• Anonym (Alfabeta)

Hon vill aldrig ligga

Jag är en man i 40-årsåldern som ser bra ut, vältränad och håller mig ung och fräsch.

Jag har ett förhållande med en kvinna i min ålder sedan ett par år tillbaka som varit bra fram tills i våras.

Vi har alltid haft massor med sex, snabbisar i köket och varje morgon och kväll. Nu kommer hon alltid med dåliga ursäkter till att hon inte vill ligga med mig. Att hon är stressad, trött, har mens (!), vill se en serie osv. För mig är det viktigt att ha sex dagligen gärna flera gånger för att hålla intimiteten vid liv, vilket jag gjort tydligt för henne. Jag har köpt krämer som ska göra det skönt för henne, köpt blommor och gått ner på henne i köket och fick då en utskällning!

Häromnatten jobbade hon kvällsskift på akuten och jag satt uppe och väntade ända till klockan halv tolv för att vi skulle ha tid att vara intima. Hon duschade och jag antog att hon gjorde sig ren och fräsch för mig. Hon ville inte att jag skulle komma in i duschen (!) sedan ville hon bara sova! Jag förklarade flera gånger hur sugen jag var och skedade och smekte henne men hon kom med massa ursäkter. Blev uppriktigt förbannad.

Jag har även en del saker jag vill prova i sängen, har skrivit ner dessa till henne. Det är inga svåra saker utan handlar om olika ställningar, att jag vill att hon pratar lite på ryska osv. Hon har gått från att vara en kåtbock till en riktigt tråkig människa i sänghalmen.

Känner mig avvisad och arg. Några tips på hur jag får henne på hugget igen? Nu går hon med på samlag max tre gånger i veckan!

• Svar på tråden Hon vill aldrig ligga
  • Whitehorse1979
    Anonym (Loke) skrev 2020-11-11 19:33:54 följande:
    Ah så du jobbar också på akuten? Du hjälper folk i nöd min stop varje dag? Du lugnat människor som förmodligen ska dö och går hem kåt som en bock?

Tips, när din kvinna kommer hem från sitt jobbiga pass i dessa kristider, ha blommor framme, choklad och mat redo så hon får möjlighet att varva ner. Visa henne din omtanke och ditt stöd utan agenda att DU måste få ut nått av det. För det är sann kärlek, att sätta andras behov framför sitt eget och finnas där under tuffa tider.

Eller handlar allt enbart om dig?
    Håller med här.
    De som jobbar på sjukhuset har det fasen tufft nu.
    Då vill man bara vila när man kommer hem.

Men nä, då ska det ligga en kuk i soffan och vänta på en.
    Jag hade gått och lagt mig direkt.
  • Whitehorse1979
    Anonym (Alfabeta) skrev 2020-11-11 20:07:41 följande:
    Men att behov kan ändras så? Fram tills i våras hade vi det varje morgon och varje kväll. Och hon har alltid jobbat som hon gör nu. Jag har påtalat från början hur viktigt sex är för mig så hon visste vad hon skrev under på när vi blev tillsammans. Romantiken från min sida är ett sätt att hålla glöden igång i en för oss båda tung vardag fylld med dagliga utmaningar...
    Hört talas om pandemin som pågår, de som arbetar på sjukhuset jobbar fan röven av sig.

Var är din förståelse människa?
  • Anonym (-)
    Anonym (Alfabeta) skrev 2020-11-11 19:28:55 följande:

Har du några tips på hur jag kan hetsa upp henne på något annat sätt?

Inte genom sex iallafall. Många kvinnor tycker att sex är totalt ointressant.
  • Anonym (Rs6)

Mannen om du försett göra så hon ska lämna dig.Kanske du klarar några gånger i dagen men hon klarar inte .Tänk lite på henne

• Anonym (-)
    Anonym (Rs6) skrev 2020-11-12 08:05:22 följande:

Mannen om du försett göra så hon ska lämna dig.Kanske du klarar några gånger i dagen men hon klarar inte .Tänk lite på henne

Göra hur då?
  • Anonym (-)
    Anonym (pv) skrev 2020-11-11 19:15:25 följande:

Jag tror det mer är mäns dröm att det ligger en naken kvinna i soffan

Precis.
  • Anonym (Äh)

Hon har tröttnat på dig helt enkelt. Helt normalt och inget att göra något åt.

• Månljus
    Anonym (Alfabeta) skrev 2020-11-11 20:07:41 följande:
    Men att behov kan ändras så? Fram tills i våras hade vi det varje morgon och varje kväll. Och hon har alltid jobbat som hon gör nu. Jag har påtalat från början hur viktigt sex är för mig så hon visste vad hon skrev under på när vi blev tillsammans. Romantiken från min sida är ett sätt att hålla glöden igång i en för oss båda tung vardag fylld med dagliga utmaningar...
    Skrev under på?! 
  • Anonym (A)

Jag tolkar ditt inlägg och svar som att sex är en fixation du har.. En drog. Det uppenbara är ju att det pågar en pandemi och ni jobbar inom sjukvården. Ditt sätt att släppa på spänningar och stress är sex- det verkar inte vara hennes sätt att stressa ner på och nu har du blivit något besatt av att det uteblir. Men prova istället att åka på spa tillsammans och chilla, massage, lugn middag och kommunikation. Kärlek är ju inte bara sex hur härligt det än må vara utan respekt och vänskap i första hand. Det ska vara lika givande själsligt och mentalt när man verkligen älskar en person. Droppa tanken på sex helt och hållet så hittar ni naturligt tillbaka så småningom.

Svar på tråden Hon vill aldrig ligga