• Anonym (Alfabeta)

Hon vill aldrig ligga

Jag är en man i 40-årsåldern som ser bra ut, vältränad och håller mig ung och fräsch.

Jag har ett förhållande med en kvinna i min ålder sedan ett par år tillbaka som varit bra fram tills i våras.

Vi har alltid haft massor med sex, snabbisar i köket och varje morgon och kväll. Nu kommer hon alltid med dåliga ursäkter till att hon inte vill ligga med mig. Att hon är stressad, trött, har mens (!), vill se en serie osv. För mig är det viktigt att ha sex dagligen gärna flera gånger för att hålla intimiteten vid liv, vilket jag gjort tydligt för henne. Jag har köpt krämer som ska göra det skönt för henne, köpt blommor och gått ner på henne i köket och fick då en utskällning!

Häromnatten jobbade hon kvällsskift på akuten och jag satt uppe och väntade ända till klockan halv tolv för att vi skulle ha tid att vara intima. Hon duschade och jag antog att hon gjorde sig ren och fräsch för mig. Hon ville inte att jag skulle komma in i duschen (!) sedan ville hon bara sova! Jag förklarade flera gånger hur sugen jag var och skedade och smekte henne men hon kom med massa ursäkter. Blev uppriktigt förbannad.

Jag har även en del saker jag vill prova i sängen, har skrivit ner dessa till henne. Det är inga svåra saker utan handlar om olika ställningar, att jag vill att hon pratar lite på ryska osv. Hon har gått från att vara en kåtbock till en riktigt tråkig människa i sänghalmen.

Känner mig avvisad och arg. Några tips på hur jag får henne på hugget igen? Nu går hon med på samlag max tre gånger i veckan!

• Svar på tråden Hon vill aldrig ligga
  • Anonym (qwerty)

Så extremt omogen trådstart. Inte en enda fundering på vad HON egentligen vill ha och då pratar jag inte om sex. Hon kanske bara vill mysa, ha någon som lyssnar, se en film, ha egentid eller vad som helst. Ditt enda mål med allt som du försöker förklä som "romantiskt" gör du för är att få sex. Dina handlingar har alltså en väldigt genomskinlig baktanke vilket gör det hela totalt oromantiskt och säger en hel del om vilken extrem egoist du är. Ska man ha sex med en annan människa är förutsättningen att den verkligen vill annars är det nej, nej och åter nej. Du får väl tillfredsställa dig själv eller träffa nån annan. Räkna med att nästa person inte heller komma vilja ha sex med dig efter ett tag. Tvivlar på att nån vill det i långa loppet. 

• Fiona M

Att anspela på sex eller dra fram kuken är, oavsett vad du tror TS, inte ett dugg romantiskt. Om du börjar fundera på vad HON skulle uppskatta och gör det istället för vad du själv gillar så kanske det går bättre.

• Anonym (Alfabeta)

Alltså wow... det finns inga tankar här kring att ett aktivt sexliv är viktigt utan jag blir kallad omogen och egoistisk och andra epitet. Jag har påtalat för henne redan från början av relationen hur viktigt sex är för mig, gärna dagligen. Jag har tänkt på henne, skriver på dagarna och frågar vad hon skulle gå igång på utan att få svar. Köpt krämer, snygga trosor, masserar henne därnere osv.

Ger henne dagligen komplimanger för hur sexig hon är.

Har tänkt att sex kan vara ett sätt att koppla av för henne efter arbetet. Vi kan inte sluta ligga för att Corona finns eller hur? Har det också stressigt nu iom coronanrisen vilket gör mig stressad. Då vill jag ha hennes närhet och hade önskat detsamma från henne.

• Anonym (Alfabeta)

Hon är inte rysk men kan lite då hon kommer från Estland och tycker det skulle kännas lite spännande och förbjudet om hon sa några saker på ryska under akten eller för den skull pratade lite mer. Förstår ju inte ryska själv. Detta är bara exempel. Portugisiska hade också varit sexigt samt lite nya ställningar och kläder men det är tydligen bom stopp där...

