• Anonym (Alfabeta)

Hon vill aldrig ligga

Jag är en man i 40-årsåldern som ser bra ut, vältränad och håller mig ung och fräsch.

Jag har ett förhållande med en kvinna i min ålder sedan ett par år tillbaka som varit bra fram tills i våras.

Vi har alltid haft massor med sex, snabbisar i köket och varje morgon och kväll. Nu kommer hon alltid med dåliga ursäkter till att hon inte vill ligga med mig. Att hon är stressad, trött, har mens (!), vill se en serie osv. För mig är det viktigt att ha sex dagligen gärna flera gånger för att hålla intimiteten vid liv, vilket jag gjort tydligt för henne. Jag har köpt krämer som ska göra det skönt för henne, köpt blommor och gått ner på henne i köket och fick då en utskällning!

Häromnatten jobbade hon kvällsskift på akuten och jag satt uppe och väntade ända till klockan halv tolv för att vi skulle ha tid att vara intima. Hon duschade och jag antog att hon gjorde sig ren och fräsch för mig. Hon ville inte att jag skulle komma in i duschen (!) sedan ville hon bara sova! Jag förklarade flera gånger hur sugen jag var och skedade och smekte henne men hon kom med massa ursäkter. Blev uppriktigt förbannad.

Jag har även en del saker jag vill prova i sängen, har skrivit ner dessa till henne. Det är inga svåra saker utan handlar om olika ställningar, att jag vill att hon pratar lite på ryska osv. Hon har gått från att vara en kåtbock till en riktigt tråkig människa i sänghalmen.

Känner mig avvisad och arg. Några tips på hur jag får henne på hugget igen? Nu går hon med på samlag max tre gånger i veckan!

• Svar på tråden Hon vill aldrig ligga
  • Anonym (L)
    Anonym (-) skrev 2020-11-12 13:22:16 följande:

Vad menar du med det??

Precis det jag skrev. Många kvinnor låtsas älska sex och fejkar i något år, sen avslöjar de att de aldrig gillat sex.
  • Anonym (-)
    Anonym (L) skrev 2020-11-12 19:51:18 följande:

Precis det jag skrev. Många kvinnor låtsas älska sex och fejkar i något år, sen avslöjar de att de aldrig gillat sex.

Vad är det med det då? Många känner sig pressade till att ha sex, så det är väl kanske inte så konstigt.
  • Plupp73
    Anonym (Alfabeta) skrev 2020-11-11 19:28:55 följande:

Har du några tips på hur jag kan hetsa upp henne på något annat sätt?

Du är inte alls inne på att LYSSNA IN hennes behov. Du är inte intresserad av hennes tankar. Du ger henne blommor, choklad etc etc för att du ska få sex. Dessutom kommentarer du att hon inte längre orkar driva i hushållet som förr....

Vänta...hon jobbar på akuten under brinnande pandemi, du jobbar hemifrån. Hmmm.... verkligen hennes uppgift att sköta hemmet och sära på benen.

Du må beskriva dig som attraktiv, men det här var nog det mest iattraktiva jag någonsin hört.

Sanningen: hon kommer att bli stenkåt igen när hon träffar en ny man. Som ser HENNE.
  • Anonym (A 2)
    Plupp73 skrev 2020-11-12 20:01:45 följande:
    Du är inte alls inne på att LYSSNA IN hennes behov. Du är inte intresserad av hennes tankar. Du ger henne blommor, choklad etc etc för att du ska få sex. Dessutom kommentarer du att hon inte längre orkar driva i hushållet som förr....
    Vänta...hon jobbar på akuten under brinnande pandemi, du jobbar hemifrån. Hmmm.... verkligen hennes uppgift att sköta hemmet och sära på benen.

Du må beskriva dig som attraktiv, men det här var nog det mest iattraktiva jag någonsin hört.

Sanningen: hon kommer att bli stenkåt igen när hon träffar en ny man. Som ser HENNE.
    Bra skrivet
  • Anonym (X)

Olika förklaringar:

Hon är stressad. En stressad kvinna brukar inte vilja ha sex

Hon är deprimerad. Pandemin som pågår gör många deprimerade nu eftersom man inte kan göra roliga saker som att resa, gå på café, gå på bio, inget socialt alls, inte gå i köpcentrum etc.

Hon kan ha slutat älska dig och därför vill hon inte ha sex med dig

Du kan ha gjort något hon ogillar väldigt starkt och det får generellt en kvinna att inte vilja ha sex med personen. T ex gräl, bråk eller tjatsex m.m

Hur tror du hon känner? Om du sätter dig in i henne och förstår varför hon inte vill oftare längre så kommer du också kunna lösa problemet. Det kräver alltså att du ser på saken från hennes perspektiv, så du kan lösa upp det egentliga problemet. Det finns oftast ett större problem bakom minskat sex. Minskat sex är ett symtom på något annat problem. Hitta det problemet och börja DÄR.

• Anonym (L)
    Anonym (-) skrev 2020-11-12 19:56:56 följande:

Vad är det med det då? Många känner sig pressade till att ha sex, så det är väl kanske inte så konstigt.

Jo, det är konstigt. Bättre att hitta en partner med samma drift.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Alfabeta) skrev 2020-11-11 19:15:00 följande:

Det jag menar är att hon inte anstränger sig alls för att tillfredsställa mig eller sig själv sexuellt. Jag anstränger mig dagligen gällande hennes behov men ingenting duger. Känner mig avvisad utav henne. Hon tycks ju inte ha några behov alls utav detta?

Vad har hon för behov som du försöker tillfredsställa?
  • Anonym (jailbird)

Det har gått två år- det är normalt att frekvensen sjunker lite då och jag tror hyfsat många män skulle vara avis på en som får ligga 3 gånger i veckan.

• Anonym (-)
    Anonym (L) skrev 2020-11-12 22:41:13 följande:

Jo, det är konstigt. Bättre att hitta en partner med samma drift.

Fast hur lätt är det när typ 99,9 % av alla män har hög sexdrift?
  • Anonym (oj)

Att ha sex varje dag orkar nog inte de flesta med i längden, framför allt inte flera gånger om dagen. Tre gånger i veckan borde du vara nöjd med.

Svar på tråden Hon vill aldrig ligga