• Nowoli

BIM dec 2020

En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)

• Svar på tråden BIM dec 2020
  • Lariz
    Snickesnack skrev 2020-12-26 13:47:02 följande:

De brukar väl inte gå att hitta heller eftersom de är hemliga oftast :)

Men jag är också intresserad bara jag lyckas passera BIM. Finns väl ingen septembertråd än i andra forumdelen heller?

Jag hittade en grupp, www.facebook.com/groups/391247038869732/
  • Lariz
    Snickesnack skrev 2020-12-26 13:47:02 följande:

De brukar väl inte gå att hitta heller eftersom de är hemliga oftast :)

Men jag är också intresserad bara jag lyckas passera BIM. Finns väl ingen septembertråd än i andra forumdelen heller?

Jag hittade en grupp, www.facebook.com/groups/391247038869732/
  • isabelle81
    Fullofhope skrev 2020-12-26 12:06:04 följande:

Bilden kom ju helt fel, så poster en ny så de är lite lättare att se. Är på äl+12 idag.

STORT GRATTIS :) :)
  • MSL08
    Fullofhope skrev 2020-12-26 12:50:38 följande:

Tack :) men hur vet man att de inte är ett spökstreck? Ja vågar inte bli för glad vilket känns frustrerande. Har ett digital hemma med men tänkte vänta till BIM innan ja tar de

Förstår din oro och jag är ingen expert på ämnet men spökstreck brukar väl oftast dyka upp efter "testtiden"?

Tycker dessutom att strecket ser alldeles för tydligt ut för att vara spökstreck.

Håller tummarna för att du får ett positivt besked imorgon på det digitala! :)
  • MSL08
    Vicki89 skrev 2020-12-25 18:21:11 följande:

Du ska nog strunta i ägglossningstester nu och ta gravtester istället. Är de positiva så är du gravid. Finns ingen poäng att ta äl-tester. Grattis till plusset!

Tack för svaret! Man griper lite efter halmstrån när man är så nära bim men du har helt rätt, äl-testerna förvirrade mer än vad de gav svar...
  • MSL08
    Milie skrev 2020-12-26 11:51:40 följande:

Har missat så många inlägg men såg att det var snack om tempdippar i lutealfasen och positiva ägglossningstest. Dippen man kan få i lutealfasen kan tyvärr bero på en östrogenvåg som kommer då, oavsett gravid eller ej. Progesteron värmer. Östrogen "kyler". Då kommer vi även in på blinkande smileys som reagerar på östrogen. Därför kan det blinka för fullt där. Sen är det sant att ägglossningstest kan reagera på hCG. Men tyvärr kan man också ha en våg av LH just innan mens. Så håll er till gravtest. (Ska jag säga som tog superpositivt LH-test på BIM pga hade inget gravtest hemma. Haha. Ta mig inte som nån elak pekpinne. Alla gör precis vad vi tycker verkar bäst i stunden <3)

Det är en hel vetenskap det här... Nu håller jag mig till gravtester. Inser att det blev för jobbigt att hålla koll på temp, äl-test och gravtest samtidigt. Framförallt när de inte överensstämmer och mitt tålamod är lika med obefintligt...Tack för input! :)
  • Linda4barnsmamma

jag har Bim den 31/12 tog ett test idag och det var väldigt svagt streck på gravtestet, jag blir lite osäker så jag fick genom gå ett missfall för 1 månad sen, hoppas på en ny graviditet, känns som det är så iallafall då jag har yrsel som jag brukar få innan binär jag är gravid

• mopstops
    Fullofhope skrev 2020-12-26 12:06:04 följande:

Bilden kom ju helt fel, så poster en ny så de är lite lättare att se. Är på äl+12 idag.

Det där ser positivt ut! Du kan garanterat ta ett digitalt.. mott var ungefär så svagt och tog ett digitalt med samma urin som visade gravid 1-2 ?

• Milie

Hamnar ni som plussar nu i september? De flesta måste väl hamna i augusti? Säg till om nån skapat en FB-grupp för augusti :)

Svar på tråden BIM dec 2020