• Sola13

Vår letrozol resa- följas åt?

Hej,

Tog en dubbeldos letrozol cd 3-7, är nu på cd 13 och fick en blinkande smiley imorse med cb digital ägglossningstest, hoppas att det är på gång nu! Tyvärr är det sommarstängt hos min gyn så kan inte gå dit på vul eller kolla progesteronet efter en vecka, söker stöd här istället och hejar på oss alla!

• Sola13
    Anonym (Anna) skrev 2021-07-23 09:58:44 följande:

Men vad spännande Sola123, då verkar det ju som om det är på gång. Du får uppdatera hur det går!! ????

Jag har inte heller fått gått på något VUL eller kollat progestronet.. har faktiskt inte ens blivit erbjuden utan läkaren avbröt mig i telefonen då jag bad om det senast och sa att dubbel dos kommer att ge ägglossning (vilket det nu inte verkar göra). Så himla slarvigt och nu har de sommarstängt :(

Blinkande smiley idag igen, håller tummarna för en fast smiley i helgen!

Vad dåligt att de beter sig så! Jag har i våras fått gå på VUL och kolla progesteron, två cykler fungerade det (på så vis att det blev ägglossning, att vi först såg ett stort ägg på vul som sedan bekräftades att det släppt genom prog-test) och därför sa hon att jag kunde fortsätta själv med dubbeldos nu under sommaren om jag ville.

Vilken cd är du på nu? Hoppas på en äl för dig inom kort! Om inte dubbeldos fungerar vill man ju gärna testa trippeldos, tänker jag?
  • Sola13
    Anonym (Anna) skrev 2021-07-23 11:05:05 följande:

Håller tummarna med dig!! Vilket län tillhör du?

Ja det är jättedåligt, men min läkare är tyvärr väldigt kort och otrevlig överlag, så ska se om jag kan få byta då kliniken öppnar igen. 

Är på cd 22 idag och fortfarande väldigt svaga streck på äl-testen och tappen är stängd och hård :(  Ja exakt, men vågar inte höja dosen utan att de gör VUL för är redan orolig för att bli överstimulerad. 

Frågan är om jag ska börja om med provera och testa dubbel letrozol igen, eller om jag bara ska vänta och se om det tillslut släpper något.. har tappat tålamodet och känner mig så himla nere över att det inte fungerar.

ag bor i Skåne, du då? Tycker absolut att du ska byta om du inte känner att du blir hörd! Och håller med, man vågar inte höja själv, därför man vill veta om dubbeldos fungerar eller ej..

Jag hade inte gett upp hoppet än, de två cyklarna för mig som fungerade bra hade jag ca 29 dagar långa, men hade även en som var på ca 40 dagar, då det växte långsamt.. blev också väldigt frustrerad då, det är påfrestande att behöva vänta, särskilt när man inte kan få svar genom vul på om det är något som ser ut att ta sig! Men du ska självklart göra det som känns bäst!
  • Sola13

Glad gubbe på ägglossningstest nu imorse, på cd 15! Hade äl flygningar igår, haft lite värk de senaste dagarna och bröstvårtorna är ömma, så hoppas verkligen att ett fint ägg är påväg!!

• Sola13

Är det någon här som tempar? Enligt min gynekolog fungerar äl-test och NC generellt dåligt för personer med pcos. Tyckte ändå att det för mig verkar fungera bättre med äl-test när jag använder letrozol! Har inte tidigare tagit tempen när jag använt letrozol men provar det nu, någon annan som gör det? Fyllde i NC att jag fick pos på äl-test i lördags, då trodde appen att äl ska ske idag, i så fall borde temperaturen stiga imorgon om det skulle fungera som det gör för personer utan pcos?

• Sola13
    Anonym (Anna) skrev 2021-07-26 12:23:20 följande:

Jag har använt NC i nästan ett år och min temp har alltid stigit dagen efter ägglossning, ibland har den stigit mycket på en gång och ibland så stiger den under 2-3 dagar. Så för mig har det fungerat då jag de gångarna fått mens 13-14 dagar efter att NC satt ut ?bekräftad ägglossning?. De gånger jag inte fått temphöjning så har det inte släppt något ägg.

Fick äntligen glad gubbe idag (cd25) och NC har satt ut ägglossning för mig på onsdag :D

Tack för svar! Hoppas på en tempökning inom kort då!

Åh vad spännande, hoppas att vi Boda ägglossar nu inom kort, vore jättespännande att följa varandra så nära i tiden!
  • Sola13
    Arezo89 skrev 2021-07-26 16:33:22 följande:

Hej! Jag har PCOS och både tempar (med Tempdrop) och testade med både graviditetskollens stickor och med Clearblue digital. Funkade jättebra att pricka in ÄL med de, speciellt med det digitala testet som identifierade min första fertila dag innan de billiga stickorna. Har även haft en fin ökning på tempen och även bekräftat ÄL med progesterontest 1 v efter ÄL. Lycka till :)

Tack! Skönt att höra att det kan fungera så att det finns någon mening med att jag gör det nu varje morgon haha!
  • Sola13
    Gulgja skrev 2021-07-21 23:33:19 följande:

Kul att få följa er!

Har ni fått Ovitrelle någon av er? Själv tog jag Ovitrelle i måndags och imorgon ska jag på en till VUL för att se hur allting gått.

Känner du av några symtom? Har du tänkt vänta till bim med att testa, eller testa tidigare?
  • Sola13
    Arezo89 skrev 2021-07-26 18:06:45 följande:

Jag är på dag 12 efter ÄL och har haft en del symptom så kunde inte vänta längre. Testade med CB early och det var positivt. Jag är gravid!! :D

WOW, stort grattis!! Så stort!! Njut!!

Testade du nu på kvällen eller imorse?

Hur länge/många omgångar med letrozol har ni försökt?

Detta ger hopp till alla oss andra som försöker! Så roligt!
  • Sola13
    Gulgja skrev 2021-07-27 07:53:58 följande:

Planen är att jag ska vänta till bim helt och hållet denna gång vilket är den 3 augusti, drygt en vecka. Känner inga symtom utöver otrolig svullnad runt magen och drag i livmodern men jag är säker på att det är tack vare progestoron vagitorerna och Ovitrelle sprutan.

Själv då?

Jag väntar på att få bekräftat ägglossning (som förhoppningvis skedde igår), idag steg temperaturen med 0,22 grader och hoppas att det ska fortsätta upp kommande dagar. Min plan är också att vänta in bim innan jag testar, får se hur det går haha
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?