Arezo89 skrev 2021-08-31 11:31:51 följande:
Om du inte kan få ett nytt progesteron prov så kan jag rekommendera Werlabs, kostade strax över 300 kr och jag kunde testa samma dag och fick svar 1-2 dagar senare båda gångerna. Vet tyvärr inte hur det funkar med progesteronkräm om dina nivåer redan är bra..
Vad skönt att du fått ett tidigt VUL inbokat! Vilken vecka/dag är du i nu? Jag gjorde ett på 8+0 och fick se vår lilla skrutt med ett starkt hjärtslag. Hoppas på samma resultat för dig!! Ser inte ut att bli KUB för mig då man tydligen bara tar emot kvinnor över 35 i Stockholm men har bokat ett vanligt UL 12+1 så min sambo kan vara med.
Stort lycka till nu!!
Tack för tipset :) efter att ha läst på så bestämde jag mig faktiskt för att köra med krämen också. Kan ju vara att det är bortkastade pengar men hade redan två tuber hemma så kände att jag lika gärna kunde använda dom eftersom de säger att man inte kan överdosera bioidentiskt progesteron.
Ja, läkaren brukar göra så för o se att allt fortgår som det ska innan hon lämnar över mig till vanliga MVC. Är bara i 4+5 så väldigt tidigt ännu. Åh vad härligt!! Ja, jag hoppas också det men tror inte jag kommer slappna av förrän jag når någonstans fram till ca rutinultraljudet med tanke på all min historik. Förra fick jag se i både 6+3 och 8+3 med pickande hjärta och utvecklades exakt som det skulle, sen i 11+3 låg jag där återigen med beskedet att inget lever.. så vi försöker ha is i magen så mycket det går denna gång, känner faktiskt att jag nog lyckas, tänker inte alls lika mycket på det och läser inte inne i appen osv. Intalar mig att det ?inte är lönt? förrän efter KUB, men kommer nog va svårt om jag får se ett pickande hjärta på VUL i 7+6 att inte börja hoppas.
Förstår dig, jag hade också bokat in ett eget om man inte fått KUB, bor i skåne, här får alla det oavsett ålder vilket är lite lyxigt har jag insett :)
Hur mår du, inga jobbiga krämpor/illamående? :)