• Anonym (Alfabeta)

Hon vill aldrig ligga

Jag är en man i 40-årsåldern som ser bra ut, vältränad och håller mig ung och fräsch.

Jag har ett förhållande med en kvinna i min ålder sedan ett par år tillbaka som varit bra fram tills i våras.

Vi har alltid haft massor med sex, snabbisar i köket och varje morgon och kväll. Nu kommer hon alltid med dåliga ursäkter till att hon inte vill ligga med mig. Att hon är stressad, trött, har mens (!), vill se en serie osv. För mig är det viktigt att ha sex dagligen gärna flera gånger för att hålla intimiteten vid liv, vilket jag gjort tydligt för henne. Jag har köpt krämer som ska göra det skönt för henne, köpt blommor och gått ner på henne i köket och fick då en utskällning!

Häromnatten jobbade hon kvällsskift på akuten och jag satt uppe och väntade ända till klockan halv tolv för att vi skulle ha tid att vara intima. Hon duschade och jag antog att hon gjorde sig ren och fräsch för mig. Hon ville inte att jag skulle komma in i duschen (!) sedan ville hon bara sova! Jag förklarade flera gånger hur sugen jag var och skedade och smekte henne men hon kom med massa ursäkter. Blev uppriktigt förbannad.

Jag har även en del saker jag vill prova i sängen, har skrivit ner dessa till henne. Det är inga svåra saker utan handlar om olika ställningar, att jag vill att hon pratar lite på ryska osv. Hon har gått från att vara en kåtbock till en riktigt tråkig människa i sänghalmen.

Känner mig avvisad och arg. Några tips på hur jag får henne på hugget igen? Nu går hon med på samlag max tre gånger i veckan!

• Svar på tråden Hon vill aldrig ligga
  • Anonym (A)
    Anonym (A) skrev 2020-11-12 12:47:23 följande:

Jag tolkar ditt inlägg och svar som att sex är en fixation du har.. En drog. Det uppenbara är ju att det pågar en pandemi och ni jobbar inom sjukvården. Ditt sätt att släppa på spänningar och stress är sex- det verkar inte vara hennes sätt att stressa ner på och nu har du blivit något besatt av att det uteblir. Men prova istället att åka på spa tillsammans och chilla, massage, lugn middag och kommunikation. Kärlek är ju inte bara sex hur härligt det än må vara utan respekt och vänskap i första hand. Det ska vara lika givande själsligt och mentalt när man verkligen älskar en person. Droppa tanken på sex helt och hållet så hittar ni naturligt tillbaka så småningom.

Edit: såg nu att ni endå har sex 3 gånger i veckan.. Det är väl tillräckligt i dessa tider??
  • Anonym (extrem)

Men låt henne vara. Vad är ditt problem?. Vilken normal människa vill ha sex 1-2 ggr om dagen år in och år ut. Det finns faktiskt perioder i livet man har mindre lust vilket är helt normalt.

Du är väldigt egocentrisk. Trots att jag är bra många år yngre än dig och har ett aktivt sexliv så är ju dina behov och krav något av det extrema. Tagga ner.

• Anonym (-)
    Anonym (extrem) skrev 2020-11-12 12:52:27 följande:

Men låt henne vara. Vad är ditt problem?. Vilken normal människa vill ha sex 1-2 ggr om dagen år in och år ut. Det finns faktiskt perioder i livet man har mindre lust vilket är helt normalt.

Du är väldigt egocentrisk. Trots att jag är bra många år yngre än dig och har ett aktivt sexliv så är ju dina behov och krav något av det extrema. Tagga ner.

Män brukar vilja ha sex jämt.
  • Anonym (Trött)
    Anonym (extrem) skrev 2020-11-12 12:52:27 följande:

Eller hur?

Mitt ex var också sån, det slutade med att han både misshandlade och våldtog mig när jag helt enkelt inte orkade ha mer sex.

Det blev en dyr historia för honom.
  • Anonym (-)
    Anonym (Trött) skrev 2020-11-12 13:09:14 följande:

Eller hur?

Mitt ex var också sån, det slutade med att han både misshandlade och våldtog mig när jag helt enkelt inte orkade ha mer sex.

Det blev en dyr historia för honom.

Usch vilken idiot! Var han sån som sysslade med tjatsex också?
  • Anonym (L)

Hon är väl en sån kvinna som luras, och när hon fått mannen på kroken (flyttat ihop och/eller skaffat barn) så visar hon sitt rätta jag.

• Anonym (Trött)
    Anonym (-) skrev 2020-11-12 13:18:22 följande:
    Usch vilken idiot! Var han sån som sysslade med tjatsex också?
    Ja, minst sagt.
    Kravsex, hotsex... allt för att få sin äckliga vilja igenom.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Alfabeta) skrev 2020-11-11 20:07:41 följande:

Men att behov kan ändras så? Fram tills i våras hade vi det varje morgon och varje kväll. Och hon har alltid jobbat som hon gör nu. Jag har påtalat från början hur viktigt sex är för mig så hon visste vad hon skrev under på när vi blev tillsammans. Romantiken från min sida är ett sätt att hålla glöden igång i en för oss båda tung vardag fylld med dagliga utmaningar...

Skojar du...

Att ha sex varje dag i ett långt förhållande funkar ju inte...visst i början när båda är nykära...men inte i längden.

2-3 ggr i veckan på sin höjd är nog en mer realistisk förväntning....
  • Anonym (-)
    Anonym (L) skrev 2020-11-12 13:19:02 följande:

Hon är väl en sån kvinna som luras, och när hon fått mannen på kroken (flyttat ihop och/eller skaffat barn) så visar hon sitt rätta jag.

Vad menar du med det??
  • Anonym (-)
    Anonym (Trött) skrev 2020-11-12 13:19:53 följande:

Ja, minst sagt.

Kravsex, hotsex... allt för att få sin äckliga vilja igenom.

Finnns tyvärr allt för många sådana män :( har också träffat massa män som tjatar till sig sex och om de inte får det så våldtar de en istället osv...
Svar på tråden Hon vill aldrig ligga