Vi har ju också pratat om att skaffa barn men det lär ju bli svårt. Det är extra viktigt att hålla igång sexlivet när man fått barn också. Jag älskar ju henne, hade bara önskat hon vad lite vildare i sängen. Detta är ett vanligt problem för många män och kvinnor i dagens samhälle.

• Anonym (Alfabeta)
    Anonym (-) skrev 2020-11-12 19:56:56 följande:

Vad är det med det då? Många känner sig pressade till att ha sex, så det är väl kanske inte så konstigt.

Då ska man vara ärlig mot mannen från början, att man inte uppskattar sex och intimitet. Det finns gott om kvinnor som älskar detta. Båda måste aktivt jobba för att ha ett regelbundet sexliv.
  • Anonym (Alfabeta)
    Plupp73 skrev 2020-11-12 20:01:45 följande:

Du är inte alls inne på att LYSSNA IN hennes behov. Du är inte intresserad av hennes tankar. Du ger henne blommor, choklad etc etc för att du ska få sex. Dessutom kommentarer du att hon inte längre orkar driva i hushållet som förr....

Vänta...hon jobbar på akuten under brinnande pandemi, du jobbar hemifrån. Hmmm.... verkligen hennes uppgift att sköta hemmet och sära på benen.

Du må beskriva dig som attraktiv, men det här var nog det mest iattraktiva jag någonsin hört.

Sanningen: hon kommer att bli stenkåt igen när hon träffar en ny man. Som ser HENNE.

Hmm, jag förstår hur du tänker där. Men samtidigt har jag sagt att hon kan gå ner i tid om hon vill och jag hjälper såklart till när jag har tid att dammsuga och diska.

Det här handlar inte om praktiska saker utan att hon är ointresserad i sex och jag vill få henne kåt igen. Hon måste kunna släppa jobbet när hon går hem.
  • Anonym (Uj)
    Anonym (Alfabeta) skrev 2020-11-11 19:06:13 följande:

Jag är en man i 40-årsåldern som ser bra ut, vältränad och håller mig ung och fräsch.

Jag har ett förhållande med en kvinna i min ålder sedan ett par år tillbaka som varit bra fram tills i våras.

Vi har alltid haft massor med sex, snabbisar i köket och varje morgon och kväll. Nu kommer hon alltid med dåliga ursäkter till att hon inte vill ligga med mig. Att hon är stressad, trött, har mens (!), vill se en serie osv. För mig är det viktigt att ha sex dagligen gärna flera gånger för att hålla intimiteten vid liv, vilket jag gjort tydligt för henne. Jag har köpt krämer som ska göra det skönt för henne, köpt blommor och gått ner på henne i köket och fick då en utskällning!

Häromnatten jobbade hon kvällsskift på akuten och jag satt uppe och väntade ända till klockan halv tolv för att vi skulle ha tid att vara intima. Hon duschade och jag antog att hon gjorde sig ren och fräsch för mig. Hon ville inte att jag skulle komma in i duschen (!) sedan ville hon bara sova! Jag förklarade flera gånger hur sugen jag var och skedade och smekte henne men hon kom med massa ursäkter. Blev uppriktigt förbannad.

Jag har även en del saker jag vill prova i sängen, har skrivit ner dessa till henne. Det är inga svåra saker utan handlar om olika ställningar, att jag vill att hon pratar lite på ryska osv. Hon har gått från att vara en kåtbock till en riktigt tråkig människa i sänghalmen.

Känner mig avvisad och arg. Några tips på hur jag får henne på hugget igen? Nu går hon med på samlag max tre gånger i veckan!

