Vår letrozol resa- följas åt?
Tack. Jag är redan gravid, men fortsätter titta in i tråden emellanåt. Jag är så nyfiken på hur det går för alla andra.
Hur länge/många letrozol omgångar försökte du?
Tack. Jag är redan gravid, men fortsätter titta in i tråden emellanåt. Jag är så nyfiken på hur det går för alla andra.
Temphöjningen låter som ägglossning! Vi får peppa varandra till att hålla oss till BIM. En vecka kvar för mig!
Hur går det för er, känner ni av något? Jag är på äl + 5, har lite molvärk och lite ömma bröstvårtor. Ska hädanefter skriva ned allt sådan jag känner så att jag kan jämföra med kommande månader och hålla mig lugn och inte få upp hoppet för mycket innan bim haha.. Tycker iaf att det är så coolt att det verkar fungera med tempningen nu när jag tar Letrozol, har aaaaldrig gjort det tidigare, var jättekonstiga temperaturer hit och dit hela tiden. Troligtvis kroppen som försökte ägglossa men misslyckades..
Hur tänker ni med sex mellan äl och bim? Har hört att det i normalfallet inte ska vara något problem, å andra sidan känner man sig inte riktigt som normalfallet och vill undvika risker.. å andra sidan vill man vara med sin man? haha
Jag är på ÄL +11 och känner absolut ingenting. Jag har alltså inget hopp inför denna cykel heller. BIM på tisdag så vi får se.
Gällande sex så har vi tyvärr inget sex från CD 16-25 eftersom det är då jag tar progestoron vagitorerna och det är så otroligt kladdigt och osexigt så det blir inget och min man har accepterat det.
Hur går det för dig?
Idag har det kommit mer av en brun blödning.. känns inte hoppfullt, bara ca en vecka efter äl. Någon med som har erfarenhet av sådan blödning mellan äl och bim? kan det bero på progesteronbrist?
Testade ett clearblue digital nu kl 20 och fick glad gubbe igen, så kroppen verkar försöka en gång till
Haha ja exakt! När har du testdag? Känner du något? :D
Hej alla, trådskaparen här!
Jag läser era meddelanden lite titt som tätt och blir glad av att se att vissa har fått ett plus, stort grattis till er! Till er andra så tänker jag på er och håller tummar och tår att det blir er tur snart <3 Ni är riktiga kämpar!
Själv är jag i vecka 28+5 idag, jag och min lilla pojk har mått toppen under hela grav. Vårt beräknade datum är 19 oktober så vi förbereder för fullt här! Trodde aldrig den här dagen skulle komma faktiskt, allt känns ju hopplöst under tiden man tar dessa letrozoltabletter och den eviga väntan på ett plus :/
Innan jag fick veta att jag hade för högt prolaktinvärde så hade jag problem med mellanblödningar mellan ÄL och mens. De kom alltid mellan ÄL +7-9 och varje månad trodde jag att det var nidblödning. Tillslut fick jag veta att det var för höjt prolaktin tillsammans med progestoronbrist så det kan vara värt att be om att få ta blodprov. Det var hos vårdcentralen jag fick veta om prolaktinet och blev sedan remitteras till endokronolog för att få tabletter mot för höjt prolaktin. Idag är mina värden normala men jag måste fortfarande ta tabletterna tills jag blir gravid för annars höjs dom.
Hej fina! Vad roligt att höra!!! Glädjer mig så. Berätta gärna hur lång tid det tog och hur många omgångar Letrozol du fick innan du såg plusset.
Själv är jag på ÄL+14 Idag och väntar på mensen. Konstigt med denna månad är att mina bröst inte har ömmat alls. Jag har fått otroligt stora bröst men de ömmar inte så som de brukar göra innan mens och min mage är väldigt svullen så fort jag äter något. Jag är trött och känner mig aldrig utvilad så vet inte vad det beror på. Kan vara mens eller graviditet, som varje månad. Men jag kommer inte testa mig om inte mensen dykt upp förrän på torsdag. Då är jag på ÄL 17 och cykeldag 289 oftast så brukar min mens komma på cykeldag 28. 3 dagar efter sista progestoron vagitorerna.