Vår letrozol resa- följas åt?
Ni som testat både enkel och dubbel dos letrozol, när fick ni ÄL? Kom den snabbare med dubbel dos än med enkel dos? Fått ÄL dag 18, känns sent eftersom de brukar säga "en vecka efter avslutad kur". När får ni ÄL?
Ni som testat både enkel och dubbel dos letrozol, när fick ni ÄL? Kom den snabbare med dubbel dos än med enkel dos? Fått ÄL dag 18, känns sent eftersom de brukar säga "en vecka efter avslutad kur". När får ni ÄL?
Jag har fått letro trots förmodad egen ÄL. Denna första cykel med letro verkar ÄL utebli eller blivit rätt kass. Någon som varit med om liknande? Tempen är lite förhöjd men inte alls så hög som den brukar, och ostabil dessutom.
Får jag fråga vad det var som gjorde att dina (höga?) prolaktinnivåer upptäcktes? Vad hade du får symptom?
Har fått crinone nu som jag ska börja ta efter ÄL och hoppas att det gör någon skillnad. Har spottings och lite svajig temperatur i lutealfas så kan ju inte skada! Någon som haft bra effekt av crinone?
Väntar också på provsvar från hormonprofil. Tog dem för över en vecka sen. Har ni varit med om att få vänta länge? Andra prover kommer ju upp på 1177 samma dag eller dagen efter.
Varför rekommenderas att man tar en paus från letrozol en cykel? Har någon haft positiva effekter eller till och med blivit gravid under pausen?
Jag ägglossar så sent på letrozol! Efter cd 20. Det tillsammans med crinone som försenar mensen gör att min senaste cykel var 37 dagar(!) Jag har tidigare haft 28-30 dagars cykler så det känns verkligen som en utveckling åt fel håll.
Någon som vet om man kan förkorta follikelfasen? Gör högre dos letrozol att man ägglossar tidigare? Borde jag kanske hoppa över letrozol? Jag ägglossar på egen hand men vet dock inte alls min egen cykellängd sen ma i mars.
Hej!
Tredje letrozol stimulering nu och har lite förhoppningar om att det kanske tagit sig denna gången. Har de senaste 5 dagarna fått tre svagt svagt positiva test, och däremellan negativa med rfsu. Cb digital sa "inte gravid" för två dagar sedan.
Har inte exakt koll på äl då jag aldrig någonsin får utslag på stickorna, men jag får bekräftat genom ul och progesteron prover att äl skett. Jag TROR att jag hade äl senast den 20.
Beräknad mens skulle börjat i måndags.
(jag har en lutealfas på 9 dagar oftast, och anledningen till att jag testade så tidigt är för att jag en gång tidigare blivit gravid med letrozol och plussade då 6 dagar efter äl, vet att det egentligen inte vore möjligt, men eftersom jag går på ul helatiden vet jag när jag hade äl)
Hoppas innerligt att det går denna gången, har haft en tuff sommar med MA- två omgångar med cytotec- skrapning-sammanväxningar efter skrapning och tunn slemhinna. Risken är att det ändå inte kommer att ta sig pga misstänkta sammanväxningar, är inbokad på ny hysteroskopi om 4 veckor. Dvs får jag mens nu ska jag börja på p piller fram tills undersökningen, tar man bort OM det finns sammanväxningar är det kopparspiral minst en mån efter..
Har även äggstockar som är 10 år äldre än min biologiska ålder(28), väldigt få ägg kvar så det är ganska bråttom.. Det gör ju inte att allt känns lättare med alla dessa komplikationer :(
Remiss till IVF kommer skickas ut så fort undersökningen är gjord.
Håller tummar för oss alla här!
Jag är på ÄL+10, såklart testat idag och det var negativt. Vet att det är tidigt, men känns ändå kört tyvärr. Ett försök kvar innan det blir IVF :(
Hej! Kan ni inte uppdatera var ni är i cykeln?
Själv är jag på äl + 7-8, ni vet hur denna väntan är?. Snart borde mina spottings sätta igång. Har inga direkta symtom för tillfället. Så här ser tempen ut :)