Stackars flickvän. Hade du varit min hade du åkt ut genom fönstret!
  • Anonym (Alfabeta)
    Anonym (asdf) skrev 2020-11-12 22:45:44 följande:

Vad har hon för behov som du försöker tillfredsställa?

Hennes sexuella behov och behov av att bli sedd som en vacker kvinna.
  • Anonym (Alfabeta)
    Anonym (X) skrev 2020-11-12 20:51:36 följande:

Olika förklaringar:

Hon är stressad. En stressad kvinna brukar inte vilja ha sex

Hon är deprimerad. Pandemin som pågår gör många deprimerade nu eftersom man inte kan göra roliga saker som att resa, gå på café, gå på bio, inget socialt alls, inte gå i köpcentrum etc.

Hon kan ha slutat älska dig och därför vill hon inte ha sex med dig

Du kan ha gjort något hon ogillar väldigt starkt och det får generellt en kvinna att inte vilja ha sex med personen. T ex gräl, bråk eller tjatsex m.m

Hur tror du hon känner? Om du sätter dig in i henne och förstår varför hon inte vill oftare längre så kommer du också kunna lösa problemet. Det kräver alltså att du ser på saken från hennes perspektiv, så du kan lösa upp det egentliga problemet. Det finns oftast ett större problem bakom minskat sex. Minskat sex är ett symtom på något annat problem. Hitta det problemet och börja DÄR.

Hon har inga neuropsykiatriska störningar. Jag gör allt för henne, köper saker, lyssnar på hennes tjejgrejer med bloggen osv. Uppmuntrar henne att gå på behandlingar och gör frukost på sängen ibland, skriver flera gånger dagligen hur fin hon är och köper massa saker till henne och hon får blommor hur mycket som helst, jag ringer ofta och skickar kort på mig. Hon har ingen anledning att inte må bra. Man får faktiskt resa och så.
  • Mimosa86
    Anonym (Alfabeta) skrev 2020-11-13 11:12:24 följande:

Hmm, jag förstår hur du tänker där. Men samtidigt har jag sagt att hon kan gå ner i tid om hon vill och jag hjälper såklart till när jag har tid att dammsuga och diska.

Det här handlar inte om praktiska saker utan att hon är ointresserad i sex och jag vill få henne kåt igen. Hon måste kunna släppa jobbet när hon går hem.

Hon jobbar med människor och människor nu i kris. Det påverkar på ett djupare plan än andra typer av arbeten. Hur kopplar man bort jobbet när man möter rädda människor? Skadade människor? Människor som kanske kommer dö och förtvivlade anhöriga? You tell me. Hur kåt är man efter att tex ha pratat med gråtande anhöriga som portas från att ta avsked från den man älskar mest?

I detta läge kanske inte sex är vad HON behöver utan en trygg famn att vila i, att prata av sig och ev underlätta det som tynger henne. Att känna stöd och omtanke. Ett varmt bad och få lagad middag så hon kan få vila både fysiskt och mentalt och slippa pressen på att prestera i sängen för att hålla dig nöjd. Att få ta hand om sig själv.

Sex varierar under livet utifrån situation. Det är helt normalt att tappa lust i kris, sorg, trötthet och barn. Det betyder inte att det minskade sexet är ett konstant tillstånd. Och älskar man varandra så har man förståelse för detta. Man kan ha intimitet utan att behöva vara vild i sängen dessa tider.

Och om ett vilt sexliv med ständig kontinuitet är vad du värdesätter som viktigast i en relation så tycker jag inte du ska ha ett förhållande utan ha flera kk istället. För om du tror att en människa är kapabel till vilt sex 2 ggr om dagen i alla lägen så har du orimligt höga förhoppningar på en vanlig människa. Då är det en nymfoman du behöver vid din sida.

Det som är mest alarmerande i din text är inte din önskan om sex utan din totala självfokusering och oförmåga (eller ointresse?) att sätta dig in i hennes situation.
Svar på tråden Hon vill aldrig ligga