• Sola13

Vår letrozol resa- följas åt?

Gulgja skrev 2021-08-29 16:42:57 följande:

Hej!

Jag har sen flera dagar tillbaka haft mycket mensvärk och ont i ryggen så jag tog ett test i morse som vår negativt. Jag har aldrig haft mensvärk såhär tidigt utan det brukar komma 1 dag innan mens som max annars börjar det oftast samma dag som mensen ska börja. Jag är idag på ÄL 13 och mensen brukar komma på ÄL 15 eller 16 så om jag skulle varit gravid så skulle testet ha visat positivt tänker jag. Så jag räknar mig ute ur leken denna månad också men tycker att det är väldigt konstigt med den konstanta mensvärken under så många dagar.

Vi kämpar på!

Konstigt, man blir så ställd när man inte känner igen kroppens vanliga beteende! det är ju inte säkert att det skulle visat än.. man får bara följa och se vad som händer!
  • Sola13
    Anonym (Anna) skrev 2021-08-31 16:17:54 följande:

Jag var på mitt första VUL idag i samband med letrozolkuren (cd 14) och läkaren sa att jag inte svarar på letrozolen och att det inte fanns någon follikel. Han är tyvärr väldigt kortfattad och när jag frågade om att göra ett VUL igen nästa vecka (då jag fått sena positiva äl-test) så sa han direkt att det inte var någon idé och satte upp oss i kön till IVF som är 1 år lång. 

Känner mig så otroligt ledsen och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Känns så himla slarvigt då jag har läst om flera där follikeln växt snabbt i slutet och att ovitrelle då fungerat.. men nepp han avvisade det direkt. 

Har ringt olika privata kliniker då jag känner att jag psykiskt inte klarar av att vänta i ett år för att få komma igång med IVF, men det är ju ruskigt dyrt och jag är rädd att det inte ska fungera. Hade jag vetat att det skulle gå vägen så hade det fått kosta vad det kosta vill men..

Ja jag vet egentligen inte vart jag vill komma med detta, men har liksom ingen att vända mig till då alla mina vänner antingen har barn eller är gravida och har svårt att förstå mig 

Det gör mig verkligen upprörd att höra! Tar du trippeldos? Som G skrev skulle jag också försökt vända mig till en annan gyn och se vad hen säger. Och så fortsätta hålla koll med äl-stickor och köra på vid ägglossning!
  • Sola13
    Anonym (Första) skrev 2021-09-01 04:43:08 följande:

Hej,

Jag skulle behöva er hjälp.

Denna månaden tog jag för första gången otriville sprutan i samband med dubbel dos letrozol.

Idag är det 12 dygn och 13 dagar sedan jag tog sprutan. Tog ett test imorse, eller jag tog i söndags också och då var det blankt. Tycker inte det ökar markant i styrka såsom jag hoppats.

Tror ni sprutan finns kvar i kroppen eller vad ska jag tro?

Jag förstår att du inte vill ta ut något i förskott men det är ju helt klart något där! Håller tummarna för starkare stäck framöver!! Spännande!
  • Sola13

Spottingen fortsatte och mensen kom seeent igårkväll så räknar idag som cd 1. Drar igång med en ny dubbeldosomgång på fredag och har fått tid till äggledarspolning mm den 9 september!

• Sola13
    Anonym (Anna) skrev 2021-09-01 09:46:58 följande:

Ja det känns riktigt surt och hopplöst allting, och tyvärr så finns det ingen annan klinik att gå till om man inte går privat pga omprioriteringar i och med coronan :/

Nej detta var andra gången med dubbel dos, och när jag frågade om jag skulle fortsätta med letrozolen under tiden så sa han "det kan du göra om du vill och isåfall med minst dubbel dos, men det kommer inte fungera". Han sa dock aldrig att jag skulle testa trippel, utan antydde mer till att ingenting kommer att fungera. Så frågan är om man vågar testa trippel på egen hand.. 

Vad tråkigt att höra att mensen kom för dig idag igen.. har du fått någon klarhet/svar kring varför du får dessa spottings? 

