• Nowoli

BIM dec 2020

En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)

• Svar på tråden BIM dec 2020
  • MSL08

Såhär har mina tester sett ut de senaste dagarna på "vanliga" Rfsu. På CB testa tidigt är det fortfarande supersvagt och nästan helt omöjligt att se något och CB digitalt visar "Inte gravid"...I mitt fall ser jag strecket tydligare på kvällen och på morgonen är det mycket svagare.

Vad tror ni, är det positivt eller inbillar jag mig?

Är på äl+13

• Amandannn
    Keabro skrev 2020-12-28 10:23:17 följande:

Det skulle kunna vara så att det tog lång tid för ägget att fästa och att det fäste i förrgår/igår. Isåfall syns det inte på gravtest förrän om några dagar, kanske en vecka. Så om inte mensen kommit om en vecka, så testa igen. Men jag hade haft lite koll på ägglossning också, utifall det inte tog sig den här månaden, så ni inte missar nästa månads chans :)

Hej!

Tack för svar, jag väntar och testar om en stund igen ifall mensen inte tagit sig. Lär köpa annat test än rfsu bara utifall att.

Ska också köpa äl test, i alla fall för att få större förståelse. I övrigt tror jag vi väntar med nästa försök, dels för att jag är en så lättuppjagad människa så det skulle säkert bli motsatt effekt ifall vi fortsätter och det inte tar sig och dels för att sambon gärna inte vill att barnet ska födas allt för sent på året. (Skulle det råka bli något gör det förstås ingenting om de skulle bli födsel sent på året men man kan ju alltid försöka sålänge man tror att det går. :)
  • FruH2
    MSL08 skrev 2020-12-28 10:34:00 följande:

Såhär har mina tester sett ut de senaste dagarna på "vanliga" Rfsu. På CB testa tidigt är det fortfarande supersvagt och nästan helt omöjligt att se något och CB digitalt visar "Inte gravid"...I mitt fall ser jag strecket tydligare på kvällen och på morgonen är det mycket svagare.

Är på äl+13

Man tycker sig se ett svagt sträck där? Vänta ett par dagar och testa sedan???? när brukar du få din mens?
  • MSL08
    FruH2 skrev 2020-12-28 12:26:04 följande:

Man tycker sig se ett svagt sträck där? Vänta ett par dagar och testa sedan???? när brukar du få din mens?

Det är intressant att CB testa tidigt knappt ger utslag men att Rfsu gör det. De sistnämnda ska ju mäta högre HCG nivåer än CB.

Har oregelbunden mens, men utgår från att jag hade äl den 15/12 så bim bör vara imorgon, 29/12. Ska ta ett nytt test imorgon kväll och se om det blir starkare. :)
  • Fullofhope
    MSL08 skrev 2020-12-28 10:34:00 följande:

Är på äl+13

Hur långt efter du utförde testet, är bilden tagen? Spökstreck kan ju vara luriga, så därför är det lättare att ge en bedömning om vi vet hur långt efter du doppade stickan i urin - som du tog bilden :) håller tummarna för att det är ett plus! Ja tog ett cb digital på äl+12 som visade positivt, hade aldrig förväntat mig att de skulle visa positivt så tidigt med ett digitalt :)
  • snelponnyhest

Jag har hade BIM den 26/12 och idag när jag skriver är det 28/12. Fick negativt test imorse men då var det inte heller någon mens. Nu på kvällen har jag fått bruna flytningar med lite blod i vilket är väldigt ovanligt för mig då har jag endometrios och min mens rivstartar allting med väldigt mycket blod och blodklumpar. Har läst mig till att man kan ha lite bruna/blodaktiga flygningar i början men är ändå orolig att det inte tagit sig. Jag har jäääättesvullna tuttar, sura uppstötningar, kissar mer än vad jag brukar och är väldigt mycket tröttare trots att jag sover mina timmar. Vet inte om symptomen bara är önsketänkande eller dem är riktiga.

