är inte din önskan om sex utan din totala självfokusering och oförmåga (eller ointresse?) att sätta dig in i hennes situation.

Jag förstår hur du resonerar. Det kan ligga nära till hands i dessa tider att skylla på jobbet osv. Jag väljer att se det som att hemmet är heligt och att har man ett fungerande förhållande och ett bra sexliv utgör det basen för ett lycklig liv. Hon har gått från aktiv i sängen till asexuell och har helt gått upp i sitt jobb och skyller på detta. Hon bör kunna särskilja jobb och privatliv och luta sig tillbaka i vetskapen om att hon inte mer kan göra än hon gör för dessa familjer och detta säger hennes chef också till henne. Kan man inte hantera det bör man utbilda sig inom någonting annat. Det här är helt olika sakfrågor. Man är inte nymfoman för att man vill ha ett fungerande sexliv. Det känns som att hon gått ut med falsk marknadsföring från början.
  • Anonym (oj)
    Anonym (Alfabeta) skrev 2020-11-13 11:01:39 följande:

Alltså wow... det finns inga tankar här kring att ett aktivt sexliv är viktigt utan jag blir kallad omogen och egoistisk och andra epitet. Jag har påtalat för henne redan från början av relationen hur viktigt sex är för mig, gärna dagligen. Jag har tänkt på henne, skriver på dagarna och frågar vad hon skulle gå igång på utan att få svar. Köpt krämer, snygga trosor, masserar henne därnere osv.

Ger henne dagligen komplimanger för hur sexig hon är.

Har tänkt att sex kan vara ett sätt att koppla av för henne efter arbetet. Vi kan inte sluta ligga för att Corona finns eller hur? Har det också stressigt nu iom coronanrisen vilket gör mig stressad. Då vill jag ha hennes närhet och hade önskat detsamma från henne.

Ett aktivt sexliv är dock inte samma sak som att ha sex varje dag. Du borde skruva ner dina förväntningar lite.
  • Anonym (qwerty)

Alltså wow... det finns inga tankar här kring att ett aktivt sexliv är viktigt utan jag blir kallad omogen och egoistisk och andra epitet. Jag har påtalat för henne redan från början av relationen hur viktigt sex är för mig, gärna dagligen. Jag har tänkt på henne, skriver på dagarna och frågar vad hon skulle gå igång på utan att få svar. Köpt krämer, snygga trosor, masserar henne därnere osv.

Har tänkt att sex kan vara ett sätt att koppla av för henne efter arbetet. Vi kan inte sluta ligga för att Corona finns eller hur? Har det också stressigt nu iom coronanrisen vilket gör mig stressad. Då vill jag ha hennes närhet och hade önskat detsamma från henne.

Men HON kanske inte ser sex som ett sätt att koppla av efter arbetet. Det är total fokus på dig själv i denna tråd. Hon kanske har behov av en förstående lyssnande man som hon känner älskar henne oavsett och inte en man vars enda tanke är att hela tiden försöka klura ut hur han ska få sex. Låter verkligen som du behöver skaffa dig en hobby att fokusera på för det här låter inte riktigt hälsosamt.

Du kan inte kräva ett aktivt sexliv av nån annan. Förstår du inte det själv?
  • Anonym (Alfabeta)
    Anonym (qwerty) skrev 2020-11-13 13:37:57 följande:

Men HON kanske inte ser sex som ett sätt att koppla av efter arbetet. Det är total fokus på dig själv i denna tråd. Hon kanske har behov av en förstående lyssnande man som hon känner älskar henne oavsett och inte en man vars enda tanke är att hela tiden försöka klura ut hur han ska få sex. Låter verkligen som du behöver skaffa dig en hobby att fokusera på för det här låter inte riktigt hälsosamt.

Du kan inte kräva ett aktivt sexliv av nån annan. Förstår du inte det själv?

Jag har flera hobbies, alltifrån gym till bågskytte och kampsport. Hon har själv i början sagt att hon älskar sex och kan koppla av då vi har det. Då blir det konstigt för mig när det helt plötsligt ändras. Det är ett sätt att bekräfta sin kärlek för varandra.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Alfabeta) skrev 2020-11-13 15:08:59 följande:
    Jag har flera hobbies, alltifrån gym till bågskytte och kampsport. Hon har själv i början sagt att hon älskar sex och kan koppla av då vi har det. Då blir det konstigt för mig när det helt plötsligt ändras. Det är ett sätt att bekräfta sin kärlek för varandra.
    Det är ett sätt enligt dig att bekräfta sin kärlek. Finns massor av folk som ligger som inte gör det för att bekräfta sin kärlek. Och finns andra som bekräftar sin kärlek på helt andra sätt än att ligga.
    Och vad hon än sagt tidigare så kan det ändras, kanske pga mycket på jobbet eller av andra skäl. Kontentan är att hon vill inte ligga med dig så ofta som du vill. Acceptera det och gör nåt annat istället. 
  • Finlandssvensk

Men alltså, du hjälper till att diska och dammsuga när du har tid, det är alltså inget som ni delar lika....?

Vad menar du att snygga trosor ger henne? Har hon sagt att hon vill ha trosor som du tycker är snygga?

Du sitter hemma och jobbar kontorstider och tycker alltså att ditt arbete är tungt för att du inte får träffa kollegorna? Och menar att det är lite samma som att jobba på akuten?

Har du funderat varför hon inte vill ha sex loka ofta? Kanske hon inte mår bra? I din textskriver du ju bara "jag vill och jag behöver" men hur är det med din sambo egentligen? Hur MÅR hon? Och du kan inte på fullt allvar mena att det räcker med lite frukost på sängen, att du köper massor av grejer till henne och skickar kort på dig själv. HUR MÅR HON EGENTLIGEN?

Det finns ingen normal kvinna som idag skulle acceptera en man som dig. Tjatsex, tror du kan köpa dig sex genom att köpa saker till henne, tror att hon genom det mår bra, hjälper till hemma bara när du har tid osv.

Och du, skaffa inte barn. Det finns en stor sannolikhet att din sambo inte alls vill ha sex ett bra tag efter förlossningen.

• Anonym (Biobonus)

Du tjatar och nöter; väldigt avtändande.
Svar på tråden Hon vill aldrig ligga