GlitterE skrev 2021-10-11 15:47:57 följande:
Stort tack! Jag håller verkligen tummarna för att allt går vägen. Det är vårt första och jag kan inte fokusera på något annat känns det som, antar att det är fullt normalt Vi har tid hos gyn 26 oktober, dvs 6+6. Vet inte riktigt vilka förväntningar jag ska ha eller ens vad man kan få reda på så pass tidigt? Vet du/någon varför man blir erbjuden så tidigt bara för att cykeln är stimulerad? Som jag förstått det så finns det inga ökade risker pga stimulering. Jag har bara haft pyttelite värk nere i livmodern och hyperkänsliga bröstvårtor. Skojade med sambon här om dagen och bad om fler symtom så att jag kan förstå att det verkligen är på riktigt.
All lycka till dig! Håller verkligen tummarna.. jag kan inte ens försöka tänka på känslan efter missfall. Vad är progesteronkräm bra för? Hur mår du nu och hur har du mått tidigare veckor?
Det är helt normalt ;) jag var likadan i både första och andra, denna gången har jag av förklarliga skäl försökt ignorera det så mycket det bara går o försöker få tiden att gå snabbt :)
Min läkare har motiverat det tidiga VUL med att hon vill se att allt ser bra ut (embryot lever, graviditeten sitter på rätt ställe dvs utomkveds, att det är en pågående graviditet, dvs inte bara en tom hinnsäck med gulkropp osv) det är så mycket som kan gå fel i början så hon har velat se att allt ser bra ut innan hon lämnar över en till vanliga MVC.
I 6+6 bör ni absolut kunna se hjärtat slå :) håller tummarna massor! Jag har heller typ inga symptom, svullna bröst och konstant kissnödig är det enda, njut att du slipper illamående ;)
Näst efter kromosomfel hos embryot är progesteronbrist en av de vanligaste orsakerna till tidiga missfall. Så det är därför jag tar det. Efter missfallsutredningar hittar man i typ 50 procent av fallen ingenting och då brukar de va trombyl och progesteron man testar vid nästa graviditet. Inget som skadar fostret så jag kände att varför vänta till ännu ett missfall om det bara är det lilla som kanske saknas hos mig :)
Hoppas du får fortsätta må bra och att tiden går snabbt fram till VUL, uppdatera oss hur det går :)