• MSL08
    Fullofhope skrev 2020-12-28 17:18:43 följande:

Hur långt efter du utförde testet, är bilden tagen? Spökstreck kan ju vara luriga, så därför är det lättare att ge en bedömning om vi vet hur långt efter du doppade stickan i urin - som du tog bilden :) håller tummarna för att det är ett plus! Ja tog ett cb digital på äl+12 som visade positivt, hade aldrig förväntat mig att de skulle visa positivt så tidigt med ett digitalt :)

Men åh vilken härlig känsla att få plussa! Stort stort grattis! :) :) Fick du positivt på sticka också samtidigt som det digitala?

Ni är så gulliga som orkar svara på alla frågor och det är så kul att läsa alla solskenshistorier, det ger mig hopp!

Bilden är tagen inom testtiden men verkar tyvärr inte bli starkare än så. Nu började jag dessutom må illa och känna av mensvärk så jag tror inte det tog sig denna månaden :( Får se imorgon om mensen dyker upp.
  • FruH2
    MSL08 skrev 2020-12-28 16:47:18 följande:

Det är intressant att CB testa tidigt knappt ger utslag men att Rfsu gör det. De sistnämnda ska ju mäta högre HCG nivåer än CB.

Har oregelbunden mens, men utgår från att jag hade äl den 15/12 så bim bör vara imorgon, 29/12. Ska ta ett nytt test imorgon kväll och se om det blir starkare. :)

Åh jag hade fast smiley både 15/12 och 16/12, jag testade trots fast smiley vet dock inte varför, haha! så har också räknad bim imorgon enligt flo appen och har haft 25 dagars cykel sedan avslut av minipiller.

Har haft tunga bröst vilket varit ovanligt för mig men har testat sedan 5 dagar innan bim men alla negativa.. har idag haft lite stickningar i högersida också men inte haft några som helst känningar i magen innan? Lever än på hoppet.. men får väll ställa in mig på mens kommande dagar.. dock har jag inte fått mina ?syntom för mens? ännu. Djungel det här :-S
  • MSL08
    FruH2 skrev 2020-12-28 22:09:43 följande:

Åh jag hade fast smiley både 15/12 och 16/12, jag testade trots fast smiley vet dock inte varför, haha! så har också räknad bim imorgon enligt flo appen och har haft 25 dagars cykel sedan avslut av minipiller.

Har haft tunga bröst vilket varit ovanligt för mig men har testat sedan 5 dagar innan bim men alla negativa.. har idag haft lite stickningar i högersida också men inte haft några som helst känningar i magen innan? Lever än på hoppet.. men får väll ställa in mig på mens kommande dagar.. dock har jag inte fått mina ?syntom för mens? ännu. Djungel det här :-S

Haha de saker man gör för att få en hint om ett ev. plus! Har tempat, testat med olika tester, haft olika symptom men har inte blivit klokare av det..Jag hoppas verkligen att jag inte har samma testmani i fortsättningen. Har nästan blivit stammis på apoteket...pinsamt att erkänna men sant.

Det låter lovande med dina symptom och att mensvärken har uteblivit. Många plussar ju efter bim så nu får vi bara hoppas att mensen håller sig borta! Vi får peppa varandra in i det sista nu och ja, leva på hoppet när testerna säger annat.

Vilka tester använder du?
  • MSL08
    snelponnyhest skrev 2020-12-28 21:01:26 följande:

Jag har hade BIM den 26/12 och idag när jag skriver är det 28/12. Fick negativt test imorse men då var det inte heller någon mens. Nu på kvällen har jag fått bruna flytningar med lite blod i vilket är väldigt ovanligt för mig då har jag endometrios och min mens rivstartar allting med väldigt mycket blod och blodklumpar. Har läst mig till att man kan ha lite bruna/blodaktiga flygningar i början men är ändå orolig att det inte tagit sig. Jag har jäääättesvullna tuttar, sura uppstötningar, kissar mer än vad jag brukar och är väldigt mycket tröttare trots att jag sover mina timmar. Vet inte om symptomen bara är önsketänkande eller dem är riktiga.

Har också läst att man kan få någon typ av blödning i samband med mens trots att man är gravid. Har för mig att om blödningen är annorlunda mot vad man vanligtvis brukar ha så kan det bero på graviditet. Om den fortsätter att vara sparsam eller upphör tidigare än än vad den brukar kanske du kan ta ett nytt test och se?
Svar på tråden BIM dec 2020