• Nowoli

BIM dec 2020

En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)

• Svar på tråden BIM dec 2020
  • Li89

Hej. Hoppar in här!

BIM 21dec och har fortfarande inte dykt upp... Haft lite dragningar i nedre delen av magen och känsliga bröst. Min mens bruka komma på klockan (plus/minus 1 dag)

Gjorde detta test idag på morgonen och vet inte om jag inbillar mig. Ser ni något svagt streck?

• Bessan91
    Li89 skrev 2020-12-25 09:00:48 följande:

Hej. Hoppar in här!

BIM 21dec och har fortfarande inte dykt upp... Haft lite dragningar i nedre delen av magen och känsliga bröst. Min mens bruka komma på klockan (plus/minus 1 dag)

Gjorde detta test idag på morgonen och vet inte om jag inbillar mig. Ser ni något svagt streck?

Det är ju ngt där!?

Ta ett digitalt!
  • MSL08

Är så förvirrad just nu! Kan någon vänlig själ hjälpa mig att förstå vad som händer??

Fick mitt första supersvaga plus den 23e (äl+8) på ett testa tidigt test. Samma dag fick jag blinkande gubbe på CB äl-test. Dagen efter fick jag fast gubbe på CB äl-test och grav-test visar fortfarande svagt positivt.

Om jag har förstått det rätt kan äl-test påvisa graviditet. Man kan också kan få utslag på äl-test två ggr under samma cykel om äl misslyckades första gången.

Eftersom jag först fick blinkande och sedan fast gubbe på CB, betyder det att äl är på gång?

Är det någon annan som upplevt detta?

• Vicki89
    MSL08 skrev 2020-12-25 16:57:38 följande:

Är så förvirrad just nu! Kan någon vänlig själ hjälpa mig att förstå vad som händer??

Fick mitt första supersvaga plus den 23e (äl+8) på ett testa tidigt test. Samma dag fick jag blinkande gubbe på CB äl-test. Dagen efter fick jag fast gubbe på CB äl-test och grav-test visar fortfarande svagt positivt.

Om jag har förstått det rätt kan äl-test påvisa graviditet. Man kan också kan få utslag på äl-test två ggr under samma cykel om äl misslyckades första gången.

Eftersom jag först fick blinkande och sedan fast gubbe på CB, betyder det att äl är på gång?

Är det någon annan som upplevt detta?

Du ska nog strunta i ägglossningstester nu och ta gravtester istället. Är de positiva så är du gravid. Finns ingen poäng att ta äl-tester. Grattis till plusset!
  • isabelle81
    Snickesnack skrev 2020-12-24 10:01:33 följande:

Se där ja! Men jag hade det liksom på känn igårkväll när jag stod och drack ren limejuice ur en sån där grön boll / MVH hon som klyftade citroner och åt som apelsin förra gången.

Och mannen ifråga, konstaterade odramatiskt (okej det var lite glädjerop och solskensleenden först) att det är tur att vi ska köpa en till bil.

Så här blev det en väldigt god jul till trots, och det önskar jag er andra också!

GRATTIS :) ja världens bästa julklapp fick jag också!
  • isabelle81
    Lariz skrev 2020-12-25 07:28:55 följande:

BIM-3, Andra barnet försök 11..

Någon mer som ser två sträck?

JA! GRATTIS:)
  • Milie
    Värphönan skrev 2020-12-23 08:24:57 följande:

Ja, jag brukar få med mensvärk när jag är gravid än jag har vid mens. Det är växtvärk från när livmodern växer. Det är ju en liten muskel som går från en päron i size till en stor vattenmelon hehe. Helt galet egentligen!

Ett hönsägg t.o.m. har jag hört. Lite kul med ditt nick :)

Solstråle 2: Graviditet 1 & 2 hade jag inga syntom. Även vanliga menssymtom var borta. Men detta är min tredje och jag hade ovanligt mycket mensvärk innan plus. Jag var så klart helt övertygad om att mensen skulle komma. Som Värphöna skrev är det ju rätt naturligt att det känns när den yttepyttiga livmodern ska börja växa. Vad jag förstår är det vanligast att det gör ont.
  • Milie

Har missat så många inlägg men såg att det var snack om tempdippar i lutealfasen och positiva ägglossningstest. Dippen man kan få i lutealfasen kan tyvärr bero på en östrogenvåg som kommer då, oavsett gravid eller ej. Progesteron värmer. Östrogen "kyler". Då kommer vi även in på blinkande smileys som reagerar på östrogen. Därför kan det blinka för fullt där. Sen är det sant att ägglossningstest kan reagera på hCG. Men tyvärr kan man också ha en våg av LH just innan mens. Så håll er till gravtest. (Ska jag säga som tog superpositivt LH-test på BIM pga hade inget gravtest hemma. Haha. Ta mig inte som nån elak pekpinne. Alla gör precis vad vi tycker verkar bäst i stunden <3)

• Fullofhope

Jag kunde inte hålla mig från att testa ändå! Testade igår med morgon urin, tyckte mig se ett streck (de brukar ju va tvär blankt annars utan en hit av ett streck ens för mig). Men tänker att ja kanske inbillade mig, så testade idag igen. Och nu inbillar jag mig inte! Är detta ett positivt test? Bilden är tagen 5min efter att ja gjorde testet. Jag vågar inte bli glad än

Svar på tråden BIM dec 2020