Mizzi26 skrev 2021-11-11 00:27:27 följande:
Hej alla! Jag hoppar gärna in här också.
Jag har tagit min första kur enkeldos letrozol men tyvärr blev det ingen ägglossning.
Jag har pcos och i korta drag blivit gravid många gånger senaste åren men får tyvärr aldrig behålla.
Väntar in någon form av mens men vet ju inte när det händer efter denna misslyckade kuren.
Nästa cykel tänkte jag öka dosen men vet inte hur mycket.
Jag hade äl känningar och starka äl test i en vecka denna omgång men ägget släppte aldrig. Kan det räcka med en extra halv tablett varje dag tror ni? Jag är rädd för att bli överstimulerad. Min gyn vill att jag fortsätter med 1 tablett men fick inget vul denna cykel och jag känner att jag vill inte slösa bort en cykel till så tänkte öka på lite i smyg.
Jag har väntat tillräckligt på ett mirakel nu. Kram
Hej! Jag har samma problem. Har PCO och varit gravid fyra gånger (mha Letrozol) men tidiga missfall. Utredning visar inga fel. Har nu varit hos en läkare som forskat mycket på upprepade missfall och menar att tillskott av progesteron från ÄL kanske kan hjälpa mig. Alla läkare jag träffat innan har avfärdat missfallen som otur, men denna läkare menar att det finns ett tydligt samband. Har du gjort någon utredning eller blivit rekommenderad progesteron?
Som svar på din egentliga fråga åt jag först enkeldos som fungerade. Fick missfall. Därefter fungerade inte enkeldos längre så fick höja till dubbeldos vilket fungerade. Fick missfall igen. Därefter fungerade inte dubbeldos (60 dagars cykler 2 månader i rad) så har nu fått höja till trippeldos och är på CD7. Hade jag vart dig hade jag höjt till dubbeldos - men det är endast baserat på att jag hade gjort så själv. Är inte jätterädd för om flera ägg skulle släppa. Hoppas det går vägen!