Vad konstigt att du inte får testa med trippeldos och vul? Man ska väl få vul när man höjer dosen, och det är väl ingen mening med att inte testa med tre? Jag hade försökt pusha för det..
  • Sola13
    Jenniepennie031 skrev 2021-09-03 08:15:31 följande:

Hej tjejer. Så märkligt detta. Har ätit dubbeldos Letrozol men utan att nåt hänt denna månad (har tidigare fått ÄL ca dag 16-20 med dubbeldos Letrozol). Hade därför gett upp om ÄL denna månad och var ett par dagar ifrån att ta en Provera-kur och börja om. Helt plötsligt får jag ÄL-flytningar och utslag på cd38??? Känns märkligt för det är ju ungefär då jag troligen skulle haft ÄL utan Letrozol (50-60 dagars cykler, har PCO). Det känns ju som att Letrozolen helt plötsligt inte verkar. Nån som varit med om liknande? Kan tillägga att jag hade ett missfall runt midsommar så detta var första cykeln efter det.

Hej, har tagit dubbeldos av letrozol kanske sex cykler nu, det har fungerat och blivit äl på normal cykellängd alla gånger utom en, typ det tredje cykeln eller liknande då det var lång cykel som innan jag började med letrozol. Det var under en period jag var extremt stressad pga andra saker, så jag tror att min kropp helt enkelt därför inte svarade på det. Det var som sagt ?normalt? igen cykeln efter :) håller tummarna!
  • Sola13
    Ajliiin skrev 2021-09-06 17:53:07 följande:

Hej!

Ha precis blivit medlem här på familjeliv med läst igenom många trådar tidigare och speciellt denna. Kände att det var dags för att starta ett konto och få skriva av mig lite.

Jag har konstaterad PCOS, jag och min sambo är mitt i första behandlingen med Letrozol. Jag har varit på två vul. ett cd-12 som visade en follikel på 9mm på vänster äggstock och ett idag på cd-16 som visade en follikel på 11mm på vänster äggstock och en på 8mm på höger. Vet inte vad jag ska tro om ägglossning denna månad. Men ska på ett ytterligare vul. på fredag (cd-20) så lär väl se om det har hänt något mer då.

Vet inte vad jag ville säga med allt detta utan mest bara skriva av mig till er då jag inte har någon som förstår mig som ni gör. Alla jag känner har mer eller mindre blivit gravida på första försöket eller oplanerat. Håller tummarna för er alla!

Vad spännande att ni dragit igång, är det enkeldos? Håll oss uppdaterade! Vi håller tummarna på fredag!
  • Sola13

Hej, här kommer en liten uppdatering från mig! Jag är på cd 9. Jag var på äggledarspolning idag, allting såg fint ut och det var fin passage sa hon. Det var de goda nyheterna! Tyvärr verkar jag ha blivit lite överstimulerad, jag hade nämligen tre äggblåsor på gång, på 13, 14 respektive 15 mm. Så jag ska dit igen på måndag och om det fortfarande är tre som vuxit sig stora så måste vi skydda oss denna cykeln, vilket känns jättetråkigt! Min man ska på spermaprov i mitten av oktober, beroende på vad det visar får vi se hur vi går vidare.

• Sola13

Hej igen, en ny uppdatering från mitt besök hos gyn idag. Idag var den goda nyheten att enbart en av tidigare tre blåsor har vuxit vidare, den som var 15 mm i torsdags var 22,5 mm idag medan de som var 13 resp 14 mm hade minskat till 12 mm. Den dåliga nyheten är att livmoderslemhinnan bara är 5 mm.. någon som varit med om detta? Vi ska göra något kompletterande test nästa cykel om jag inte blir gravid nu, hon skulle spruta in någon vätska i livmodern och se om den reagerar som den ska med ?en fin form?. Jag ska testa ovitrelle för första gången idag, så får vi se hur det går!

• Sola13
    Hoppaspåbebis skrev 2021-09-13 17:04:18 följande:

Vilken cykeldag e du på? Min slemhinna var rätt tunn när jag var på VUL 2 på CD 15.

Hoppas det går bra me ovitrelle. Ska med få testa den när till nästa gång

Jag är på cd 13, du då? :)
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?