Sola13 skrev 2021-10-04 14:08:14 följande:
Hon sa bara att jag skulle gå ner till en igen och se hur det fungerar, om det inte blir något får jag väl gå upp till 2 igen eller möjligtvis 1,5 som du säger! Nej, ägglossningspolning har jag gjort och det var fri passage. Detta är något annat, hon sprutade in någon vätska för att se om livmodern får en jämn fin rund form eller om det finns sammanvävningar som inte beror på att man gjort ett ingrepp i samband med förändringar osv. För att utesluta. Var där idag och allt såg fint ut, vilket så klart är skönt att hör men samtidigt blir jag också frustrerad över att det inte går! Nu har jag haft flera ägglossningar men ändå inte blivit gravid, känns surt att det tagit så lång tid innan min man fått remiss för spermaprov, men nu ska han iaf dit i mitten och slutet av oktober, sen får vi se vad det visar och om det ändrar vår taktik.
Hoppas att det går bra för er! Det är en evig väntan att räkna dagar till äl och till mens, det enda man gör är att räkna ner känns det som.. Jag gjorde faktiskt också den undersökningen med vätska i livmodern, det känns som att vi har samma läkare hehe!
Mannen har gjort spermaprov och fått svar på att allt är normalt.
Jag plussade faktiskt den 1 oktober, graviditetstesten har blivit starkare för varje dag, nu ska jag försöka sluta ta test och försöka hoppas på att det går vägen denna gången. Vi vågar inte riktigt vara glada förrän första ul den 2 november, men samtidigt vill man ju inte gå miste om glädjen i början OM allt går bra... Svåra känslor det där.. Håller alla tummar för att det går bra för er också!